Sporthojforum, är glidare, skogshoj eller moppe ok?

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
fazerfun skrev:
Sällar mig till den skara som påpekat att sajten faktiskt heter SPORTHOJ.COM...nån som åker Virago 535 borde nog inse att de inte finns så mkt att hämta här.
...


Hör du det DQ? :D





Edit; Problemet med nån "viss kategori" folk har väl inte varit någon som faktiskt kört hoj, se exempelvis teknikdelen där det finns en del folk som kör gamla ras men har otroligt mycket bra att komma med. Problemet ligger väl snarare i ot-delen, där det kommer folk som överhuvudtaget inte kör/gillar/bryr sig om hojjar. Där bannas det för lite.
 
Last edited:
Så länge man snackar sporthoj är alla välkomna, även de med franspråmar och supermoppar.

Variationen och infallsvinklarna blir bättre då, än om bara hardcore-R1-tuffingar postar. :tungan
 
Swedie skrev:
De forumkategorier som finns nu, är nog med kategorier vad gäller MC-sort. Jag kommer definitivt INTE starta ett kromslädes-forum. SPORThoj är det som gäller. Och däri har jag räknat Plastracer och Supermotard. INTE offroad. Många har tyvärr valt att registrera sig ändå. Går inte att göra något åt. Så länge det inte skapas diskussioner om annat än SPORThoj.com och de kategorier som finns. Sådant tar jag bort för att sajten just inte ska dras åt fel håll, och inte längre locka den grupp jag mest vill ha här. Bara och rapportera störiga och orelaterade trådar. :) Även nya medlemmar utan inlägg kan rapporteras om de kör fel sorts hoj. De tas bort... taskigt kanske. Men det är väl lite rätt?

Isf kan jag rapportera mig själv då jag varken äger rätt sorts hoj eller skriver en massa inlägg. Om jag inte är välkommen här så har jag ändå ingen lust att vara kvar.

I mitt fall så har jag använt sporthoj.com för att läsa intressanta trådar och därigenom lägga en lite bredare grund till mitt sporthojsintresse. Har faktiskt lärt mig mycket bara av att läsa vilket både jag och andra hojåkare kommer ha nytta av när jag ger mig ut på vägarna. Förstår givetvis problematiken med oseriösa medlemmar och medlemmar med ej överrensstämmande intressen så fram tills dess att jag fått ihop pengar till en av detta forum accepterad hoj så ligger mitt öde i dina händer Swedie. :)

Absolut ingen bitterhet i detta inlägg.
 
3mut, vet inte vad jag ska göra. Det är som sagt ett dilemma.
Ska jag skapa en offroadsektion och låsa in er där? :tungan
 
Helvete, ja då drar jag då.

(Edit, jag stavade fel!)

(Edit igen, vem fan bryr sig, bara man tjö spott håj !!!!! :yoparty)
 
Swedie skrev:
3mut, vet inte vad jag ska göra. Det är som sagt ett dilemma.
Ska jag skapa en offroadsektion och låsa in er där? :tungan
Så länge det snackas sporthoj (och SM eftersom det hörde till forumet) så är det väl ingen fara att man äger en offroad. Om man vill prata offroad kan man göra det på SOE, om man vill prata sporthoj gör man det här.

Vad man äger bör inte spela in så mycket då många inte har råd med sporthoj just nu men fortfarande har ett genuint intresse.
 
Tycker det funkar bra som det är faktikst. Hojintresset måste ju ändå vara det mest vitala här och man kan ju inte definera "sporthoj" ex. Triumph Boneville 650 fårn 60 talet var ju en sporthoj när den kom, men kanske inte nu.

Man har väl ändå rätt och hänga på sporthoj.com så länge man är intresserad och inte beteer sig illa på nåt vis.

:banana
 
IronMike skrev:
Kanske dags att "dela iväg" de andra? ..om det nu ska heta sporthoj, var och varannan åker virago 535 eller ktm 660, va ere frågan om?

Swedie, ge dom en egen forum del?

Kanske finns fler som behöver egna delar för att undvika framtida konflikter ..tex sthlm pajsare ..eller forumdel för sport-tourare?

Vad tycker ni som hänger här?

Kanske de många onödiga konflikterna skulle undvikas om olikas intressen hamna på olika delar av forumet?

Som i en del av nya förändringarna... Känner själv att jag pasar bättre in i div forumdelar, där jag kan prata ostört utan en del som har andra intressen.

Mvh

Håller med, finns alldeles för många med "icke sporthojar" här på forumet.
Kan ju förstå intresset & att begränsningar i ekonomi kan finnas, men ändå.
 
An3Azz skrev:
Tycker det funkar bra som det är faktikst. Hojintresset måste ju ändå vara det mest vitala här och man kan ju inte definera "sporthoj" ex. Triumph Boneville 650 fårn 60 talet var ju en sporthoj när den kom, men kanske inte nu.

Man har väl ändå rätt och hänga på sporthoj.com så länge man är intresserad och inte beteer sig illa på nåt vis.

:banana
Vad är det för hoj den där XZ9R du söker i din signatur? :7peta
--
Jag hängde på SH BC när jag körde GS500 från 77. Uppträder man inte speciellt fuckat och agerar som folk samt givetvis besitter stort sporthojsintresse torde väl inte ägandet av hojen vara ett stort problem?

Ädit: Endast första delen av mitt inlägg var riktat till dig. Resten till tråden i övrigt.
 
Varför inte bara banna folk som beter sig illa eller är störiga? Det finns gott om idioter här som kör sporthoj och beter sig som knarkande babianer och gott om väldigt kunniga och intressanta personer som inte kör sporthoj(tänker tex främst på Ulf Lundin). Så länge de tillför någonting så vinner man ingenting på att sparka ut dem.
 
IronMike skrev:
Kanske dags att "dela iväg" de andra? ..om det nu ska heta sporthoj, var och varannan åker virago 535 eller ktm 660, va ere frågan om?

Swedie, ge dom en egen forum del?

Kanske finns fler som behöver egna delar för att undvika framtida konflikter ..tex sthlm pajsare ..eller forumdel för sport-tourare?

Vad tycker ni som hänger här?

Kanske de många onödiga konflikterna skulle undvikas om olikas intressen hamna på olika delar av forumet?

Som i en del av nya förändringarna... Känner själv att jag pasar bättre in i div forumdelar, där jag kan prata ostört utan en del som har andra intressen.

Mvh

Då kan jag passa på att fråga dig om hur NY en hoj måste vara för att passa in som sporthoj? Mig vetterligen så var min i alla fall klassad som supersport maskin när den kom -83!
Nä, KÖR man sportigt så vill jag nog ta o skita i vilken typ av hoj man kör. Att sen min längtan är en NY sporthoj, av dagens mått mätt, den stora drömmen är ju en annan sak.
 
Last edited:
Inte 100% allvar

McFille skrev:
Diskussionen har varit uppe förr, och varenda gång har vi kommit fram till att sajten heter SPORThoj.com för en anledning.
Visst finns det en och annan som inte kör en sporthoj, men långt ifrån varannan. Loggan säger "Här SNACKAS det Sporthoj", och så länge alla håller sig till det så tycker jag de får köra vad de vill.

Och en sporthoj tycker JAG iaf. är en hoj som man kör aktivt och sportigt på landsväg, alltså t.ex. en kåpförsedd japsräser, en streetfighter á la triumph speed triple eller en supermotard.


Men hur ska man "klassa" dom som glider, tourar eller puttrar fram på sina R1:or :rolleyes:

Ska Swedie införa uppkörning för SH :confused:
 
Swedie skrev:
3mut, vet inte vad jag ska göra. Det är som sagt ett dilemma.
Ska jag skapa en offroadsektion och låsa in er där? :tungan

Ja, du har det inte lätt du! :)

Min personliga åsikt är, i linje med bl a Emmis inställning, att intresset för sporthojar bör vara det viktigaste. Vet iofs inte hur mkt min närvaro här balastar forumet men så länge jag ger fan i att posta frågor om ventiljustering på min hoj etc under Mc-relaterat så torde den ju vara ganska obetydlig. Anledningen till att jag inte skriver så många inlägg överhuvudtaget är ju givetvis för att forumet är till för sporthojsåkare och deras åsikter samt att jag med min bristande erfarenhet av hojåkning inte har så mycket vettigt att bidra med. Det fina med ett forum e ju att alla inte behöver prata med alla för att kunna dela med sig och ta del av kunskap och erfarenheter.

För mig får du gärna sålla bort medlemmar som inte har här att göra men ändå lägger sig i diskussioner osv men oss oskyldiga observatörer kan du väl ha lite överseende med?

Nåväl, börjar kännas som att det e dags för mig att krypa tillbaka under min lilla sten nu! :)
 
Äh man måste väl inte köra en splitterny r1:a för att få hänga här :P? Så länge man har vett i skallen och har hojintresse så spelar det väl ingen större roll(detta är inte mitt forum, ja vet:P)?
Fast å andra sidan är det ju dessa "konflikter" som ger forumet lite liv och gör så att forumet andas :hihi!
 
Last edited:
3mut skrev:
Isf kan jag rapportera mig själv då jag varken äger rätt sorts hoj eller skriver en massa inlägg. Om jag inte är välkommen här så har jag ändå ingen lust att vara kvar.

I mitt fall så har jag använt sporthoj.com för att läsa intressanta trådar och därigenom lägga en lite bredare grund till mitt sporthojsintresse. Har faktiskt lärt mig mycket bara av att läsa vilket både jag och andra hojåkare kommer ha nytta av när jag ger mig ut på vägarna. Förstår givetvis problematiken med oseriösa medlemmar och medlemmar med ej överrensstämmande intressen så fram tills dess att jag fått ihop pengar till en av detta forum accepterad hoj så ligger mitt öde i dina händer Swedie. :)

Absolut ingen bitterhet i detta inlägg.


Och här ovan har vi ett typexempel på att vi har det bra som vi har det. 3mut är killen jag just läst om i en annan tråd där en "sporthoj" har fått kedjebryt på boge. 3mut drar iväg o handlar en ny kedja och undsätter honom utan vad jag förstår ens känna honom....och nu säger folk att han inte passar här för att han har fel däck på hojen?!?

Att ha en del i forumet exakt likadan cyklar som mig är ju inte interssant, då vet jag ju allting redan....

Jag vill absolut inte ändra på den cocktail av hojmänniskor som finns här, det är ju bredden som berikar.

Mvh Stephenj
 
3mut skrev:
Ja, du har det inte lätt du! :)

Min personliga åsikt är, i linje med bl a Emmis inställning, att intresset för sporthojar bör vara det viktigaste. Vet iofs inte hur mkt min närvaro här balastar forumet men så länge jag ger fan i att posta frågor om ventiljustering på min hoj etc under Mc-relaterat så torde den ju vara ganska obetydlig. Anledningen till att jag inte skriver så många inlägg överhuvudtaget är ju givetvis för att forumet är till för sporthojsåkare och deras åsikter samt att jag med min bristande erfarenhet av hojåkning inte har så mycket vettigt att bidra med. Det fina med ett forum e ju att alla inte behöver prata med alla för att kunna dela med sig och ta del av kunskap och erfarenheter.

För mig får du gärna sålla bort medlemmar som inte har här att göra men ändå lägger sig i diskussioner osv men oss oskyldiga observatörer kan du väl ha lite överseende med?

Nåväl, börjar kännas som att det e dags för mig att krypa tillbaka under min lilla sten nu! :)


Nej, du ska va kvar föffan!

FÖR cocktails. MOT enbart racer-moppefuckon.
 
McFille skrev:
Helt rätt. Diskussioner om vilken sissybar är bäst, eller vilket putsmedel som är bäst till det nya fishtail-avgassystemet skall väck illa kvickt! :machinegu

Som någon annan skrev så är det ofta så att de som inte kör en sporthoj för tillfället registrerar sig här för att de "sett ljuset" och är sugen på en sporthoj.
Det är ju bara kul att vi har en möjlighet att konvertera hedningarna genom detta underbara forum!
Polering av sporthojsramar fälgar mm. vad är det för skillnad mot att polera
ett avgasrör?
Eftrersom det inte finns något vettigt hojforum så tror jag att det är
anledningen till att folk reggar sig på SH.
Bike.se kunde blivit något, men utan styrning så blev det bara skit
 
Swedie skrev:
De forumkategorier som finns nu, är nog med kategorier vad gäller MC-sort. Jag kommer definitivt INTE starta ett kromslädes-forum. SPORThoj är det som gäller. Och däri har jag räknat Plastracer och Supermotard. INTE offroad. Många har tyvärr valt att registrera sig ändå. Går inte att göra något åt.

Swedie, Du har ju en forumdel som kallas Supermotard/Offroad... ändå kan man bli bortplockad om man äger en offroad... :va

// Daniel
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top