Spotify's urval!?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Detta är andra gången på under en vecka som jag upptäckt en riktigt bra låt genom Youtube - och när man söker upp dom på Spotify så finns (som bäst) bara live-versioner av låtarna (om ens alls), alltså inte själva originalen...
Hur fan har Spotify tänkt där!? :mad: :huvet :brinnerup :död :näsblod :va

[YOUTUBE-ID]TBc-lzRIB0U[/YOUTUBE-ID]
Hammer & a Stone - Seven Mary Three

[YOUTUBE-ID]uQITWbAaDx0[/YOUTUBE-ID]
You Make Me Feel - Archive

Last edited:
Det är den som äger låtarna som bestämmer vad som ska vara med, inte Spotify.

Problemet är inte spotiy.
Fick dom välja skulle mer eller mindre alla låtar i världen vara med.
Det är artisten eller skivbolaget som väljer om dom vill vara med eller inte. Exempelvis Magnus Uggla ville ju inte vara med där då han ansåg att han fick för lite betalr.

Problemet är inte spotiy.
Fick dom välja skulle mer eller mindre alla låtar i världen vara med.
Det är artisten eller skivbolaget som väljer om dom vill vara med eller inte. Exempelvis Magnus Uggla ville ju inte vara med där då han ansåg att han fick för lite betalr.

så nu laddar folk ner hans låtar gratis nån annanstans istället...
:rolleyes:

Aha, det är dom "smarta" skivbolagen man ska lägga till ännu mera hat emot (och magnus uggla också såklart) :mad:

Det är sällan jag hittar någon ny låt som inte finns på spotify. Oftast är det ju bara som vanliga stora som inte finns. Typ Beatles, Pink floyd, Tool och Dylan.

Båda de där låtarna finns på Grooveshark.

Grooveshark är nice, men iochmed senaste uppdatering från Spotify så föredrar jag det igen.

Grooveshark? En värdig utmanare? Jag tröttnar rejält på utbudet ibland.

Magnus Uggla grinade om att han fick för dåligt betalt, men skivbolaget? ville inte låta honom bojkotta Spotify enligt obekräftade källor (vanligt skvaller)

Grooveshark har bättre utbud men ganska mycket sämre gränssnitt, låtarna är i varierande kvalitet och så ligger dom ofta lite huller om buller.

Jag kollade in grooveshark men det fick inte många minuter på sig. Det var ju vedervärdigt att klicka runt i.

Spotify = Bra för skivbolagen, men uselt för artisterna (de flesta).
Vad som skedde i många fall var att skivbolagen bytte rättigheterna i sin katalog emot aktier i Spotify. Iom att skivbolagen insåg att värdet fanns i aktierna så blev det en lek med "sämsta dealen = mest aktier". Hade en gammal bekant som hade sina alster där ett tag. Hans låtar lyssnades på 200´000 ggr har jag för mig. Hans avräkning var på 300:-

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT