Spotlights för kök med lågt inbyggnadsdjup ?

• Thread starter Thread starter s9d8as0vjk
  • Start date Start date

s9d8as0vjk

Guest
Någon här inne som har koll på var man kan köpa lämpliga spotlights för inbyggnad i ett kök ? Ett problem är att det endast är 8,3 cm inbyggnadsdjup (70mm regel plus 13mm gips som sitter fast i ett befintligt betongtak)

20W spotlights har ju ofta lågt monteringsdjup men då är ljusstyrkan för låg.

Sen finns det 35W som är något slags mellanting som kanske kan funka ?

50W vore nog bäst men då blir monteringsdjupet för stort på de modeller jag hittat.

Någon som kan tipsa om vart man kan hitta spotlights som kan funka ? Har kollat på K-rauta, Bauhaus (och biltema) men inte hittat någon modell som funkar. :(

Jag hade samma problem när jag renoverade mitt kök. Ville sååå gärna ha de starka spottarna. Saken löstes med att jag köpte 20W spottarna, men jag tog 6 st istf 4 som det var tänkt från början. Funkar bra.

På Clas Ohlsson har de massor med olika varianter. Bra kvalitet faktiskt. Glöm inte att köpa till en trafo (eller flera) och en dimmer.

Jag köpte små trafos stora som en hockeypuck som jag har lagt ovanpå innertaket. Om något pajjar så kommer jag åt allt genom ett litet hål i taket som jag täckt med ett doslock.

Mr B skrev:
2507609 Någon här inne som har koll på var man kan köpa lämpliga spotlights för inbyggnad i ett kök ? Ett problem är att det endast är 8,3 cm inbyggnadsdjup (70mm regel plus 13mm gips som sitter fast i ett befintligt betongtak)

20W spotlights har ju ofta lågt monteringsdjup men då är ljusstyrkan för låg.

Sen finns det 35W som är något slags mellanting som kanske kan funka ?

50W vore nog bäst men då blir monteringsdjupet för stort på de modeller jag hittat.

Någon som kan tipsa om vart man kan hitta spotlights som kan funka ? Har kollat på K-rauta, Bauhaus (och biltema) men inte hittat någon modell som funkar. :(

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti