Sporthojskurs Anderstorp 27 Juni

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Nu bjuder SMC in till Sporthojskurs på Anderstorp den 27:e Juni.

Kursen kommer att använda sig av hela banan och inte bara en av slingorna som det var förra året.

Kostnad för kursen är 1150 och då ingår lunch och fika under dagen.

Dagen innan kursen kommer det finnas möjlighet att lysnna på ett föredrag som hålls av en erfaren person inom mc-åkning. Han har bland annat kört genom Kina, Sydamerika för att nämna några platser.

I samband med detta så kommer det finnas mat att köpa för en rimlig peng.

Självklart så kommer flertalet av instruktörerna vara där om ni har frågor eller några funderingar om kursen dagen efter.

Så kom och gör oss sällskap på torsdag kvällen den 26:e så vi kan lyssna, äta gott och ljuga lite.

För att få lite shyssta bilder så har vi sett till att det finns erfarna fotografer på plats som kommer förmedla sina bilder till ett human pris efter.

Anmäler gör man sig på: http://www.svmc.se/php/kurser/

Vill man se hur det såg ut förra året så kikar man här: http://forum.svmc.se/showthread.php?t=1092

Några frågor?

Välkomna!

/Urban

Last edited:
Hela banan och lite bilder från 2007

I år så kommer detta event att köras på hela banan, inte endast på halva som förra året. Detta gör hela upplevelsen bättre, plus att man får tillfälle att prova på hela Anderstorp banan.

Lägger också in lite bilder från 2007, håll ögonen öppna för mer...

/K

Bifogat

• Bild 032.jpg
    Bild 032.jpg
    30.1 KB · Visningar: 42
  • Bild 051.jpg
    Bild 051.jpg
    32.7 KB · Visningar: 44
  • Bild 055.jpg
    Bild 055.jpg
    33.2 KB · Visningar: 44
  • Bild 065.jpg
    Bild 065.jpg
    32.1 KB · Visningar: 49
  • Bild 074.jpg
    Bild 074.jpg
    33.2 KB · Visningar: 47
  • Bild 082.jpg
    Bild 082.jpg
    29.7 KB · Visningar: 54
  • Bild 180.jpg
    Bild 180.jpg
    27.5 KB · Visningar: 52
Last edited:
Kursen är för alla olika mc-typer. Allt ifrån 125cc, custom, touring...

Detta är ett mycket bra tillfälle att testa sig själv och träna upp sin körning.

Här finns ingen mötande trafik och annat som kan störa dig och Instruktörerna på plats hjälper Dig gärna om du har frågor o funderingar.

Jag kommer själv att köra med min CBR 125 där. Kanske vi ses?!

/Casper

Om man klarar 95 db vid förbipassering är det OK. Varför chansa, montera på original så klarar du gränsen.:tummenupp

I know, men det är annan dragning på sliponet så det är Rätt Mycket Jobb(tm) att skifta.

Det var ingen som klagade på Kinnekulle förra helgen. Den går faktiskt rätt tyst.

I know, men det är annan dragning på sliponet så det är Rätt Mycket Jobb(tm) att skifta.

Det var ingen som klagade på Kinnekulle förra helgen. Den går faktiskt rätt tyst.

Men varför denna fantastiska slip-on fetischm, sätt på orginalet och kör så det ryker. Lär inte gå snabbare bara för att det brölar om hojen. :va

Det finns ju trots allt en anledning till bullerrestriktioner och tullar man på reglerna så lär det bli mer och mer problem från de som klagar på ljudet.

D.v.s de som bor omkring och inte gillar motorsport i största allmänhet.

Last edited:
Lär inte gå snabbare bara för att det brölar om hojen. :va

Inte snabbare men så otroligt mycket snyggare.
Kan man åka till typ SBP och få cykeln bullermätt tro? Jag utgår från att 95dB vid passering borde motsvara 98dB vid 4500 varv (som min hoj är stämplad med)?

Eller skickar man även av originalcyklar på Anderstorp ibland?

Kan man åka till typ SBP och få cykeln bullermätt tro? Jag utgår från att 95dB vid passering borde motsvara 98dB vid 4500 varv (som min hoj är stämplad med)?

Jaha du, gör som du vill. :D

Mätning vid 4500 varv säger ingenting. Ska du mäta statiskt är det vid 7000 varv du ska mäta.
Originalcyklar är sällsynt att man behöver plocka av banan, ofta har man då plockat bort katalysator el. dyl så att den inte längre är standard. Med allt standard är det i stort sett omöjligt att gå över gränsen.

Om man klarar 95 db vid förbipassering är det OK. Varför chansa, montera på original så klarar du gränsen.:tummenupp

Kan bara instämma, använd original så är det lungt.

Det finns drygt tio platser kvar för de som är intresserade.

/Urban

Enligt SMCs sida är det fullt på körnignen men det finns några platser kvar då ett antal personer har lämnat återbud.

/Urban

Behöver någon övernattning mellan Torsdag -Fredag

:tummenupp
Vi som arrangör har lämnat tillbaka några övernattningsplatser
på Gisslaparkens stugby 8 km från A-Torp

kosta 525:- per natt o stuga med 4 bäddar

0371 81441 http://www.gisleparken.com

A_C_E

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion