Sporthojs dilemma

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Sporthoj eller nakensport det är frågan. Äger just nu en Z1000 som jag vill byta till någe annat men har även funderat på en sporthoj spelar ingen roll vilket märke ska vara nyare än 04a

Naken hojar kan jag försäkra till humana priser men när man kollar på sporthojar så blir det helt andra summor, ok jag har råd men har man så mycket roligare med en sporthoj? Jag kommer nog alldrig att åka på bana o sätta topptider.

Vad har ni för tipps att ge? Hur står sig en 1000cc nakenhoj mot en sporthoj om man inte ska slå några rekord på allmäna kurviga vägar?

Ärligt talat.. Om du inte stör dig på din hoj idag kommer du inte bli gladare av en sporthoj.. Jag trivs inte utan kåpor pga vindarna. Men i farter under 100 har jag minst lika kul med en naken hoj om inte roligare! Körde motard innan och r1a nu. Din hamnar väl lite mitt i mellan och det som gjorde att jag bytte var främt att motorvägsåka va otänkbart med motarden.. Men som sagt! trivs du med din nakna hoj idag och inte vill köra fortare så har du nog inget att hämta i en sporthoj :)

Språkpolis eller inte. Stopp och belägg! :mattias

Det är en j*vla skillnad på "Sporthojs dilemma" och vad du egentligen menar, "sporthojsdilemma". :3freak

Edit: Typo... :gnissla

Last edited:
Gata/Bana

Har du tänkt och köra mycket på bana så köp en sporthoj, personligen så tycker jag att en nakenhoj är mycket roligare på gata.

En Daytona 675. Då kan du både haka på Rettor och Gixxers och försäkra till överkomligt pris. Sjukt bra motor å snygg som fan!

En Speed Triple kanske.
Det är riktigt rå nakenhoj med skönt ljud från den trecylindriga motorn

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back