Spotig 4-takt?

Itacha75 skrev:
Du kan ju inte påstå att en 4-takts 125cc går snabbt... :7peta
Efter att ha kört körskolans (inte KÖR skola Spectre :7peta ) XR 125 så har jag fått en blåsa, för man måste gasa för fullt hela tiden om den ska åka fram. :gnissla Växlade ner 3 växlar för att komma upp för en uppförsbacke, då är det fan inte bra.

Jag har inte sagt någonting om Xr 125, håll dig till ämmnet.
 
steffo skrev:
Jag har inte sagt någonting om Xr 125, håll dig till ämmnet.
tur att våra moderatorer kan skilja på vad som tillhör ämnet och inte... om du hade kritiserat honom för att dra alla 4-taktare över en kam hade det väl kanske funkat, men när du säger att din 4-taktare går bra, och han säger emot dig, med motiveringen att han kört en annan fyrtaktare, är det inte att gå ifrån ämnet, det är ett s.k. svar.

ämnet var sportiga 4-taktare, och det innebär väl egentligen att vi varken får prata om xr125 eller varadero :hihi
 
Ja det är tur att jag inte har några problem med det.
Han går utanför ämmnet igenom att börjar argumentera imot att en 4-taktare skulle gå bra. Och dessutom säger han snabbt vilket jag aldrig har skrivit något om.

Jag säger inget om man tipsar om en hoj och samtidigt beskriver den hojen, tex toppfart och acceleration.

Men här började han med, Du kan ju inte påstå att en 4-takts 125cc går snabbt... I den här tråden sökes det efter tips på "sportig 4-taktare" Inte svar på ett tips där hojen beskrivs. En fråga på mitt inlägg hade gått alldeles utmärkt, Inget mothugg, Han hade kunnat fråga om hur den "hängde med"

Sen efter hade han kunnat tagit sin, "den hojen jag körde fick man växla si och så många gånger i en backe sen i en nedförsback fick man växla upp 5 gånger" Som beskrivning på den 4-taktaren han hade erfarenheter utav

Jag är trött på dom eviga inläggen från dumma tvåtaktsägare i helt fel trådar där dom på en gång sätter igång och skriver 2-takt vs 4-takt.
Och en tråd om det var ju helt fel. :kocko

Tänk och fundera innan du skriver ett inlägg du slipper du göra dig dum.


ozow: Eftersom du inte verkar få något riktigt bra svar så råder jag dig att ge dig ut och testa några 4-takts hojar. mina tips är Cbr och Varaderon. Försök då få tag i en som gått över 400mil då hondas orginal ljuddämpare börjar bli bättre då.

Mvh, Stefan
 
Tänkte mer på att om han ska ut och provköra någon så kommer han ju att få en mycket sämmre uppfattning om hojen är ny, Ljuddämparen är så himla tät då..

Det är ju övriga inkörningen också men det är en stor skilnad på ljudet i min. Lät mycket mer strypt förut.

Nu är jag också OT :död , men jag var tvugen att svara på din fråga cRoC
 
Vad har du för kraft på varaderon? går det att få tag på trimkamaxel t ex?
 
Det vet jag inte faktiskt, finns ett 160cc kit att tillgå ialla fall. Kika mer Här

Det finns även tok feta moddade varaderos på forumet ;)

Stefan
 
Sachs XTC 125 - Pris: 48.990:-
Nu finns tyska Sachs på svenska marknaden. Toppmodellen i lätta divisionen heter XTC 125. Här är det racing för hela slanten. Kraftfulla bromsar, påkostad fjädring och sportig helkåpa talar sitt tydliga språk. Den vätskekylda motorn kommer från Suzuki.

Kategori: 125
Motor: 1-cylindrig, luftkyld, 4-takt, DOHC 4 vent, 124,5 cc.
Bränsle: Förgasare.
Borr x slag: 57x48,6.
Effekt: 11 kW(15 hk) / 10.500 rpm.
Vridmoment: 11 Nm/7.200 rpm.
Transmission: 5-växlad, våtkoppling, kedja.
Fjädring f/b: Teleskopgaffel / monodämpare.
Däck f/b: 110/70-17 / 150/60-17.
Bromsar f/b: 316 mm skiva / 220 mm skiva.
Hjulbas: Anges ej.
Sitthöjd: 800 mm.
Torrvikt: 130 kg.
Tankrymd: 20 liter.
 
Padde skrev:
För alla som har 4-takts 125 försöker få oss (Som har 2 takts 125or) att fatta att man ska ha 4-takt men när alla som har 2-takt försöker alla som har fyrtakt att fatta att man ska ha 2 takt. En fråga som inte kommer sluta diskuteras fråns 2-takt blir förbjudet.
Sant, men hur man kan komma och säga att tex en varadero är pigg förstår inte jag, allt är ju relativt och beror ju på vad man jämför med. Men vad vi jämför i denna tråd var väl 125:or och då är ju 2-taktaren mycket rappare.
 
steffo skrev:
Skaffa en Varadero ;)

Man åker underbart och efter 450mil som min gått nu börjar den gå riktigt bra, Inte alls slö!

Varaderon är faktiskt helt underbar att
köra, sittställningen är ruggigt skön.

Men om du nu vill ha sporthoj och har
en massa pengar så tycker jag du ska
titta på sachs som någon gav förslag
om ruskigt feeet! :yoparty


steffo skrev:
Är inte så långt efter nomolas på hans 180cc nsf.. :kär
In your dreams :7peta :kiss


steffo skrev:
Det finns även tok feta moddade varaderos på forumet ;)
Ja vissa har ju dioder och prylar :Bugar :3freak :tummenupp :kiss
 
Som sagt, här ges det tipps om sportiga 4-taktare. Dom sportiga 4-taktarna får även diskuteras.

Alla andra inlägg tas bort.

Nykan. Se dig själv varnad
 
lustig tråd, det säger sig väl självt att en 2t på mer än 30 hk och en 4t på 15hk inte ens finns på samma karta i prestanda.
Eftersom reglerna nu mera innebär att 15hk är taket på 125or för 16 åringar, så försöker nog inte tillverkarna tillverka 4tare med enormt hög effekt för att sedan strypa dem.
Har man däremot en 15hk 2t och en 15hk 4t så kanske man ändå väljer 4taktaren (utom om det nu är en cb125:lol).

Bara som en tanke alltså.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top