Sprängda lameller...

peddaxx

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
Yamaha xv 1700 Warrior
Någon här som har råkat ut för de? Plockade ner i dag och fick ut dom 3 första lamellerna hela sedan va de bara skit av dom andra. Men, men beställde nya sen e de bara ut och gasa igen...

peddaxx skrev:
De e nog inte så mycke,de lägger sig i oljan och filtret för hoppningsvis :gnissla
Bitarna verkade inte ha tagit sig ut ur kopplingskorgen, jag hittade heller inga delar i oljetråget.
Vill du vara säker så kan du ju lägga pussel med delarna för att se att inget fattas.

peddaxx skrev:
Någon här som har råkat ut för de? Plockade ner i dag och fick ut dom 3 första lamellerna hela sedan va de bara skit av dom andra. Men, men beställde nya sen e de bara ut och gasa igen...

Hur yttrade detta sig vid körning?

På min så gick de från full koppling till nästan ingen alls på mindre än 1 minut. Den frikopplade inte helt utan drog...

Micke_Lindstrom skrev:
Bitarna verkade inte ha tagit sig ut ur kopplingskorgen, jag hittade heller inga delar i oljetråget.
Vill du vara säker så kan du ju lägga pussel med delarna för att se att inget fattas.

I mitt fall så va de överhettning så dom sprack. Har hört att när dom blir så varma så brinner fliserna som gått sönder upp.

Leka på bakhjulet kostar :) :hihi

peddaxx skrev:
På min så gick de från full koppling till nästan ingen alls på mindre än 1 minut. Den frikopplade inte helt utan drog...
Ett rätt snabbt haveri alltså, min hade knackat lite lätt vid slir i ca. ett år innan det plötsligt blev värre så att kopplingen skramlade även vid gaspådrag utan slir.

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026