Sportstertank på VN800

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Hej!

Jag håller på att bobba en Kawasaki VN800 och ska byta till en eftermarknadstank i sportsterstil.
Googlar och letar och har kommit underfund med hur några saker ska lösas, men lyckas ändå inte förstå riktigt allt runtomkring som måste göras. Någon som har lust att hjälpa mig steg för steg?

Skulle uppskattas nå enormt!

Bifogat

• 0B1CD0E4-9FAE-478D-9C59-BDAD09738704.jpeg
    0B1CD0E4-9FAE-478D-9C59-BDAD09738704.jpeg
    4.3 MB · Visningar: 37
Exakt vad runtomkring är det du behöver hjälp med? Hur du ska skruva fast den, dra slangarna eller få den att passa över ramrören?
Sorry, det var väldigt dåligt förklarat från mig ?
Att fästa tanken är löst (bort med gamla fästen och dit med nya), ny soppakran är inköpt.
Det jag är osäker på är hur luftningsslangarna(? ska vara eftersom det inte är lika många hål på den nya tanken, samt så har jag ju plockat bort luftburken och även där är jag osäker på hur jag gör med ”öppningen” som blir (om ni förstår hur jag menar).
Och så har jag läst att man ska plugga några slangar osv, men hajar inte riktigt hur.

Jäklar vad jag är dålig på att formulera/förklara. Förstår ni nå vad jag är ute efter? ?

Bor man nära Västerås är man mer än välkommen att komma förbi och visa, självklart får man fakturera ?

Några tankar som inte direkt berör din tank.
Luftningsslangarna behövs, men bara de som den nya tanken ska ha.
Luftburken? Om du tar bort luftburken så kommer du snart att sätta ut hojen på Blocket "Obesiktad bara lite småfix, justera förgasarna" då vakuumförgasare fungerar dåligt med öppna filter.
Vilka slangar du ska plugga vet ingen om du inte talar om vad de kallas där du läst om det. Eller om du kan hitta dem på en reservdelsskiss.

Några tankar som inte direkt berör din tank.
Luftningsslangarna behövs, men bara de som den nya tanken ska ha.
Luftburken? Om du tar bort luftburken så kommer du snart att sätta ut hojen på Blocket "Obesiktad bara lite småfix, justera förgasarna" då vakuumförgasare fungerar dåligt med öppna filter.
Vilka slangar du ska plugga vet ingen om du inte talar om vad de kallas där du läst om det. Eller om du kan hitta dem på en reservdelsskiss.
Tack för svar.
Då är jag med gällande luftningsslangarna.
Jag tror att jag förklarar fel gällande luftburken, det är alltså inte burken som luftfiltret sitter i. Jag ska se om jag kan fixa en bild, men jag vet att alla som bytt till sportstertank tagit bort den. Den sitter liksom under originaltanken. Men som sagt, jag har säkert uttryckt mig lite tokigt.
Jag kollar även upp mer noggrant angående slangarna och återkommer.
Bestycka hojen vet jag att jag kommer få göra.

Blocket blir det inte.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back