Sportig hoj, billig försäkring för en 20 åring

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Hej på er!

Äger idag en BMW 650 gs 25kw 2002a, känner att jag vill ha en lite sportigare hoj. Har kollat på kawasakis er6n blir dock satans dyr att försäkra. Frågar därför er, hojar som är sportiga fast billiga att försäkra för en 20åring. Menar inga hojar från 80-talet, utan nyare. 2000-talet iaf.

Mvh

16k/år hos svedea och 10k/år hos bilsport mc(25kw försäkringen). Kanske inte går och få det billigare?

leta upp någon som e reggad som 25kw men som strypningen är borttagen på, finns en hel drös med zx9r som är det.

Gsx 750 r från 92. Då kan du classica försäkra den hos bilsport och mc.
Förövrigt kan du aldrig hitta en "sportig" 25 kilowattare.
Kör på den du har tills du har tungt kort och fixa ny hoj då istället!

jag har en kawasaki zx6r 00 som är reggad på 25kw jag betalar 4087kr hellår för halvförsäkring på bilsport & mc:yoparty

http://www.blocket.se/blekinge/Kawasaki_Ninja_250R_600mil_41279739.htm?ca=22&w=3

En såndära ninja på tvåhundrafemtio kubik?

Jag har aldrig provat en, men jag är sjukt nyfiken på hur dom går.

Sålänge man inte är ute efter höghastighetsskoj är det en alldeles ypperlig hoj. Den har inga saker som stör i hanteringen, den svänger lätt och ledigt och är i princip helt omöjlig att få bakhjulssläpp med om man inte är rent dum. Kort sagt, en trevlig hoj som gör sig bäst på väldigt krokiga vägar där man aldrig kommer upp över 100km/h...

Läste något test någonstans att de skall vara kul körning men att köra om på nittioväg är ett äventyr. Medvind, nerförsbacke och allmän hemlängtan behövs tydligen där:D

Den är fortfarande rappare än en generell bil, så kan man köra om med en vanlig sossevolvo så går det utmärkt med babyninjan. Den tappar dock andan där runt 120 km/h så ska man köra om på vägar med sådana hastighetsbegräsningar får man planera lite. Till skillnad från en hoj med lite mer effekt där det bara är att panga på så fort ett hål finns. :D

Billig försäkring och 20 år är en omöjlig kombination ens på en
24269_0_1_2_virago%20250_Image%20credits%20-%20Yamaha.jpg

Köp en cykel billig nog för , trafikförsäkringen är uteslutande baserad på ålder, vikt/effekt så den är rimligt linjär med fun factor...

ER-6N kostar 6700-10400:- för helförsäkring beroende på vilka krav jag måste uppfylla hos svedea.
Vad jag har hittat så är ER-6:an den billigaste, moderna hojen att försäkra så jag tror inte du kommer undan med mindre.

kör en gsxr 600 -98 är 20år och har halvförsäkring via if som kostar mig 3211kr om året vilket jag tycket va sjukt billigt!
har även hornet 600 som ligger en bra bit under 2tusen om året. så nån av dom kan man ju rekommendera, för lite sport är de ju ändå över dom ;)

Inte så hemma på körkortsregler men du får alltså köra 25 kw? Hur länge till?

Egentligen undrar jag varför du vill ha en mesmoppe av nyare slag när en gammal hingst som GSXR ger det du söker för en försumbar kostnad? Påstår även att kvalitetsnivån är skyhögt mycket bättre på äldre maskiner, som alltid gäller ju att hitta ett friskt exemplar. Tåligare, mer användarvänliga, långt ifrån lika intetsägande som mycket av det nyare inom ramarna för vad du efterfrågar och dessutom får du en massa pengar tillgodo som du kan transformera till mil.

jag har en zx9r till salu som e hyffsat billig i försäkring och jag är inte spec gammal

jag har en kawasaki zx6r 00 som är reggad på 25kw jag betalar 4087kr hellår för halvförsäkring på bilsport & mc:yoparty

Konstigt då bilsport & mc försäkrar sporthojar, (endast trafik)... Den finns inte att försäkra via deras hemsida så vad händer om du ska utnyttja försäkringen?! Eller har du bara trafik?

Konstigt då bilsport & mc försäkrar sporthojar, (endast trafik)... Den finns inte att försäkra via deras hemsida så vad händer om du ska utnyttja försäkringen?! Eller har du bara trafik?

Och vad är billigt och vad är dyrt?!

Kör trafik avställningsbar då ligger de flesta sporhojarna mellan 700-1000 kr i månaden...!!

Suzukis märkesförsäkring är nog billigast om du vill ha en lite modernare hoj. Annars är det 20+ år och ej ombyggt som gäller, med bilsport och mc Classica.

Bilsport & MC har ju en särskild 25kW försäkring för oss med begränsat kort.
Jag fick kostnadsförslag på 3000kr (däromkring) för helförsäkring på min ER6, självrisken var dock på 10k så jag valde Svedea istället.
Betalar nu strax under 4k för helförsäkring med tillägget fri utlåning (den står på morsan), självrisk på 1500kr.
Är 19 år fyllda och är mer än nöjd med priset, har redan nyttjat försäkringen en gång och det var inga konstigheter, allt löstes snabbt och enkelt och jag fick tillbaka hojen inom en månad från det att jag hade klotat den.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti