Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kolla här på en ny vass småkubiks-sporthoj: http://www.tvsapache.com/
Vist kommer det finnas sporthojer i fortsättningen - fast det nog är en vikande trend i nyförsäljningen.. Efter kris, kommer uppgång.....
sporthojar är stendöda om ett par år , det är väl ingen som tvivlar på det egentligen. Klart det kommer inlägg från någon som har en sporthoj men kom igen boys , vem fan har egentligen råd med en sporthoj ....
Så dyrt är det inte.
Jag ger 600kr/mån i halvförsäkring på min.
1500kr/mån bränsle
1000kr/mån i service/reperation.
200kr skatt/år
1500kr/mån i värdeminskning och den värdeminskningstakten avtar för varje år.
Räkna på vad en modern sportbil kostar som gör 0-200km/h på under 8 sek.
Men visst, måste man köra en modell från 2011 eller 2010 så blir det dyrt.
Läste jag rätt? Trodde att alla här i landet befann sig i literpsykosen. CBR250RR är mer sport/racing än det mesta som rullar ute på våra vägar..Problemet här i Sverige är att vi inte fattar. Klart som f-n att en sporthoj är super aktuell även idag. Att det är en sporthoj utgörs inte utav effekten utan vad den är kapabel till. Tänk om vi alla kunde tänka om lite. Finns mängder utav hojar som tillverkarna fortfarande tillverkar. Hojar i stil med cbr400rr, cbr250rr, rvf400 mm. Problemet är bara att general genterna inte tar in dom till Sverige! För här är en sporthoj en hoj med minst 1000cc och gärna runt 200hkr. Det är tom så att vissa nära nog hävdar att tex en 600cc inte kan vara en sport hoj för de är för slöa
Om vi kunde få lite av de mindre sport hojarna till Sverige så kommer vi ju undan med bra mycket billigare ägandekostnader. Och visst är dom sportiga så det räcker till!
sporthojar är stendöda om ett par år , det är väl ingen som tvivlar på det egentligen. Klart det kommer inlägg från någon som har en sporthoj men kom igen boys , vem fan har egentligen råd med en sporthoj ....
En stilla undran gällande försäkringsersättning:
Någon som har en uppfattning om förhållandet ersättning kontra krasch. Alltså i vilken utsträckning är det krascher som står för övervägande del av utbetald ersättning eller är det ersättning i samband med stölder som står för övervägande del?
Kan ju vara intressant att se vad det är som trissar kostnaderna i försäkringspremierna..
Läste jag rätt? Trodde att alla här i landet befann sig i literpsykosen. CBR250RR är mer sport/racing än det mesta som rullar ute på våra vägar..
Köp en 10 år gammal 1000-kubikare med turbo.
* Nästan lika snygg som de nya.
* Billig försäkring.
* Prestanda way past 2012rna
Vilka av dessa två variabler är beroende samt icke beroende av varandra? Är det inte etiskt fel att försäkringsbolagen trissar upp priserna på sporthojförsäkringar utan att pressentera fakta om varför.
Tror intresset skulle blir större om försäkringspremien var av verklig karaktär.
Det är rent av komisskt att det fortfarande finns unga, manliga sporthojspiloter i storstad som tror att dom betalar för mycket för sin försäkring bara för att den är dyr.
Det är väl snarare så att övriga grupper subventionerar era försäkringar, till exempel gamla, kvinnliga glidar-åkande glesbygdsbor.
Det stjäls mycket hojar i storstäder = Dyrt för försäkringsbolaget
Det stjäls mycket sporthojar = Dyrt för försäkringsbolaget
Det kraschas mycket = Dyrt för försäkringsbolaget
Unga kraschar mycket = Dyrt för försäkringsbolaget
Sporthojar kraschas mycket = Dyrt för försäkringsbolaget
Sporthojar som framförs av unga krashas i vansinneshastighet = Dyrt för försäkringsbolaget
Den gången en kvinnlig glidaråkare kraschar sin gamla Intruder 600 så går det sakta, hon bryter en arm och ena ljuddämparen och styret behöver bytas
En månads sjukskrivning och 15000:- på verkstan
Ny liter Sporthoj med ung förare = Totalinlösen och årslång rehab eventuellt livslång invaliditet (ung förare, många år utbetalning)
Jag skulle tro att den vinst som FB gör på hojåkare till största delen görs på gamla gubbar/tanter på äldre plastglidare eller retrohojar, det är egentligen dom som får betala för mycket, även om du tycker att dom betalar lite.
det ar bara i norden det ar sa har... hojjar ar billiga har, aven de europeiska och forsakring ar inte farlig... tror folk kor ihjal sig mer har an i sverige sa Svenska forsakringsbolag och skatt blaser befolkningen.
önske tänkande!! , hade du sagt en rs250 eller rgv250 hade jag kunnat hålla med, men en 4T på 250 cc med omodernt chassie skall inte kallas för sporthoj, bara för att man sätter på en defuser på en volvo 240 så är det inte rätt att kalla den en sportbil !
Tyvärr för få. Fast grundproblemet är att för få tar mckort öht. Där måste branschen ta initiativ för att vända trenden. Att sponsra kortet om man köper ny hoj kanske inte vore en dum ide?
O nej, CBR 250RR har mer sport i sig än tex en R1:a från dags datum. CBR250 är en helt annan sak![]()
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |