Sporthojs Mode-tråd! Vad ska man ha på sig?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Vad ska man ha på sig ute på hojjen i år? Är läder inne i år igen?

Överdragströjja eller inte ?

Några spec färger som är rätt för säsongen? ..såg i ngn tråd att dtm är ine på retro stuk, är det tufft? Ska man köpa ett så tight ställ som möjligt..?

Vad är rätt, vad är fel?

:confused:

--

Vad ska man btw har på sig för kläder när man inte åker hoj, till vardags i vår ?

:pannkyss

Last edited:
retro är in. kolla websidorna till produsenterna, 2006 kolleksjonen är online

edit: Överdragströjja eller inte?
INTE!, om man har tröja över stället kan man ju åka med ett gammalt skabbigt ställ, ingen som ser det!

Last edited:
FUBAR skrev:
Jag ska köra "fantomenstyle" med kalsonger över skinnstället.

Believe it or not, det är en kille här i stan som alltid kör med shorts utanpå stället....varför frågar man sig???

Själv ska jag åka i orange helly hansen och gul Jet-hjälm, bara för o jävlas :mad:

Halva sommaren 2005 körde jag med överdragströjja som jag beställt från www.alienbase.com

grön huvtröjja med stor text på bröstet "POLIZEI" -svenska polisen fatta inte min humor...massor bekymmer. men jag skall upprätta humor bland piltarna när jag blivit utbildad cop.

:tummenupp

An3Azz skrev:
Själv ska jag åka i orange helly hansen och gul Jet-hjälm, bara för o jävlas :mad:
Bra det. Då ser du ut som alla andra gubbar som är ute på söndagstus. :tungan

Hehe, hade inne en gubbe idag som ville köpa en gps till sin hoj ..fråga vad han hade för hoj, en offroad, typ transalp, "ja" ..han frågar mig, "vad åker du?" - "sporthoj" - då sa han "du ger oss äkta hojåkare dåligt rykte"

:rofl

Han ville ha en garmin gps nuvi, med frilufskarta, för han brukade köra grusvägar i roslagen...

*asg*

:huvet -varför e han mer äkta hojåkare än du å jag? kommer vi också leka paris-dakar norrort när vi blir gamla gubbar?

Allt annat än skinnställ försvårar bakhjulsåkning, det går inte att svänga om man har en fladdrig tröja på sig så för seriöst motorvägsriffa är de bara skinnet som gäller :fakta

IronMike skrev:
:huvet -varför e han mer äkta hojåkare än du å jag? kommer vi också leka paris-dakar norrort när vi blir gamla gubbar?
Ingen aning. Han lär säkert inte direkt följa hastighetsbegränsningarna när han är ute och kör grus. Det är ju det som är halva tjusningen med att köra grus, risken för hastighetskontroll är nästan så nära noll som det kan bli.

Och japp, även du kommer att vara ute och sprätta grus när du blir gubbe.

Esquire skrev:
Ingen aning. Han lär säkert inte direkt följa hastighetsbegränsningarna när han är ute och kör grus. Det är ju det som är halva tjusningen med att köra grus, risken för hastighetskontroll är nästan så nära noll som det kan bli.

Och japp, även du kommer att vara ute och sprätta grus när du blir gubbe.
Varför vill man sprätta grus som gamling ? .. vad ere för fel på asfalt ?

IronMike skrev:
Varför vill man sprätta grus som gamling ? .. vad ere för fel på asfalt ?
Hastigheten blir för hög i samma takt som din reaktionsförmåga försämras. :tungan

Nämen det är väl kanske en ungdomsdröm som gubbarna har haft. Att ge sig ut ensam på äventyr i fjärran länder. I brist på annat så får det bli att sprätta lite grus i urskogarna istället. :tomten

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg