Ska man inte ha hårda väskor så tror jag en GSX-S1000F kan vara intressantare än en Z1000SX.![]()
Enligt GSX1000 forumet ska Givi vara på gång med packgrejer mm till GSX-S1000 enligt någon som har kontakt på fabriken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ska man inte ha hårda väskor så tror jag en GSX-S1000F kan vara intressantare än en Z1000SX.![]()
Enligt GSX1000 forumet ska Givi vara på gång med packgrejer mm till GSX-S1000 enligt någon som har kontakt på fabriken.
Z1000sx är ju ganska upprätt
View attachment 424642
VFR1200 och K13S är hyffsat nära vfr800
View attachment 424643View attachment 424644View attachment 424645
Vill du har mer sportigt finns ju zzr1400 och man får aldrig glömma hayabusa
View attachment 424646View attachment 424647
detta är med mig (184cm) som förare, vill du leka själv så kika på http://cycle-ergo.com/
Ja, det finns jur edan en tillverkare av mjuka väskor som gjort en ram för hojen, så Givi bör ju fixa det med snart.
Sliter just nu mitt hår med att komma på vad jag ska köpa härnäst, inte lätt när man är helnöjd men hojen samtidigt börjar bli lite gammal och omodern och behöver bytas ut![]()
Lider med dig!Blackbirden är enligt min åsikt den fulländade sporttourern. Känns inte som om det presenterats något riktigt alternativ sedan dess. Busan är såklart trevlig, men inte riktigt lika skön när det gäller att lägga 50+ mil bakom sig på en dag.
Sliter just nu mitt hår med att komma på vad jag ska köpa härnäst, inte lätt när man är helnöjd men hojen samtidigt börjar bli lite gammal och omodern och behöver bytas ut![]()
För att åka snabbt från A till Ö så är en BMW k1300s det sannolikt om inte den optimala så i alla fall den bästa tillgängliga hojen. Med passagerare är den ännu ett snäpp bättre än konkurrensen.
Med ställbar fjädring och massa annat trevligt...nästan alla hojar sålda i Sverige har alla optioner från början. Många mil med hustrun bakpå tills hon fixade eget kort och egen hoj.
För att om man vill ha spjutspetsteknik med ultimata kurvegenskaper skaffar man en sporthoj? Sporttourerna är bekvämare och gjorda för långfärder med lite sportiga egenskaper.
De nakna hojarna lider ju av samma problem som sporttourers, gammal teknik med mjuk fjädring och tunga as, med undantag för möjligtvis Tuono, Ducati Streetfighter och S1000R... Ja, och kanske trajorna.![]()
Vill du ha något sporttourigt med framåtlutad körställning är ju ZZR1400 ett alternativ, som föreslagits tidigare i tråden. Trevlig hoj som går som på räls rakt fram. Vill du ha sputspetsteknologi och lite mindre sport än de rena sporthojarna så är ju H2 ganska svårslagen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |