SporthojsTshirten för dyr!

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Ser nu att en T-shirt kostar 400 spänn plus frakt! Hoodtröjorna osv ligger i en rätt normal prisklass tycker jag, men 400 spänn för en helt vanlig Tshirt, det betalar typ bara nötter för en JLtröja eller liknande, enligt min åsikt.

Varför kostar den så mycket? Är det någon som köper Tshirten öht? Jag vill inte ha en hoodtröja eftersom jag vill använda tröjan enbart vid hojåkning (och som vi alla vet är det ju gay att köra med tröja utan på stället), och en SH-Tshirt passar ju perfekt under stället, men 400 spänn plus frakt känns inte så lockande.. :näsblod

:gnällvarning (?)

Håller med dig.

För 400:- får du en otrolig märkeströja från USA hemskickad.

Är det JL-tröjor som sporthojströjorna är tryckta på kanske? ett rimligt pris skulle kunna ligga runt 150-200kr + frakt. Jag vet själv hur billigt jag skulle kunna producera t-shirts med sånt tryck och kvalité

Ja den är alldeles för dyr!! Ska ta och ändra priset... Har inte egentligen tänkt på saken så mycket. Nytt pris är 250 kr.

Ja den är alldeles för dyr!! Ska ta och ändra priset... Har inte egentligen tänkt på saken så mycket. Nytt pris är 250 kr.

Seriöst? Yippi isåfall. Blir det nog att beställa en innan april. :)

Gäller bara att hitta något kul att ha på ryggen...

[fahrt-douhre] is the shit.

2763984 Seriöst? Yippi isåfall. Blir det nog att beställa en innan april. :)
Trodde du inte jag skulle lyssna? ;)

Sådana här trådar brukar jag annars rata hårt... då det är typisk "revolt på gatan" för att få herre på täppan att lyssna.

Skulle räckt med ett PM till mig.

hade tänkt skippa att köpa en pga. priset fast nu blir det nog att komplettera beställningen med en t-shirt också! :tummenupp

Trodde du inte jag skulle lyssna? ;)

Sådana här trådar brukar jag annars rata hårt... då det är typisk "revolt på gatan" för att få herre på täppan att lyssna.

Skulle räckt med ett PM till mig.

:rodnar

Ok, skickar PM nästa gång jag tycker att tröjan är för dyr så att du kan sänka den. :D

Eftersom jag är för lat för att hitta informationen ställer jag en fråga här istället..

Är det postförskott som gäller när man ska betala tröjan? Vart kan jag kolla vad frakten går på?

Eftersom jag är för lat för att hitta informationen ställer jag en fråga här istället..

Är det postförskott som gäller när man ska betala tröjan? Vart kan jag kolla vad frakten går på?

Du får fram en summa du ska betala honom till hans konto där står totala summan du ska betala inkl frakt.

Är inte tröjorna också lit för dyra? När vi ändå är igång. :D

Är inte tröjorna också lit för dyra? När vi ändå är igång. :D
Jag tycker Swedie sätter bra priser på prylarna.
Jag menar det ee ju en hel del jobb han lägger ner på att beställa,packa och skicka skiten oxå.:tummenupp

Måste ju vara ganska fina marginaler om man kan sänka priset från 400:- till 250:- utan att tveka...

ja trycka T shirts är inte dyrt. Men då pratar vi om att trycka en större upplaga med ett o samma tryck. här trycker vi olika nick på varje tröja. Hadde det inte varit för det hadde vi troligen sett ett billigare pris.

2764214 Måste ju vara ganska fina marginaler om man kan sänka priset från 400:- till 250:- utan att tveka...
ja, det var fel pris på dom. har inte sålt många. nu kanske jag säljer fler och gör samma "fina" peng på det :tungan.

2764284 Kan hålla med om att även luvtröjorna verkar lite dyra.
Vi kör ju ändå omkring med reklam som främjar en som tjänar pengar på reklam på sin webbsida. :tungan
Kan iofs vara helt olika kvaliteer.

Jämför... http://www.spreadshirt.net
Men nu är det ju en sporthoj.com logga och en valfri slogan. Definitivt värt pengarna HEHE :tungan

Dessa priser jag har nu gör det värt mödan för mig. Det är för mycket arbete (administration och paketering) om det blir få tröjor. Jag gör inte det slavarbetet ens för ett par tusenlappar i förtjänst. Det tar flera dagar att gå igenom.

2764313 ja trycka T shirts är inte dyrt. Men då pratar vi om att trycka en större upplaga med ett o samma tryck. här trycker vi olika nick på varje tröja. Hadde det inte varit för det hadde vi troligen sett ett billigare pris.
Som du säger, alla dessa tröjor och tshirts är annorlunda den andra. Vilket gör tryckning dyrare. Skulle alla vara likadana skulle de väl bli lite billigare såklart.

Jag tror nog att även de stora kedjorna oxå har bra förtjänst på sina tröjor.

jag har dock inte den finansiella backningen av ett företag med miljon/miljard omsättning...

Last edited:
Jag och en kompis har en firma där vi trycker t-shirts! Vi skulle kanske dra igång en åretruntshop för biiikerz? :)

MEN! Nu känner jag inte Swedie eller så.. men det kanske sponsrar hans mc-bruk? Någon säljer däck, en annan speciella oljor för att kunna hålla sin hobby flytande.

Det är fritt val att köpa sånna. Ett annat alternativ är att låta Pirate Bay trycka upp en i sin shop, vet inte vad Swedie skulle tycka om det dock. :D

Jag tror nog att även de stora kedjorna oxå har bra förtjänst på sina tröjor.

jag har dock inte den finansiella backningen av ett företag med miljon/miljard omsättning...

Enligt kontakter jag har så har Stadium minst 50% marginal på kläder, mer på deras EMV (Egna märkes varor) tex "Everest".

/I

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...