sportlegender

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Såg att Aftonbladet idag hade en artikel om Pelle Lindbergh. Blev rörd när jag läste artikeln eftersom jag för 10 år sedan lärde känna hans mamma, Anna-Lisa, mycket väl.
Jag är egentligen inget Hockeyfan men på den tiden var jag ett självklar Flyersfan!

Anna-Lisa har bevarat Pelles rum precis som det såg ut den dagen han kraschade sin Porsce in i en mur. Otroligt att gå runt i hans rum och kika på alla pokaler, kort och bilder på hans undersköna flickvän Kerstin. :)

Kanske onödig tråd men på SH kan man ju skriva om allt och inget.

Vilka är era hjältar inom fotboll och hockey tex?
Min är pelle!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,896691,00.html

fotboll och hockey saknar jag idoler i, men vill återigen ta tillfället i akt för att yttra mig om mitt dyrkande av kung Arnold Schwarzenegger. Från att vara mobbad, spinkig och den icke-favoriserade sonen till bodybuilding legend, actionskådis och slutligen guvernör. Vilken kille :yoparty

mini-knutten skrev:
2500956 fotboll och hockey saknar jag idoler i, men vill återigen ta tillfället i akt för att yttra mig om mitt dyrkande av kung Arnold Schwarzenegger. Från att vara mobbad, spinkig och den icke-favoriserade sonen till bodybuilding legend, actionskådis och slutligen guvernör. Vilken kille :yoparty

Ja, grymt bra jobbat.
Läste att han hade en hemsk komplex för sina vader. Botemedlet för det var att använda shorts i gymet varje dag. På så sätt var han ju fan tvungen att träna vader 7 dagar per vecka. Uppenbarligen funkar det. :)

Svårt att tänka sig att han är ansvarig för dödsstraffen i Californien. För det är han väl?

RocketQueen skrev:
2500966 Ja, grymt bra jobbat.
Läste att han hade en hemsk komplex för sina vader. Botemedlet för det var att använda shorts i gymet varje dag. På så sätt var han ju fan tvungen att träna vader 7 dagar per vecka. Uppenbarligen funkar det. :)

Svårt att tänka sig att han är ansvarig för dödsstraffen i Californien. För det är han väl?

ja och nej. Som guvenör har man tydligen rätten att benåda folk som sitter på death row, något så vitt jag vet han aldrig har gjort. Men låt oss glömma hans politik och fokusera på meriter och mannen istället :)

Kom igen nu, allmänbilda mig om fler sportlegender!

Det är väl inte p.g.a hans idrottande jag är imponerad, utan snarare personen David Lega som satt avtryck.
Den mannen har nog en drivkraft som inte många på denna jord har.

mini-knutten skrev:
2501002 ja och nej. Som guvenör har man tydligen rätten att benåda folk som sitter på death row, något så vitt jag vet han aldrig har gjort. Men låt oss glömma hans politik och fokusera på meriter och mannen istället :)

Kom igen nu, allmänbilda mig om fler sportlegender!

Just det så är det. :) Näää vi skiter i politik.
Hur många andra har vunnit Mr Olympia 7 ggr? :brinnerup

AGE skrev:
2501004 Det är väl inte p.g.a hans idrottande jag är imponerad, utan snarare personen David Lega som satt avtryck.
Den mannen har nog en drivkraft som inte många på denna jord har.

Usch nu måste jag erkänna att jag inte vet så mycket om honom. Han är handikappad om jag minns rätt. Tell me.

Last edited:
RocketQueen skrev:
2501027
Usch nu måste jag erkänna att jag inte vet så mycket om honom. Han är handikappad om jag minns rätt. Tell me.

Såg en dokumentär om honom på tv, det va dock en stund sen.
Kommer ihåg att han har ett par os guld i simning trots att han inte kan andvända armarna eller benen, bara det hade jag aldrig vågat.
Utbildad jurist (inte den kortaste utbildningen) detta med tanke på att han skriver med munnen (ja pennan i munnen) och sen verkar han vara en jäkligt bra kille förutom allt detta, såg intervjuer med hans kamrater i handikappsminingslandslaget. Han har säkert en hemsida du kan hitta mer fakta.

AGE skrev:
2501043 Såg en dokumentär om honom på tv, det va dock en stund sen.
Kommer ihåg att han har ett par os guld i simning trots att han inte kan andvända armarna eller benen, bara det hade jag aldrig vågat.
Utbildad jurist (inte den kortaste utbildningen) detta med tanke på att han skriver med munnen (ja pennan i munnen) och sen verkar han vara en jäkligt bra kille förutom allt detta, såg intervjuer med hans kamrater i handikappsminingslandslaget. Han har säkert en hemsida du kan hitta mer fakta.

Jäklar! Vart får folk sin styrka ifrån...
Ja det är ju en kille att beundra om någon!

http://www.lega.se/

Barrett skrev:

:) Tackar.
Jag fann honom också efter ett tag.

Last edited:
Kongo skrev:
2502795 Ska gå och lyssna på honom och andra på en inspirationsdag! Kommer bli fantastiskt roligt, passa på och gör det samma! se länk:

http://www.justimagine.se/Talarformedling_EoS_Seminar.htm

Oj Pigge är med också! Han skulle jag gärna höra berätta om sina upplevelser.
Kan man gå typ 2 stycken eller är det bara för företag?

Jag skulle gärna gå på en förläsning med Lassa Brandman också. När jag bodde i Norge var han där och förläste men det kostade 1000:- och då hade jag ej råd att gå.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg