Sportser 883 baktänder genom förgasarn

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Sandviken
Hoj
24 växlad Trek
Har tagit åt mig å fixa en halvrisig sportser ifrån 88. Ett av fixen var att den gick otent å baktänder. Har ställt tändningen med stroblampa å det blev ju snarare sämre innan. Gasarn rengord. Har läst på att bidragande orsaker kan vara tjuvluft insugsrör. Sprayat med startgas utan reaktion. Snål lågfart, skruvat ut utan reaktion. Dualfire tändsystemet är väl orsaken men nån faktor måste ju ha ändrats för den lär inte ha betett sig så här när den lämnade fabriken. Vet inte om motorn är orginal eller uppgraderad nånstans. Med tanke på att den har haft 17 ägare genom åren. Jo motorn har raka rör om det kan göra nån skillnad. Ska man behöva köpa ett singlefire tändsystem för å bli kvitt det här?
 
Finns det inte ett fast munstycke (ej demonterbart) i förgasarkroppen som sticker ned i flottörhuset?

Munstyckshålet brukar vara i storleksordningen 0.30 mm och kan rengöras med en kopparkardel från en strömkabel. Använder man en gitarrsträng eller annat stålverktyg påverkas hålets storlek och den går för fett efter "rengöringen".
 
P6030043.JPG
Ser ut som det är den främre cyllen som är skyldig till baksmällarna. Tog av insugsröret å den främre oringen såg lite sämre ut. Det var dessutom kladdat med nån tätningsmassa som var stenhård å gjorde ingen nytta. Nya grejer beställda så får vi se om det gör nån skillnad. 175 48 i munstycken. Tyder kanske på att den har ett 1200 kit. Inget fast munstycke vad jag kan se.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top