Språkpolisen rycker ut...!

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
...För övrigt åt jag vindalookyckling idag på nån typ av asiatställe i Oslo. När jag kom tillbaks till hotellet infann sig hastigt och lustigt behovet att bajsa. Jag spräckte nog mer än en packning i den manövern tror jag. :baddamedvåtservett :näsblod
Hahaha...ja jaevlar.
En rejält het Vindaloo brukar inte lämna "systemet" obemärkt...:D
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Hahaha...ja jaevlar.
En rejält het Vindaloo brukar inte lämna "systemet" obemärkt...:D

En jämn och fin passage, som doktorn skulle säga.
Frågan är vem som injecerat batterisyra i mitt kolon? :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hahaha...ja jaevlar.
En rejält het Vindaloo brukar inte lämna "systemet" obemärkt...:D

Ett "ring sting" som varar i mindre än tre dagar är ett underkännande av stället!

Jag gillar inte så stark kryddad mat, sist jag åt Indiskt åt jag lamm, fast det skulle ha kunnat vara skeppsråtta, överkörd gårdskatt eller något annat dom hade hittat i diket, ingen som helst smak av köttet fanns kvar, utan bara den satans kryddningen.

Vad är då vitsen med att ha olika maträtter?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Trådlyft grande.

Varför skrivs det "Enligt bestämmelser från Folkhälsomyndigheten så ingår alla typer av diabetes." istället för "Enligt bestämmelser från Folkhälsomyndigheten ingår alla typer av diabetes." ?

Så varför SÅ'sar man så med adverbet "så" - i skrift?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Trådlyft grande.

Varför skrivs det "Enligt bestämmelser från Folkhälsomyndigheten så ingår alla typer av diabetes." istället för "Enligt bestämmelser från Folkhälsomyndigheten ingår alla typer av diabetes." ?

Så varför SÅ'sar man så med adverbet "så" - i skrift?

Var nöjd med att Folkhälsomyndigheten ännu inte har ett amerikanskt namn! :tummenupp

NFC är ingen ny snabbmatskedja utan Statens Kriminaltekniska Laboratoriums nya namn. :(
Sjukgymnast uttalas fyssioterrapefft. :(
Inläggningar heter numera pickla och jäsa är fermentera. :(

Jag har inget emot nya ord, det jag inte gillar är när ett fullt användbart ord ersätts med ett amerikanskt som uttalas och stavas på "svenska". :(

Det här är känslomässigt bevisgrundat och inte ämmisjonellt evvidensbaserat! :mad:

Vad gäller adverbet så tror jag att det snart inte finns ett skriftspråk utan alla skriver som de talar.
När tillräckligt många som varken vill bli vuxna eller lära sig svenska kommer majoriteten inte ens vilja veta vad ett adverb är... :(

Vadå - Jag dyster!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Var nöjd med att Folkhälsomyndigheten ännu inte har ett amerikanskt namn! :tummenupp

NFC är ingen ny snabbmatskedja utan Statens Kriminaltekniska Laboratoriums nya namn. :(
Sjukgymnast uttalas fyssioterrapefft. :(
Inläggningar heter numera pickla och jäsa är fermentera. :(

Jag har inget emot nya ord, det jag inte gillar är när ett fullt användbart ord ersätts med ett amerikanskt som uttalas och stavas på "svenska". :(

Det här är känslomässigt bevisgrundat och inte ämmisjonellt evvidensbaserat! :mad:

Vad gäller adverbet så tror jag att det snart inte finns ett skriftspråk utan alla skriver som de talar.
När tillräckligt många som varken vill bli vuxna eller lära sig svenska kommer majoriteten inte ens vilja veta vad ett adverb är... :(

Vadå - Jag dyster!

Word!

(jag kunde inte låta bli)

Jag är väl inte själv något språkligt geni, men jag har mött kommande generationer och sett deras handskrivna lappar.

Idiocracy är en dokumentärfilm inspelad i framtiden som på något sätt har förflyttats tillbaka i tiden till oss.

Nu ska jag tillbringa resten av dagen med att titta på YouTube på folk som ramlar och slår sig!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top