Sporthojsförakt

Daniel410 skrev:
Tjena.. Vilken jäkla värld vi sporthojförare lever i. Vi verkar tydligen hatade av alla:)
Polisen, bilister, försälkringsbolag..vart man än berättar att man kör sporthoj, blir man beskylld för att höja försäkringspremier, köra crazy på allmän väg.
Detta är ju naturligtvis bara ont förtal :hihi
Man måste tydligen åka en tung jäkla chrom-släde för att bli accepterad som hojåkare.. men jag vägrar :yoparty

Skit samma vad alla tycker så länge :tuttar tycker att man är en häftig outlaw

Hoztic skrev:
Humm, jag är långhårig, har alltid några dagars skäggstubb, kängor, svarta jeans å gamla skinnjackor = Sinnebilden för HA-medlem, men samtidigt kör jag sporthoj och är lite (bara jättelite :rolleyes: ) vildhjärna. Dvs är jag hatad av alla alltid :(

Där förvreds bilden jag haft av dig totalt.
Kul! :)

Vad gör det att man är hatad när man kan förnedra de stackars bilrejsarna så?
Älskar taktiken med jämsides ett hundra tal meter och sen iväg.

Hur gör ni för att förnedra de som vill rå på er med bil? =P

Edit: kör helst då med visiret uppe medans man ligger jämsides så man kan flirta med brewden han har i passagerarsätet. =)

Reco skrev:
Där förvreds bilden jag haft av dig totalt.
Kul! :)

Vad gör det att man är hatad när man kan förnedra de stackars bilrejsarna så?
Älskar taktiken med jämsides ett hundra tal meter och sen iväg.

Hur gör ni för att förnedra de som vill rå på er med bil? =P

Edit: kör helst då med visiret uppe medans man ligger jämsides så man kan flirta med brewden han har i passagerarsätet. =)

Hehe, då vore det ju kul å veta vad du hade för bild av mig egentligen? :va :)

Jag ligger bredvid, smyger ner nån växel och hänger på mjukt och fint när dom stampar fullt, sen vrider jag i botten också :D Hittills har ingen har ingen hängt på då :D

Hoztic skrev:
Humm, jag är långhårig, har alltid några dagars skäggstubb, kängor, svarta jeans å gamla skinnjackor = Sinnebilden för HA-medlem, men samtidigt kör jag sporthoj och är lite (bara jättelite :rolleyes: ) vildhjärna. Dvs är jag hatad av alla alltid :(

Klipp och raka dej då! :tungan

2fast4hjo skrev:
2041525 Nu har du nog sniffat för lite bensin..detta är SH och här drar alla trådar off topic :fakta
Haha..ok..där ser man.. Jag får helt enkelt lufsa ner i garaget och böka ner chucken under tanklocket, och återvända hit och skriva off topic. :lol

daniel 410 in da house:
Vilken jäkla värld vi sporthojförare lever i. Vi verkar tydligen hatade av alla

Finns någon snubbe som kallar sig Ghostrider som vi har en del av föraktet att tacka för, sen att folk åker på slangen framför fartkameror så att Polisen genom Aftonbladet kan gå ut med bilder på hur "alla sporthojsåkare uppför sig på VÅRA vägar" spär ju på lite till så att ibland undrar man om det inte snart blir förbjudet att åka Sporthoj. Tycker att det är trist att försäkringar skuter i höjden men det finns några ljusglimtar i mörkret, kollade vad en 06 Aprilia Tuono skulle kosta på en 30-åring med Bilsport & MC och på landet 8.000.- hel/året, i Tokholm 11.000.- hel/året så....

Men visst är det så att "Svensson" tycker att vi Sporthojsfantaster borde förbjudas och gärna flyttar sig lite åt vänster (är inte vägrenen åt höger) när dom ser ett hojlyse i backspegeln, är det en Customhoj så flyttar dom på sig för då kan det ju vara en sån där farlig typ med mage, skägg, ink och väst med flammande döskalle på och "dom dödar bilister & äter småbarn" det vet ju alla "Svensson" för det står också i Aftonbladet....

DP says: Världen är full av konspirationer......

Last edited:
Daniel410 skrev:
2039007 Man måste tydligen åka en tung jäkla chrom-släde för att bli accepterad som hojåkare..
Ja, med den indelningen av alla hojar i sporthojar resp. kromsläde så har du självmant begränsat din möjligheter rätt bra.
Lite av 'måla in sig själv i hörnet' sas.

Fast det var väl inte så seriöst menat, antar jag.
/u

ulf_lundin skrev:
2048664 Ja, med den indelningen av alla hojar i sporthojar resp. kromsläde så har du självmant begränsat din möjligheter rätt bra.
Lite av 'måla in sig själv i hörnet' sas.

Fast det var väl inte så seriöst menat, antar jag.
/u
Även jag fattar väl att det finns fler kategorier på hojar än "sprthojar" och "chromslädar". Men jag kan inte förstå vad du vill få sagt i ditt inlägg.
Vill jag åka sporthoj sk jag fan kunna göra det utan att "Svensson" i grannporten ska lägga sig i det. Och jag kör inte 200 förbi skolor och div. andra områden där det finns en övervägande risk att skada nån.
Så..summan av kardemumman: Man ska sköta sig själv, och "försöka" skita i andra... man kan ju åtminståne försöka..

Varför bryr du dig om vad grannen tycker?
Borde inte du skita i vad "svensson" pysslar med om han ska skita i vad du pysslar med?

Daniel410 skrev:
Vill jag åka sporthoj sk jag fan kunna göra det utan att "Svensson" i grannporten ska lägga sig i det.
...
...
Så..summan av kardemumman: Man ska sköta sig själv, och "försöka" skita i andra... man kan ju åtminståne försöka..

kiko skrev:
2049642 Varför bryr du dig om vad grannen tycker?
Borde inte du skita i vad "svensson" pysslar med om han ska skita i vad du pysslar med?
Svårt att "skita" i nån som står och gnäller..eller hur? Lättare för honom att skita i vad jag gör i första skedet..eller???? :huvet

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D