Spotta i hjälmen...

RiccyRockstar

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2005
Hoj
-09 ER6N
Är jag helt dum i huvvet eller....fan !!! På kort tid har jag försökt trotsa naturlagen som säger att det omöjligt går att spotta igenom en hjälm....Man sitter o myser på bågen men se där...snusen börjar rinna lite för mycket för att det va myspys o då...helt plötsligt....SPOTTAR man i hjälmen.....Blir så trött....
jaja....o bakis är man!

RiccyRockstar skrev:
2292546 Är jag helt dum i huvvet eller....fan !!!
1, Snusa är ju inget genidrag precis (utan att börja den debatten igen, men nikotinberoende är ju ingen hälsokur iallafall)

2, Snusa när man kör hoj är ingen hit heller, om man råkar ut för en olycka.

3, Sen kör du bakis...

4, ...och spottar i hjälmen.

Har du inte redan svarat på din egen fråga ?

Varför inte köra utan hjäm istället, så slipper du dina bekymmer? :hihi

Last edited:
War-psycho skrev:
2292593 1, Snusa är ju inget genidrag precis (utan att börja den debatten igen, men nikotinberoende är ju ingen hälsokur iallafall)

2, Snusa när man kör hoj är ingen hit heller, om man råkar ut för en olycka.

3, Sen kör du bakis...

4, ...och spottar i hjälmen.

Har du inte redan svarat på din egen fråga ?

Varför inte köra utan hjäm istället, så slipper du dina bekymmer? :hihi

Det finns på marknaden nikotinfritt snus, dessutom kan ju alkoholintag med påföljande bakrus skett EFTER snusspottningsincidenten. :rolleyes:

War-psycho skrev:
2292601 Vid en olycka kan andningsvägarna blockeras av mat, snus & cigaretter man haft i käften.

Behöver inte vara nån jättefara, men ändå inget att rekommendera.
Då är jag med på noterna :)

Hornet_600 skrev:
2292599 Det finns på marknaden nikotinfritt snus, dessutom kan ju alkoholintag med påföljande bakrus skett EFTER snusspottningsincidenten. :rolleyes:
Sant, så kan det vara. :)

:felämne
Har dock aldrig fattat varför man snusar nikotinfritt (annat än i avvänjningssyfte).
Som att leka rysk roulett med blanka skott, what's the point? :D
:backontop

Last edited:
Vill bara klargöra att jag inte har kört bakfull ifall det uppfattades så....bara är bakis just nu o kom o tänka på att man fan inte är raketforskare i vissa hänseénden :yoparty

Portionssnus är lättast att lägga ut i farten om man kör mc.

Kommer ihåg en gång när jag hade lånat en jethjälm med ett sånt uppfällbart visir som täcker hela ansiktet. Jag snusade då lössnus och kände att det började bli dags att spotta ut snusen. Så jag fällde upp visiret, vred på huvudet och spottade. Det var bara det att samtidigt som jag spottade så blåste visiret ner.

RiccyRockstar skrev:
2292546 Är jag helt dum i huvvet eller....fan !!! På kort tid har jag försökt trotsa naturlagen som säger att det omöjligt går att spotta igenom en hjälm....Man sitter o myser på bågen men se där...snusen börjar rinna lite för mycket för att det va myspys o då...helt plötsligt....SPOTTAR man i hjälmen.....Blir så trött....
jaja....o bakis är man!

Svälj den!
Det rensar ju magen med!

RiccyRockstar skrev:
2292546 Är jag helt dum i huvvet eller....fan !!! På kort tid har jag försökt trotsa naturlagen som säger att det omöjligt går att spotta igenom en hjälm....Man sitter o myser på bågen men se där...snusen börjar rinna lite för mycket för att det va myspys o då...helt plötsligt....SPOTTAR man i hjälmen.....Blir så trött....
jaja....o bakis är man!

fråga 1: ja att använda droger e inte smart!

Lösning: sluta snusa.

:hihi

War-psycho skrev:
2292593 1, Snusa är ju inget genidrag precis (utan att börja den debatten igen, men nikotinberoende är ju ingen hälsokur iallafall)
...
Det är ungefär samma sak som att köra hoj... beroendeframkallande, dyrt och (livs)-farligt. Och förbannat gott för själen :gnissla

Ähh vafan, en kompis (iförd hjälm) blev ombedd att hålla en mjukglass åt en chey medans hon pysslade med annat, det var varmt ute och glassen började rinna nerför handen på killen söm höll glassen, så han skulle slicka bort det som rann.... :huvet

..och det är inte killen i brevet som har skrivit eller nåt...

GuW skrev:
2293359 Ähh vafan, en kompis (iförd hjälm) blev ombedd att hålla en mjukglass åt en chey medans hon pysslade med annat, det var varmt ute och glassen började rinna nerför handen på killen söm höll glassen, så han skulle slicka bort det som rann.... :huvet

..och det är inte killen i brevet som har skrivit eller nåt...

Det där hade jag velat sett!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...