Sporthojar i Oxie

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hej!

Detta är inte nåt moraltantinlägg utan enbart en omtanke om er sporthojsåkare som brukar dra igenom Oxie på Byåkersvägen.
Ikväll har jag sett och hört 1 + 2 sporthojar komma i en jävla fart på ovannämnda väg.
http://kartor.eniro.se/query?streetname=By%E5kersv%E4gen+i+Oxie&what=map&asearch=1

Snälla ni, TA det lungt!!! Inte bara för min skull utan även för ER.

Ni har en utfartsväg från Oxie IP samt 5 st gator som har skymd sikt ut till Byåkersvägen på grund av att vägen går i en böj.
Det är väldigt svårt att se en bil komma i 50 - 60 km/h där och det är helt omöjligt att hinna se en hoj i 90 - 100 km/h.

Jag vill inte att en av er dör på grund av ren dumhet, jag vill inte se min dotter i fronten på en Gixxer och jag vill inte ha en R1:a / CBR i sidan på min bil, så snälla TA DET LUNGT där ute, vi hinner inte se er!! :pannkyss

T Ä N K!!!

Har också mött ett par kamikazepiloter (en blå R1:a bla) vid Oxie IP. Kom på bakhjulet i full karriär. Missförstå mig inte, jag tycker om när folk ligger och kör på bakhjulet men man får fan välja sina ställen.
Tänk på alla småknattar som ska ta bussen mm.

Jaja, nog om det............SKÅL! :fyllisar

[Tim] skrev:
2226295 Har också mött ett par kamikazepiloter (en blå R1:a bla) vid Oxie IP. Kom på bakhjulet i full karriär. Missförstå mig inte, jag tycker om när folk ligger och kör på bakhjulet men man får fan välja sina ställen.
Tänk på alla småknattar som ska ta bussen mm.

Jaja, nog om det............SKÅL! :fyllisar

Men i kurvan vid Kungshögarna kan man väl få gazza litta :D

Skämt å sido, jag håller med. Är medveten om att jag ibland håller högre hastighet där än vad som är lämpligt. Ska skärpa mig.

El Garto skrev:
2226694 Men i kurvan vid Kungshögarna kan man väl få gazza litta :D

Skämt å sido, jag håller med. Är medveten om att jag ibland håller högre hastighet där än vad som är lämpligt. Ska skärpa mig.
Kurvan vid Kungshögarna är en chickan... med en cykellöverfart mitt i... spännade... :näsblod

Jag snackar nu inte om att hålla 50+ utan om dom som kommer i 80 - 100. Man har inte en chans att hinna se dom innan man kör ut.

Det gäller väl så fort man hamnar där det är cykelvägar och bebyggelse. Håller med ta det lugnt vill inte heller se min dotter i fronten på en hoj, hon skall ju snart börja köra själv :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
2226213 Hej!

Detta är inte nåt moraltantinlägg utan enbart en omtanke om er sporthojsåkare som brukar dra igenom Oxie på Byåkersvägen.
Ikväll har jag sett och hört 1 + 2 sporthojar komma i en jävla fart på ovannämnda väg.

Man är avslöjad.Men det var på en toktrimmad puch dakota från -78,blå med buffalostyre.....så fick jag lättat mitt hjärta än en gång... :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park