Sporttouring mc

För både touring och sportigare körning så finns nästan bara VFR .. kan hända att jag är lite partisk i frågan men det står jag för :tungan
 
håller med föregående vfr ägare......han vet precis som jag.. :pannkyss
 
Multistrada. Prova en vettja! :)

VFR var också ett bra förslag men har väl ändå en sportig körställning?
 
Honda VTR hade jag inte tänkt på, kan ju vara ett alternativ om den går att försäkra vettigt?
TDM ser liiiite klumpig ut men det kanske är en synvilla..
VFR och F800S står sig bra verkar det som :)
 
Köp min dunderkisse. Lite halvsportig men fungerar riktigt bra till längre turer... har streckkört 50 mil utan ryggproblem iaf =)


Du kan få den för 25 000 p o k...
 
Köp min dunderkisse. Lite halvsportig men fungerar riktigt bra till längre turer... har streckkört 50 mil utan ryggproblem iaf =)


Du kan få den för 25 000 p o k...


Hehe, vad är en dunderkisse? Thundercat kanske? :) nja... Vill nog ha lite nyare hoje tror jag.
 
Vtr 1000f

Honda VTR hade jag inte tänkt på, kan ju vara ett alternativ om den går att försäkra vettigt?
TDM ser liiiite klumpig ut men det kanske är en synvilla..
VFR och F800S står sig bra verkar det som :)


Vtr:n kan skarpt rekomenderas! Funkar kanon att köra såväl
längre turer som bandagar på :tummenupp .


Ps: Min är till salu!
 
Ducati ST :D

T ex den här http://www.blocket.se/vi/14237855.htm?ca=11_s

Nej det är inte jag eller någon jag känner som säljer. Tyckte bara att den var snygg, för att vara en hoj med kåpor.

Jag vill också slå ett slag för Ducatis ST, kör själv st4s, och visst den är ingen supersport hoj, men den räcker klart till och den är riktigt skön att åka långt på. Sen får man gott ljud på köpet :)
 
RF 900, duger till det mesta. Jag var igentligen rätt nöjd med min RF när jag sålde den, det som talade emot den var vikten när man bryter med den på bana då jag ville ha en mer "lätthanterlig" hoj. Den hade en vädligt bra försäkringspremie trots hög effekt, betalde själv 2600 kr helår halvförsäkrat, nuvarande hoj hoppade upp ett par tusingar per år, billigt det med iofs..
 
Honda VTR hade jag inte tänkt på, kan ju vara ett alternativ om den går att försäkra vettigt?
TDM ser liiiite klumpig ut men det kanske är en synvilla..
VFR och F800S står sig bra verkar det som :)

TDM kan se lite stor och klumpig ut men den är förvånansvärt lätthanterad och lättsvängd. Måttmässigt så är den väldigt likvärdig med Tiger 1050. Enligt en del som vet bättre än jag ska den tydligen kunna funka hyfsat även på bana. Vill man pilla lite med väghållningen så går det att ställa om både förspänning och retur både fram och bak för att hitta dom inställningar som man trivs bäst med.
 
VTR 1000 ska du ha.
Den slår vfr 800 i allt utom inköpspris.

Tyvärr även i bensinförbrukning. :tungan Gäller i alla fall för VFR 98 - 01. VTEC modellen 02 - 07 blir törsig när man gasar. Förgasarmodellena (före 98) var också rätt törstiga. På en VTR kan man tydligen få virvel i tanken när man gasar. Dessutom har den mindre tank En VTR ägare tankar var tjugonde mil. Kör du en VFR 98 -01 så tankar du var tretionde. Detta är intressant om du skall toura med hojjen.

Skulle jag köpa VFR igen, då ska skulle jag leta rätt på en välvårdad -01:a. I mitt tycke den bästa årgången.
 
Last edited:
F800s självklart! :tummenupp

Min drar vid hård körning under 0,5 liter milen, vid lite lugnare är 0,35-0,30 inte omöjligt. Försäkringen är löjligt låg och servicen är också billig (passa dig för BMW i Solna bara, jag servar min på Lundgrens i Avesta).

Samtidigt så är det rätt hyfsat med pulver i den. Kört jämt rakt fram med en lite äldre R6:a. Svänga kan den definitivt och jämfört med Blackbirden så är det inte alls samma motoreffekt, men den är mycket lättare och smidigare. Men skall du toura i 200kmh plus är den bättre. Men annars kan jag inte prata mig varm nog om F800s. Tyvärr har jag inte kört nya viffer 800, men jag tippar att BMWn inte är helt usel i jämförelse. Jag valde dock F800s pga bättre försäkring och billigare driftskostnader.

Och med Akrapovic utan ljudinsatsen så får man HD-folk och alla andra att vända på sig när man drar på. Låter ruskigt häftigt! Folk har kommit fram och förvånat frågat: "Är det där verkligen en BMW? Den låter ju inte alls som en sån" :yoparty
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top