Sporthojsförakt

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Suzuki SV1000s
Tjena.. Vilken jäkla värld vi sporthojförare lever i. Vi verkar tydligen hatade av alla:)
Polisen, bilister, försälkringsbolag..vart man än berättar att man kör sporthoj, blir man beskylld för att höja försäkringspremier, köra crazy på allmän väg.
Detta är ju naturligtvis bara ont förtal :hihi
Man måste tydligen åka en tung jäkla chrom-släde för att bli accepterad som hojåkare.. men jag vägrar :yoparty

Daniel410 skrev:
Tjena.. Vilken jäkla värld vi sporthojförare lever i. Vi verkar tydligen hatade av alla:)
Polisen, bilister, försälkringsbolag..vart man än berättar att man kör sporthoj, blir man beskylld för att höja försäkringspremier, köra crazy på allmän väg.

Jaha visst är det så, och hur är det för er då som kör harley? :D

Daniel410 skrev:
Man måste tydligen åka en tung jäkla chrom-släde för att bli accepterad som hojåkare..
Jo, det har man ju verkligen märkt... (speciellt här) ... :confused:

Sporthojsåkare dömer ju aldrig ut andra... :rolleyes:

(Och resten av samhället anser man är HA-medlem, å kriminell.)

Last edited:
Daniel410 skrev:
Man måste tydligen åka en tung jäkla chrom-släde för att bli accepterad som hojåkare.. men jag vägrar :yoparty

har du fått indianer i vassen eller e du alltid så här sur...
:arsele :tungan

Klart folk stör sig på vägmarodörer som blåser omkring jettefort utan koll. :rolleyes:

Men alla som jag träffar tycker det är ball att man har mc, dessutom tror dom att man är grym på att köra bara för att man har en ny hoj. :)

Och brewdarna, what can I say.... är det någon gång man går hem hos dem så är det när man åker hoj.

General E skrev:
Men alla som jag träffar tycker det är ball att man har mc, dessutom tror dom att man är grym på att köra bara för att man har en ny hoj. :)
Tur att man bara kör gamla vrak då... :tummenupp

General E skrev:
Och brewdarna, what can I say.... är det någon gång man går hem hos dem så är det när man åker hoj.
Men då hinner man ju inte stanna... eller ens vill, för man har så kul. :hihi

Daniel410 skrev:
Låter som gammal hederlig svensk avundsjuka tycker jag.

2fast4hjo skrev:
Han är ju körkåt fatta du väl elle :D o vem fan är inte sur då det är äckliga vita ligger där ute på vägarna :zpy
Precis..man blir ju snart galen på den här vintern.
Snart får man gå och köpa spikdäck :tungan

Daniel410 skrev:

Inte konstigt att ni får ett dåligt ryckte med tanke en del filmer som visas här, tänker speciellt på en där man körde i nån park eller nåt liknande, Totalt vansinningt!!!

Jag bryr mig inte om den allmänna åsikten men jag förstår varför...

War-psycho skrev:
Men då hinner man ju inte stanna... eller ens vill, för man har så kul. :hihi

Det är faktiskt ett problem, man åker förbi för fort och har dessutom helmut på sig. Dessutom brukar flickorna gå på höger sida vägen, och man gasar ju med högerhanden så man kan inte vinka med den. :(
Då återstår bara en sned tafflig vinkning med vänsterhanden som knappt syns pga ryggen.
Skall nog ta upp detta problem i "hur vinka flirtigast på hoj" tråden så småningom

2fast4hjo skrev:
Han är ju körkåt fatta du väl elle :D o vem fan är inte sur då det är äckliga vita ligger där ute på vägarna :zpy

då får han väl göra som oss andra.. sitta o torrbryta i garaget lr starta o tokvarva med lagom mellanrum :7peta :hihi

snedskev skrev:
då får han väl göra som oss andra.. sitta o torrbryta i garaget lr starta o tokvarva med lagom mellanrum :7peta :hihi
Haha..ja..jag har faktiskt redan åkte 3-4 ggr i vinter...fram och tillbaka i garaget.. Hinner varva till 11000 på ettan innan man närmar sig väggen på andra sidan :huvet

Daniel410 skrev:

du kör ju v-twin så jag tror att du egentligen vill ha en harley

Humm, jag är långhårig, har alltid några dagars skäggstubb, kängor, svarta jeans å gamla skinnjackor = Sinnebilden för HA-medlem, men samtidigt kör jag sporthoj och är lite (bara jättelite :rolleyes: ) vildhjärna. Dvs är jag hatad av alla alltid :(

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D