Sporthojs överflödiga biltråd

Kanske är lukrativt att vara lantbrukare i England med tanke på Harry Metcalfe och hans bilpark som ju inte skäms för sig heller även om den inte är riktigt i klass med de här bilarna.

Det är säkert väldigt lukrativt att vara markägare i England. Man har ju fortfarande stora privilegier bland adeln som är stora markägare i England.
 
Det är säkert väldigt lukrativt att vara markägare i England. Man har ju fortfarande stora privilegier bland adeln som är stora markägare i England.

Kanske är därför Rolls kom med en cab, så man kan jaga räv ståndsmässigt på sina ägor utan att behöva kliva ur bilen? :)
 
Var det inte någon som var sugen på en bil för track days?


[video]http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=28859[/video]
 
Last edited:
Apropå bilarna här i tråden, Miatan är ju billig för gamla ex, hur är den som vinterbil? (Om man ignorerar att det är en cab). Bakhjulsdrift och bra viktfördelning lovar ju rätt gott. :D
 
Apropå bilarna här i tråden, Miatan är ju billig för gamla ex, hur är den som vinterbil? (Om man ignorerar att det är en cab). Bakhjulsdrift och bra viktfördelning lovar ju rätt gott. :D

Med en växellåda och dess känsla som spöar det mesta oavsett prisklass.. faktiskt. Fast MX5 låter manligare ;)
 
Kanske är därför Rolls kom med en cab, så man kan jaga räv ståndsmässigt på sina ägor utan att behöva kliva ur bilen? :)

"TaxTheRich100 was in the news only three months ago after uploading a video of a £280,000 Rolls-Royce Phantom being drifted with some skill around an English country estate. It was later discovered the vehicle in question was part of the car maker’s press vehicle fleet, leading to speculation over the identity of the mystery driver. Suggestions included Harry Hunt, the rally licence-holding son of Foxton's estate agent founder Jon Hunt, although this claim was denied by TaxTheRich100. Its most recent video features a Ferrari Enzo also being off-roaded, this time around a farm."

http://www.driving.co.uk/news/lamborghini/10509

12 sidor lång diskussion om 288 GTO videon på pistonheads. Det är från den länken ovan kommer och i kommentarerna står några gånger uppgifterna nedan. Företaget såldes 2007 för 370 miljoner Pund.

"possibly Jon (foxtons founder) Hunt's sons - Harry Hunt is a rally driver
Heveningham Hall, his 18th century Suffolk estate"

http://www.pistonheads.com/gassing/...Ferrari+288+GTO:+TaxTheRich+at+it+again&mid=0

Ytterligare en länk nedan jag precis hittade där det står om Rolls Royce historien:
http://www.carthrottle.com/foxtons-son-rally-driver-harry-behind-viral-rolls-royce-drift-video/
 
Jag har vart ut på banan i Söderhamn en gång med bilen. Det känns som att det sliter rejält på grejerna, bromsar, däck och chassie får mycket mer stryk än cykeln, men kul var det. Ganska otäckt också!

550hk, urkopplingsbar 4wd.



 
http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=28883

600hk, inget pris satt än.

Tydligen sattes 7.08-tiden med någon form av track pack och inställningar av fjädringen som förmodligen kommer att erbjudas till "vanliga" kunder också men med annan aerodynamik (jättevinge), helt annan fjädring från Öhlins och ytterligare viktminskningar.
 
Last edited:
En första provkörning av GT-R NISMO

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=28908

De uppskattar priset till ca. 120K pund jämfört med 78K pund för en standard GT-R, rätt mycket pengar alltså. Jag har för mig att en Turbo S börjar på ca 140K pund i England och den ligger på ca 1,9mkr i Sverige utan tillval. GT-R NISMO bör alltså ligga någonstans runt 1,6-1,7mkr i Sverige. Det är mycket pengar för den bilen tycker jag men jag har ju aldrig kört en GT-R så jag kan inte säga om den är värd det priset eller inte. Å andra sidan är den ju grymt snabb på ringen men det sattes ju som sagt med ytterligare tillval och inställningar, undrar vad priset för den konfigurationen hamnar på?

Att den bara verkar vara 20kg lättare än en standard GT-R är ju lite synd, för det merpriset skulle jag nog förväntat mig lite mer viktminskning.
 
Maste vara ganska hardcore Nissan fan for att kopa en av dom. 120,000 pund... :näsblod
 
http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=28927

Sista Gallardon är äntligen(?) tillverkad och nu återstår bara något halvår tills vi får se efterföljaren i mars. Ska bli spännande att se vad Lambo gör med Cabrera, som ryktet säger att den ska heta. Gallardon är ju vid det här laget antik. Den kom ju medan Ferrari fortfarande sålde 360 och har väl specifikationsmässigt och kördynamiskt hamnat rejält på efterkälken jämfört med 458 och MP4-12C medan värdemässigt det kanske inte är riktigt lika illa ställt eftersom den bjuder på 95% av prestandan för betydligt mindre än 95% av priset och med en i min smak mer tidlös design utan att för den skullen bli tråkig, som jag tycker Maccan är. Ska bli intressant att se vad de gör med Cabreran för den måste nog upp ett hack i näringskedjan för att inte hamna i exakt samma segment som R8 V10, framförallt nästa generation R8 som bygger på samma VAG mittmotorplattform som Cabrera, samtidigt som jag har svårt att se att Lambo på allvar kan ge sig i kast med Ferrari och McLaren på samma villkor och till samma pris. 458:an ska ju dessutom enligt ryktet ersättas nästa år.

En begagnad bakhjulsdriven Gallardo med kulissväxellåda är nog en av de åtråvärdaste alternativen i den prisklassen just nu i alla fall!
 
Test av M5 Competition Package och E 63 AMG S.


Galet att de bänkar en standard 63 S till mellan 630 - 670hk på veven beroende på vilken drivlineförlust man antar...
 
Ytterligare en provkörning av Porsche 918. Porsche har ju under hela utvecklingen varot väldigt öppna och låtit journalister både åka med och köra bilen själva, framförallt om man jämför med McLaren som redan sålt alla P1 och inte ordnat någon officiell provkörning (även om Leno fick provköra en i en video, kanske för att öka intresset i USA) och ännu mer Ferrari som ju sålde alla LaFerrari innan de ens visade för allmänheten hur den skulle se ut.

Är man lite cynisk kan man anta att Porsches provkörningsiver kanske beror på att de har flera hundra osålda 918...


På tal om svindyra ultraexklusiva bilar så har de också åkt med i en One-77. Cool bil men Aston hade nog tur att de sålde slut innan Ferrari visade sin F12 med liknande teknisk spec för en bråkdel av priset. Säger ju en hel del om Ferraris kapacitet som bilbyggare också.

 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top