Sporthojskurser på Gelleråsen

• Thread starter Thread starter highside
  • Start date Start date

highside

Guest
Nu finns information om SMC Stockholms sporthojskurser på vår hemsida, länk.

De datum som är klara är:
19 maj Sporthojskurs (steg 1-2)
20 maj Sporthojskurs (steg 1-3)
2 aug Custom Advance (B&K för custom-cyklar)
3 aug B&K Tjej (enbart tjejer, steg 1-2)
4 aug Sporthojskurs (steg 1-4)
5 aug Sporthojskurs (steg 1-4)

Kortfattad beskrivning av de fyra utbildningsstegen:
1. Motorcykeln - Gashantering, styrning och bromsning
2. Spårval - Aktiv blickstyrning, svängpunkt och körställning
3. Människan - Avslappnad körställning, bredblick och överlevnadsreaktioner
4. Individuella övningar efter deltagarens behov

Mer info finns som sagt var på hemsidan. Där kommer även inom kort priser och information om hur man anmäler sig.

Micke

Lite OT men nyfiken.

Varför envisas man med att ha dom olika länens kurser var för sig. Vore det inte enklare att samla alla SH-kurser på ett ställe, eller har jag missat något?
Vi hoppas att man från centralt håll kommer med ett bokningssystem som inte kostar skjortan för länen att använda. Då kommer vi att se till att SMC Stockholms kurser hamnar på detta gemensamma ställe. De andra länen kan jag inte svara för.

Nackdelen med "ett ställe" är att det kan vara svårt att urskilja olika kurser (arrangörer) från varandra.
Även om två kurserna kan verka lika när man läser en lista, så skiljer det sig en hel del hur olika arrangörer genomför en kurs.

SMC Stockholm har t.ex. som målsättning att en instruktör inte skall ha hand om mer än fyra deltagare på en och samma dag. Detta för att deltagarna skall få ut så mycket som möjligt av en kursdag.

Va snällt. Man vill ju gärna att mailet kommer fram. :)

Vi beklagar att det strulade men mail-adressen fungerar nu. Däremot verkar SMC Riks ha lite problem med sina servrar så man kan inte gå direkt till SMC Stockholm just nu. Man får istället gå in på Riks-sidan och klicka sig vidare till Stockholms-distriktet. När man väl kommit dit fungerar allt som vanligt igen.

Vi beklagar att det strulade men mail-adressen fungerar nu. Däremot verkar SMC Riks ha lite problem med sina servrar så man kan inte gå direkt till SMC Stockholm just nu. Man får istället gå in på Riks-sidan och klicka sig vidare till Stockholms-distriktet. När man väl kommit dit fungerar allt som vanligt igen.

Tack för hjälpen! Verkar som mitt mail kom fram nu. :)

Vi hoppas att man från centralt håll kommer med ett bokningssystem som inte kostar skjortan för länen att använda. Då kommer vi att se till att SMC Stockholms kurser hamnar på detta gemensamma ställe. De andra länen kan jag inte svara för.

Nackdelen med "ett ställe" är att det kan vara svårt att urskilja olika kurser (arrangörer) från varandra.
Även om två kurserna kan verka lika när man läser en lista, så skiljer det sig en hel del hur olika arrangörer genomför en kurs.

SMC Stockholm har t.ex. som målsättning att en instruktör inte skall ha hand om mer än fyra deltagare på en och samma dag. Detta för att deltagarna skall få ut så mycket som möjligt av en kursdag.

Tackar för informationen :tummenupp
Även om SMC inte fixar ett gemensammt bokningssystem vore det ju trevligt om alla kurser fanns på en sida

bkk och shk

Halloj.
Skulle anmäla mig till bkk gelleråsen den 20:e maj, men såg till min fasa att det var en sporthojskurs!!!! Vad är skillnaden???
mvh
/c

Halloj.
Skulle anmäla mig till bkk gelleråsen den 20:e maj, men såg till min fasa att det var en sporthojskurs!!!! Vad är skillnaden???
mvh
/c

I praktiken: Nästan ingen alls.
Vi kör i stort sett samma kursupplägg på båda kurstyperna.

Nu finns information om SMC Stockholms sporthojskurser på vår hemsida, länk.

De datum som är klara är:
19 maj Sporthojskurs (steg 1-2)
20 maj Sporthojskurs (steg 1-3)
2 aug Custom Advance (B&K för custom-cyklar)
3 aug B&K Tjej (enbart tjejer, steg 1-2)
4 aug Sporthojskurs (steg 1-4)
5 aug Sporthojskurs (steg 1-4)

Kortfattad beskrivning av de fyra utbildningsstegen:
1. Motorcykeln - Gashantering, styrning och bromsning
2. Spårval - Aktiv blickstyrning, svängpunkt och körställning
3. Människan - Avslappnad körställning, bredblick och överlevnadsreaktioner
4. Individuella övningar efter deltagarens behov

Mer info finns som sagt var på hemsidan. Där kommer även inom kort priser och information om hur man anmäler sig.

Micke
Kurserna i maj är nu follbokade inkl. reservlistan.
Från och med den 15 april går det att anmäla sig till augusti kurserna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT