Sportintresset

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
efter att jag just har läst en tråd där man till viss del diskuterade innehållet i söndagens "sportspegeln" på SVT så funderade jag själv lite över hurdant sportintresset är bland oss som kör hoj.

lägger upp ebn poll men redogör gärna för vilka sporter som intresserar dig..
om du själv utövar någon sport aktivt eller om du sitter bänkad vid tv:n när det är fotbollslördag eller liknande.

//droopfy

Ser inte pollen, men svarar ändå. Tittar aldrig på sport på tv:n, kanske ibland när det är OS eller så. själv så sysslar jag med golf på elitnivå, bandy (riktig sådan på is) på elitnivå och ridning som jag sysslat med i över 15 år.

Eftersom att pollen dröjer så säger jag vad jag tycker här istället. Sport i de flesta former är det tråkigaste och mest ointressanta att prata om, höra om och se på. Det är även typ det enda som faktiskt känns fördummande. Jag förstår framförallt inte champions league och sån fotboll. Jag förstår inte hur man kan bry sig om chelsea vinner eller inte. Hur börjar man heja på ett lag då man inte har någon som helst "kontakt" med laget och stället i fråga? Jag har länge velat gilla sport då det vore som behagligt att bara skaffa några sportkanaler och ligga och dega hela dagarna och vara intresserad av skiten men när jag inte bryr mig det minsta om sverige vinner vm, os eller vad som helst så tror jag inte jag kan bli intresserad.

Edit: Jag tycker det är ganska kul att se enduro, trial är ganska kul också fast allt annat är svintråkigt, även motogp. Sen gillar jag skatefilmer och typ crusty och sånt också men det räknas väl knappast som sport utan det är väl "uppvisningsfilmer"

Mcbrud skrev:
Ser inte pollen, men svarar ändå. Tittar aldrig på sport på tv:n, kanske ibland när det är OS eller så. själv så sysslar jag med golf på elitnivå, bandy (riktig sådan på is) på elitnivå och ridning som jag sysslat med i över 15 år.
Började du rida när du var 3-4 år?

honkiie skrev:
Eftersom att pollen dröjer så säger jag vad jag tycker här istället. Sport i de flesta former är det tråkigaste och mest ointressanta att prata om, höra om och se på. Det är även typ det enda som faktiskt känns fördummande. Jag förstår framförallt inte champions league och sån fotboll. Jag förstår inte hur man kan bry sig om chelsea vinner eller inte. Hur börjar man heja på ett lag då man inte har någon som helst "kontakt" med laget och stället i fråga? Jag har länge velat gilla sport då det vore som behagligt att bara skaffa några sportkanaler och ligga och dega hela dagarna och vara intresserad av skiten men när jag inte bryr mig det minsta om sverige vinner vm, os eller vad som helst så tror jag inte jag kan bli intresserad.

Instämmer helt. Sport är värdelöst, om man inte utövar det själv.

Jag blir mer och mer rädd att jag och Honkiie är "samma" person, typ som i Fight Club eller för den som läst boken Patient 67 av D.Lehane. Tänk om jag bor i Norrland och är en sockerbagare och allt annat bara är en illusion...:eek:

Ser gärna hockey, men då ska det vara live och rögle! i övrigt bryr jag mig inte för fem öre om idrott, håller till 99% med honkii.
Roadracing är undantaget, men det utövar jag själv och när man ser svensk RR så känner jag en del förare och det gör det ju intressant.

Sportintresset ligger på en låg och behaglig nivå. Blir arg när det sänds VM och OS och fan vet allt, eftersom de tar bort de bra programmen. Kan ibland fastna framför TVn när det är curling och sånna meningslösa sporter (fast alla sport är meningslös), men det är mer ett tecken på min låga IQ än nått intresse.

Kör lite innebandy ibland på söndagar... När jag orkar. Så långt sträcker sig mitt sportintresse. Ibland kan det även vara kul och gå ut och ta nån öl till någon VM match när sverige spelar, men då är det mer för och dra ut och parta med polare. Att se en fotbolls match med två utländska lag som man ine har någon som helst connection med är för mig totalt ointressant. Sätter jag mig hellre och kollar på när katten sover.

Jag har ridit sen jag var 7 år gammal, spelat volleyboll, fotboll, golf.

Numera rider jag, hoppar fallskärm & tränar styrketräning. Tycker inte det är särskilt intressant med vanliga sporter, jag gillar extremesport och motorsport.

Det finns inte mycket jag hatar mer än TV-sport (icke motorsport då alltså),
jag kan bara inte förstå vad det roliga är :va

Däremot om det är speedway och tony ligger och fiser
bakom någon polack då kan man skrika lite åt honom :hihi

Last edited:
sportintresset är lika med 0 för min del.
när jag var liten tyckte jag det var kul att kolla på hockey.
Enda gången jag frivilligt sätter mig framför och tvn och kollar på sport är när det är typ vm em eller os . hockey och fotboll, inte gör jag det för sporten i sig utan gemenskapen med polarna och dricka kopiösa mängder öl, avreagera mig och skrika lite.

K1 och boxning kan jag ibland slökolla på ibland.
Sen alla motorcykelsporter kan jag kolla på, helt ok tidsfördriv. bmx snowboard skate mm funkar också, men dessa rankar jag ej som sporter i den bemärkelsen.

ahh... min arbetskamrat stängde inlägget för mig innan jag var klar med pollen så jag trodde inte det hade kommit upp.
men det fanns visst kvar... en poll kommer.. (hur fasen va de jag hade tänkt nu igen då?)

ursäkta dröjsmålet!

UrbanTiger skrev:
Helt värdelöst :tummenner

Och var är pollen :va

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!