Sporthoj

Hayabusa_Richard

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
2010 Suzuki Gsxr 1300 Hayabusa
Hejsan! Jag är en kille på 169cm och söker mig en nyare sporthoj i jämnhöjd med Yamaha Fz6,som jag för övrigt äger en nu!Enligt Yamahas hemsida så är sadelhöjden på en FZ6 795mm.Jag har dock sänkt min 3cm Fram/Bak.Det jag söker efter är en 600/1000cc sporthoj som jag ska kunna nå ner på!

Snälla Hojfolk där ute,hjälp mig!

Mvh/Richard

Ett snabbt tips är att du masar dig iväg till Yamaha-center och provsitter lite, och sen kan du fortsätta ut till Honda. :)

Har varit på yamaha center och provade att sitta på R1 och R6 och dom var höga för mig!Nåde jag ner med ena foten så nåde jag inte ner med den andra.:(
Men där emot så nåde jag ner utmärkt på nya Honda CB1000RA! :)

jag hade en r6, och dom är rätt höga, även för mig som är 1:79.. nådde inte helt ner med fötterna :P man fick ha fin tå-feeling ;) :tummenupp

Är en centimeter kortare än dig kör zx6r, inga problem. man får ju inte ner hela sulorna samtidigt men halva iaf.

Testa gsxr 750 den är låg! (har iofs bara testa 2010an, men du ville väl ha en ny)

jag hade en r6, och dom är rätt höga, även för mig som är 1:79.. nådde inte helt ner med fötterna :P man fick ha fin tå-feeling ;) :tummenupp
Tå-feeling var det ja.:gnissla

Är en centimeter kortare än dig kör zx6r, inga problem. man får ju inte ner hela sulorna samtidigt men halva iaf.

Har själv provkör den nya kawan zx6r och den nåder jag på!:banana
Men tyckte fjädringen var väldigt hård på den!:D

Testa gsxr 750 den är låg! (har iofs bara testa 2010an, men du ville väl ha en ny)

Jepp det e Riktigt,nyare hoj jag e ute efter!Typ 07-09.Har inte provat gsxr 750,men där emot den nya gsxr 1000 k9:tuttar
Den gillade jag skarpt.Men tittar efter lite billigare alternativ.:gnissla

Last edited:
Jepp det e Riktigt,nyare hoj jag e ute efter!Typ 07-09.Har inte provat gsxr 750,men där emot den nya gsxr 1000 k9:tuttar
Den gillade jag skarpt.Men tittar efter lite billigare alternativ.:gnissla

gsx-r 600 då..?

Du kan välja o vraka, vet mindre killar än dig som kör stora hojar.

En hård fjädring går att justera...

Tips ett: Vill du nödvändigtvis ha en låg hoj, kolla även på twinnar. De är smala vilket gör att det är lättare att få benen rakt ner. Det gör en hel del, så stirra dig inte blind på just sadelhöjden.

Tips två: Min sambo 165 cm åker GSX-R750 -04, så du borde inte ha några problem med en sån eller en 600 vilket nämnts tidigare i tråden.

Det finns ingen större anledning att nå ner med hela fotsulorna på bägge fötterna såvida du inte ska posera med hojen mest. Höger fot i backen när man stannar, HELA höger fot. Vänster kvar på pinnen, då har du hojen lätt vilandes på höger lår och mer balans än så får du inte heller med båda fötterna i backen egentligen.
Varför höger? Det är lättare att få i växeln med vänster...

:)

Last edited:
En hård fjädring går att justera...

Tips ett: Vill du nödvändigtvis ha en låg hoj, kolla även på twinnar. De är smala vilket gör att det är lättare att få benen rakt ner. Det gör en hel del, så stirra dig inte blind på just sadelhöjden.

Tips två: Min sambo 165 cm åker GSX-R750 -04, så du borde inte ha några problem med en sån eller en 600 vilket nämnts tidigare i tråden.

Det finns ingen större anledning att nå ner med hela fotsulorna på bägge fötterna såvida du inte ska posera med hojen mest. Höger fot i backen när man stannar, HELA höger fot. Vänster kvar på pinnen, då har du hojen lätt vilandes på höger lår och mer balans än så får du inte heller med båda fötterna i backen egentligen.
Varför höger? Det är lättare att få i växeln med vänster...

:)

Jo fjädringen går alltid att fixa!:)
Okej,vilka hojar finns som twinnar,typ ducati?
Gsxr 600/750/1000 har jag inga problem med!Har provat den nya k9 och satt bra på den!
Nja posera med hojen vet ja ej om jag hade tänkt göra.:tungan
Jo det där sista du skrev det visste jag om,blir lite svårt att ha höger foten på vänster sida vid växelreglaget!:D

Jo fjädringen går alltid att fixa!:)
Okej,vilka hojar finns som twinnar,typ ducati?
Gsxr 600/750/1000 har jag inga problem med!Har provat den nya k9 och satt bra på den!
Nja posera med hojen vet ja ej om jag hade tänkt göra.:tungan
Jo det där sista du skrev det visste jag om,blir lite svårt att ha höger foten på vänster sida vid växelreglaget!:D

Aprilia, Buell, Suzuki, Honda.

Sänkningssatser finns ju till dom flesta hojar...

Kolla med s-racing

Har själv precis sänkt frugans Z750 2010:a med 8cm, hon är bara 155cm kort. :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back