Sportluftfilter till Monster

Erik-Ducce

do you dream of Monsters in the Dark....
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Ducati Monster
Hej
Jag har en Ducati Monster 900 -99.
Har funderingar på att fixa 2 st små koniska luffilter istället för pappfiltret!?
Det jag undrar är om man har en motorcykel med vakum förgasar (är inte helt säker att det är på Monstret) hur filtret funkar, har hört att det inte funkar så bra då???
Är det nån som har "sportluftfilter" och vill dela med sig av sina erfarenheter, skriv gärna vad ni har för märke på filtret o vilken sorts motor det sitter på.
Tack på förhand

kn-filter utan luftburk med cv fuggar brukar väl sällan vara en bra kombination,
ring och snacka med någon typ biscaya som vet och har erfarenhet kanske funkar på ducce :va

Tack för svaren...och ja, jag ska prata med nån Ducce butik.

Lixom, helt fel ände att börja peta på om du vill ha mer klös. Originalpryttlarna på insuget brukar räcka till runt 40% mer effekt än original - om den nu inte är strypt avsiktligen i luftburken.

Ungefär som Dynojet-kit, skicka pengarna till mig istället så skickar jag en Dynojet-dekal. Det ger lika mycket/lite men är betydligt enklare att "installera". :D

andersbrink skrev:
Lixom, helt fel ände att börja peta på om du vill ha mer klös. Originalpryttlarna på insuget brukar räcka till runt 40% mer effekt än original - om den nu inte är strypt avsiktligen i luftburken.

Ungefär som Dynojet-kit, skicka pengarna till mig istället så skickar jag en Dynojet-dekal. Det ger lika mycket/lite men är betydligt enklare att "installera". :D

:rofl

andersbrink skrev:

han får väll ett fint insugningsljud? slörp? hehe

andersbrink skrev:

Jag satte på sportavgas och märkte lite skillnad. Efter att ha rådfrågat min verkstad så lät jag honom sätta dit ett dynojetkit och sportluftfilter.
Det gör en jävla skillnad tycket jag, men å andra sidan så ska han vara jävligt bra på sånt oxå.
Den är mycket rappare nu.
just monster är tydligen ganska snålt inställda orginal.

yonsson skrev:
Jag satte på sportavgas och märkte lite skillnad. Efter att ha rådfrågat min verkstad så lät jag honom sätta dit ett dynojetkit och sportluftfilter.
Det gör en jävla skillnad tycket jag, men å andra sidan så ska han vara jävligt bra på sånt oxå.
Den är mycket rappare nu.
just monster är tydligen ganska snålt inställda orginal.

Precis, miljökraven på en originalbestyckningen gör ju att ett Dynojet-kit ökar effekten, speciellt i mellanregistret. Men vad man "glömmer" att berätta är att även större originalmunstycken och höjda trottelnålar gör precis samma sak, fast till 1/10 av vad DynoCrap'et kostar. Vad tror du handlaren föredrar, att sälja munstycken för 100 spänn eller 1000 spänn?

Näe, jag lovar - det här är sista gången jag kommenterar Dynocrap. :tomten

andersbrink skrev:
Precis, miljökraven på en originalbestyckningen gör ju att ett Dynojet-kit ökar effekten, speciellt i mellanregistret. Men vad man "glömmer" att berätta är att även större originalmunstycken och höjda trottelnålar gör precis samma sak, fast till 1/10 av vad DynoCrap'et kostar. Vad tror du handlaren föredrar, att sälja munstycken för 100 spänn eller 1000 spänn?

Näe, jag lovar - det här är sista gången jag kommenterar Dynocrap. :tomten

MEN så är det ju med en massa saker men köper, tillverkarna sätter ihop ett kit för att förenkla för kunden + tjäna mera pengar.

Om kreti och pleti går till butiken och säger, -Ett dynojetkit tack! Skruvar dit det på hojen så kan han både säga till folk att han minsann har Dynojetkit, samt så upplever han förmodligen en liten effektökning.

Samma kille kan ju inte gå till butiken och......be att få köpa några minstycken och en höjning av nålen :rolleyes:

Observera att jag inte direkt försvarar Dynojet men jag kan förstå att det finns och troligtvis gör det en massa människor glada över hela världen.

Skulle man besöka de hojbutiker som finns i Sthlm i syfte att be om en hopplockad sats med munstycken skulle man få lika många olika munstycken som butiker. Utom på AVA, där skulle de svara, -Munstycken :confused: :hihi

Min verkstad sa att det inte var stor skillnad på dynojet och om han gör det utan så som du beskriver, men att det är lättare och smidigare med dynojet och att han då kan garantera en bättre inställning. Skit samma. Jag är nöjd och det är nog huvudsaken.

yonsson skrev:
Min verkstad sa att det inte var stor skillnad på dynojet och om han gör det utan så som du beskriver, men att det är lättare och smidigare med dynojet och att han då kan garantera en bättre inställning. Skit samma. Jag är nöjd och det är nog huvudsaken.

Vilken verkstad fixade du dynojet och hur mycket kostade det?
......och blev du nöjd med resultatet?
Jag antar att det inte är nå problem med besiktningen ?

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...