Sporthojar slumpas bort

Status
Ej öppen för fler svar.
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag var mkt ironisk i det inlägget :7peta
Fast det förstod nog alla :va :hihi

Jag har INTE gjort ngn dålig affär :7peta
Jag har en FLÅNG ny R1000 med massa gottis på men den kostade lika mkt som en ny -04 (som e samma hoj) Allt monterat o klart :tummenupp
O dessutom har jag fått en bra kontakt med en mc handlare i sthlm :D :D :D

Så ngn dålig affär har jag inte gjort :rofl



.../Yoshi
Du har min respekt som inser att babbelnissarna bara är avundssjuka och önskar att de hade stålar men vi håller uppe grejerna i alla fall!!! Vet du om någon som säljer, (helst handlare, proffs) trimprylar till min CBR 1000 RR -04?? Jag vill köpa allt som du har!!!! Jag vill inte pruta och fitta mig som andra moppefuckon gör, bara jag blir nöjd!!!!!!! :D
 
Silwer skrev:
Tja du vill väl ha nån att sälja din gamla hoj till?
Så egentligen behövs båda lägren.

Hmm, ja kanske det men jag har ju i alla fall en hoj om ni inte skulle finnas. Om jag inte fanns skulle ni få åka trampcykel. :hihi
 
MostWanted_NKPG skrev:
gixxer 02an är ju klumpig!

edit: liters så klart...

Vad grundar du det på?

Jag har i allafall ägt 2 st 600:or samt en sp1:A, och då givetsvis en gsxr1000 02:a. Gixxern var utan tvekan den med bäst chassi. Och om DEN är klumpig, vad är då din gamla zx7:A?
 
tomas_e skrev:
Du har min respekt som inser att babbelnissarna bara är avundssjuka och önskar att de hade stålar men vi håller uppe grejerna i alla fall!!! Vet du om någon som säljer, (helst handlare, proffs) trimprylar till min CBR 1000 RR -04?? Jag vill köpa allt som du har!!!! Jag vill inte pruta och fitta mig som andra moppefuckon gör, bara jag blir nöjd!!!!!!! :D

www.performancecenter.se här i väsby :tummenupp
Men annars e det väl vilken handlare som kan erbjuda den bästa servicen...
Jag handlar av www.dinmc.se i rotebro :tummenupp
Prylarna hittar du på www.boove.se :yoparty (om du ska ha kvalite :hihi )
Annars kan jag rekommendera www.deprettomoto.com (DPM) designprylar till hojen :Bugar o www.valtermoto.com oxå designprylar :7peta
Sen måste du hitta ngn som kan sätta på system o PC o bänka den...
Där e det mer knivigt... Men lelle på Din mc vet vad han gör iaf :tummenupp

Här har du lite o tänka på



.../Yoshi
 
Last edited:
Moppefuckon

finns det inget moppefucko.com där alla muppar som kommer med skumma inlägg kan hänga.
Fick för övrigt möjlighet att prova en gsxr 1000 i helgen,
gissa om jag blev sugen? :banana :banana
Vilken WHEELIEmaskin!!!
 
Tack mannen!!! :tummenupp :Bugar
Jag kan bara å det ABSOLUT varmaste rekommendera Lelles i Uppsala! :Bugar Dessa gubbar får ta hand om pärlan i Oktober och trimma och greja bäst de vill! Jag bara betalar och är glad!! Jag skall prata med dem imorgon!!
Jag har Akra system men finns PC osv till Hondan? Ja den som lever får se!!

Tacket är riktat till Yoshi såklart!!! Tack för tipsen! :tummenupp
 
Last edited:
tomas_e skrev:
Tack mannen!!! :tummenupp :Bugar
Jag kan bara å det ABSOLUT varmaste rekommendera Lelles i Uppsala! :Bugar Dessa gubbar får ta hand om pärlan i Oktober och trimma och greja bäst de vill! Jag bara betalar och är glad!! Jag skall prata med dem imorgon!!
Jag har Akra system men finns PC osv till Hondan? Ja den som lever får se!!

Tacket är riktat till Yoshi såklart!!! Tack för tipsen! :tummenupp

Det e lugnt... Lycka till med fixet :tummenupp



.../Yoshi
 
tomas_e skrev:
Tack mannen!!! :tummenupp :Bugar
Jag kan bara å det ABSOLUT varmaste rekommendera Lelles i Uppsala! :Bugar Dessa gubbar får ta hand om pärlan i Oktober och trimma och greja bäst de vill! Jag bara betalar och är glad!! Jag skall prata med dem imorgon!!
Jag har Akra system men finns PC osv till Hondan? Ja den som lever får se!!

Tacket är riktat till Yoshi såklart!!! Tack för tipsen! :tummenupp

Jag har vart med en kompis som har en -04 blade och gjort lite enklare modifikationer. Till att börja med ett nytt bakdrev med 2-3 kuggar till på alternativt ett framdrev med en kugg mindre så kommer du tro att du fått 15 hästar till. Det du tappar i toppfart lär du inte sakna så ofta.

Helsystem ger betydligt mer skillnad än bara en ny slutburk. Framgår väl inte om du har Akras helsystem men jag gissar på bara ljuddämparen. Bästa effektmässigt de har att erbjuda på Lelles är nog Sebring, då får du mer hästar men framför allt bättre mellanregister. Lite dyrt bara, fullpris är ca 17000kr men du hade väl råd?

Det enklaste du kan göra för att få bättre skjuss i grejjerna är dock att lossa en vakumslang som sitter på vänster sida mellan tanken och motorn. Den styr ett spjäll som stryper luften i insuget vid lite gas. Bättre att ha det spjället öppet jämt, ger märkbar effektskillnad på kompisens hoj iaf. Vet du vad jag menar? Tror att även detta funkar bättre med ett öppet helsystem eftersom det sitter ett motsvarande spjäll för avgaser i originalsystemets mellandel. Allt sånt där är för att klara nå miljökrav och ljudnivåer, inget som bekymmrar oss va? Mer hästar är bättre!

PCIII för att mappa insprutet finns att köpa för ca 3000 kr. För att ha nån nytta av det ska du ha helsystem också. Sen krävs det nån duktig som kör hojen i bänk och ställer in den.


Lycka till!
 
Last edited:
Pejo skrev:
Alla hojjar är importerade, de flesta från fjärran östern. Det är väl självklart att svenska säljare ska konkurrera med tyska, vi är i samma 'inre' marknad.
Vad som är självklart och inte självklart är en helt annan diskussion. Det man kan sluta sig till att säga är att privatimporten just påverkar andrahandsvärdet; sen kan man tycka vad man vill om det.
 
mb skrev:
Vad som är självklart och inte självklart är en helt annan diskussion. Det man kan sluta sig till att säga är att privatimporten just påverkar andrahandsvärdet; sen kan man tycka vad man vill om det.

Det är väl bara vettigt att svenska marknaden på hojar faktiskt anpassar sig lite till vad som kan tänkas vara vettigt. Tittar man på lite äldre hojar än dom som det talas om här så har dom ofta löjligt höga begpriser...
 
keyser skrev:
Sitter här på jobbet o ler som en galning :lol

Det är verkligen köparens marknad, man kan köpa en gsxr 1000 -02 för 69.000, r1 -02 för samma pris osv. Ändå verkar de inte få sålt sina hojar.

Vad kan det bero på? Kan knappast vara försäkringaran som stigit, min har inte ändrats iaf.

Tänkte först importera en nyare hoj men varför? det är lika billigt att köpa här hemma.
Kul att maila ngn som begär 85 för sin r1 och utan problem lyckas pruta 20 lax bara via mail.

Det kommer att bli en väldigt intressant vinter, finns hur många hojar som helst ute på annons. :fyllisar

Vad tror du att höstpriset för en R6 99a kan ligga på??
 
Jocke K skrev:
Vad tror du att höstpriset för en R6 99a kan ligga på??

Bör ligga på max 40.000, fast varför en 99 när man säkert kan pruta ner en 01 till 45.000:-

Folk blir inte av med sina hojar, man ser hur många som helst som lägger upp nya annonser på samma hoj.

Min personliga favorit är nog:

säljes igen pga oserös köpare, hahahahahaha

när det egentligen skulle stått: säljes igen pga att säljaren saknar verklighetsuppfattning :rofl
 
keyser skrev:
Min personliga favorit är nog:

säljes igen pga oserös köpare, hahahahahaha

när det egentligen skulle stått: säljes igen pga att säljaren saknar verklighetsuppfattning :rofl

Nu feltolkar du väl uttrycket "oseriös köpare", kan väl knappast avses brist på köpare och därmed ny annons utan snarare någon idiot som mailar, snackar, provkör, prutar och lovar fullfölja men sedan blir det inget när man kanske redan sagt att hojen är såld till andra som ringt. Klart man skulle bli sur då, som tur är har det inte hänt mig.
 
Idag köpte min bror en ZX9R-00 för 36000kr!!
Hojen är kanonfin har gått 1900mil, fullservad osv
Den har varit tillsalu i minst 2 månader med utgångspris 62000.
Brorsan har lagt bud på den tidigare flera gånger men mötts
av en ganska otrevlig ton i andra änden av telefonen.
Nu ringde killen dock upp brorsan och erbjöd 45k för nån vecka sedan.
Idag kom dom överens om 36k :D
Två personer hade hört av sig om hojen på hela tiden och säljaren var tvungen att bli av med den pga en flytt.
 
Kreuger skrev:
Jag har vart med en kompis som har en -04 blade och gjort lite enklare modifikationer. Till att börja med ett nytt bakdrev med 2-3 kuggar till på alternativt ett framdrev med en kugg mindre så kommer du tro att du fått 15 hästar till. Det du tappar i toppfart lär du inte sakna så ofta.

Helsystem ger betydligt mer skillnad än bara en ny slutburk. Framgår väl inte om du har Akras helsystem men jag gissar på bara ljuddämparen. Bästa effektmässigt de har att erbjuda på Lelles är nog Sebring, då får du mer hästar men framför allt bättre mellanregister. Lite dyrt bara, fullpris är ca 17000kr men du hade väl råd?

Det enklaste du kan göra för att få bättre skjuss i grejjerna är dock att lossa en vakumslang som sitter på vänster sida mellan tanken och motorn. Den styr ett spjäll som stryper luften i insuget vid lite gas. Bättre att ha det spjället öppet jämt, ger märkbar effektskillnad på kompisens hoj iaf. Vet du vad jag menar? Tror att även detta funkar bättre med ett öppet helsystem eftersom det sitter ett motsvarande spjäll för avgaser i originalsystemets mellandel. Allt sånt där är för att klara nå miljökrav och ljudnivåer, inget som bekymmrar oss va? Mer hästar är bättre!

PCIII för att mappa insprutet finns att köpa för ca 3000 kr. För att ha nån nytta av det ska du ha helsystem också. Sen krävs det nån duktig som kör hojen i bänk och ställer in den.


Lycka till!
Jag tackar ödmjukast för dina tips! Omdrevning kan vara något, bra tänkt! Spjället du beskriver togs bort när jag bytte system, men jag bytte inte krökarna men allt ner till dem dvs inte bara slutburk utan även allt efter det till krökarna som är original!!
Kan PC vara ett alternativ då? Vem är bäst på detta till min hoj??
Vad får hojen för egenskaper som blir bättre vid en drevning av det slag du beskriver?
// Kenta
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back
Top