sporthoj vs offroad (crm vs mito,nsr,rs)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag gillar inte väghållningen i crmen och funtar på att byta. Nu är de inte så att jag låter er bästema utan vill veta plus och minus så jag inte har missat något.
Vill ha något jag tycker om men som inte sjunker så mycket i värde så en ny mx försvan där, de hade annrs varigt soft men dom finns knappt begagnade.

Kom med tips så är ni shysta.
 
jag hade satsat på en nsr isåfall i och med honda brukar ha bra kvalite och de är inte allt för dyra. Mito och rs hör man ju var och varannan skär men det kan ju bara vara att dem fått ett dåligt rykte... :tomten
 
prulle skrev:
2067744 Jag gillar inte väghållningen i crmen och funtar på att byta. Nu är de inte så att jag låter er bästema utan vill veta plus och minus så jag inte har missat något.
Vill ha något jag tycker om men som inte sjunker så mycket i värde så en ny mx försvan där, de hade annrs varigt soft men dom finns knappt begagnade.

Kom med tips så är ni shysta.
Om jag skulle göra mig av med crm:en (vilket jag vet att jag inte kan) skule nog jag valt en nsr, håller sig bra i pris och håller bra. Ser snygg ut och är allmänt en bra cykel.
 
Slipbert skrev:
2067756 jag hade satsat på en nsr isåfall i och med honda brukar ha bra kvalite och de är inte allt för dyra. Mito och rs hör man ju var och varannan skär men det kan ju bara vara att dem fått ett dåligt rykte... :tomten
ja å visa andra går å går å går som duracell själv.

Skiljer det inte mycket i väghållning mellan nsr och mito/rs? Nån som har haft båda som kan säga?
 
stoooffe skrev:
2067791 Frågar du DP så har nog RS bäst väghållning.
Trode mer på dp innan nu börjar han gå till överdrift tycker jag. Men han har nog rätt i det han säger men å andra sidan säger han inte det något annat är bättre i.

Men om vi säger att jag köper en nsr (är de storskilnad på gammla/nya?) då har jag råd med bigbore förgasare å pippa. Vist jag sumpar halva priset på trimmet men 4000 för att få något roligt är ju nästan värt. Eller går det att köpa begagnat och är det smart att göra? Sen moppefucko frågan hur går den med de? måste bli riktigt skönt axx jämnfört med orginal. Men hur håller det? Håller de för 10-20 mil snittandes 120?

Många tankar som far genom huvudet just nu hjälp mig solla bort lite vore ni shysta.

Va jag vill ha är en rolig bushoj.
 
prulle in da house:
Trode mer på dp innan nu börjar han gå till överdrift tycker jag


Tack för den.....

Klart jag gillar RS 125, står ju och säljer dom hela dagarna men ska jag erkänna lite synder så har jag faktiskt ägt en Cagiva Mito, brutalt cool hoj, ser ut som en Ducce 916 snyggare än någon annan 125'a och med väghållning som heter duga. Har även (på 70-talet) ägt både CB 125, brutaltrött hoj och en Yamaha AS 3'a som på den tiden var en killer!!! Så att det bara är RS 125 som gäller är väl att ta i....

Är man 16 och ska köpa en 125'a så är ju budgeten ofta begränsningen, det går inte att jämföra en mitten eller ens slutet av 90-talet 125'a med en 06'a RS 125 eller annan 2-taktare då ramar & motorer har utvecklats med en factor på 100 sedan dess, en DT 125's från 92 kan om man bara tittar på komponenter, ram, sving, gaffel, stötdämpare, hjul etc. inte ens jämföras med en 06 Derbi Senda eller Beta RR 50 då dom komponenterna är betydligt vassare på mopparna idag.....

Ditt köp beror på vad du har att spendera, vad du gillar och vad du ska ha den till men största övervägandet är (IMO) 2-takt versus 4-takt, sen är det upp till dig....

DP says: Har en YZ125 grus-räcer från 80-talet som rockar hårt så det är inte bara RS 125 här....
 
Last edited:
DP skrev:


En fråga till dig DP.

I och med att RS 125 -06 kommer till er som FP hojar så har dom förmodligen rätt bestyckning. Men när ni sedan sätter in strypningen, byter ni munstycken eller behövs inte detta göras?

Kanske en dum fråga men får skylla på att det är natt.
 
DP skrev:
2067894 prulle in da house:
Trode mer på dp innan nu börjar han gå till överdrift tycker jag


Tack för den.....

Klart jag gillar RS 125, står ju och säljer dom hela dagarna men ska jag erkänna lite synder så har jag faktiskt ägt en Cagiva Mito, brutalt cool hoj, ser ut som en Ducce 916 snyggare än någon annan 125'a och med väghållning som heter duga. Har även (på 70-talet) ägt både CB 125, brutaltrött hoj och en Yamaha AS 3'a som på den tiden var en killer!!! Så att det bara är RS 125 som gäller är väl att ta i....

Är man 16 och ska köpa en 125'a så är ju budgeten ofta begränsningen, det går inte att jämföra en mitten eller ens slutet av 90-talet 125'a med en 06'a RS 125 eller annan 2-taktare då ramar & motorer har utvecklats med en factor på 100 sedan dess, en DT 125's från 92 kan om man bara tittar på komponenter, ram, sving, gaffel, stötdämpare, hjul etc. inte ens jämföras med en 06 Derbi Senda eller Beta RR 50 då dom komponenterna är betydligt vassare på mopparna idag.....

Ditt köp beror på vad du har att spendera, vad du gillar och vad du ska ha den till men största övervägandet är (IMO) 2-takt versus 4-takt, sen är det upp till dig....

DP says: Har en YZ125 grus-räcer från 80-talet som rockar hårt så det är inte bara RS 125 här....
Okej så nu va de bättre.
Fattar att du jämnt propagerar för rs eftersom du jobbar med dom,just därför känns det lite partiskt att fråga dig om något.

De där om att dt (/crm sak samma) är sämmre än en moppe är det jag just märkt och blivigt så besviken på...

Men tack för ditt svar ska tänka på att det är väldigt storskilnad mellan tidigt 90tal och tidigt 2000 tal.
 
bärgren in da house:
I och med att RS 125 -06 kommer till er som FP hojar så har dom förmodligen rätt bestyckning. Men när ni sedan sätter in strypningen, byter ni munstycken eller behövs inte detta göras?


Det finns ett felrtal olika strypkitt till RS125 och vi har testat många för att hitta det bästa, det vi monterar är ett från Tyska Alpha, det är en CDI-Box som vi monterar bredvid orginal under kutzen, man kopplar även ur avgasporten men man byter INGA munstycken eller monterar INGA trottelstopp, bara CDI & urkopllad avgasport och dokumentationen som vi skriver under sen är det bara att göra en regbesiktning för att 11kw i tyintyget....

Med Alpha kittet så drar den mjukt & fint från 3.000rpm upp mot 8.500-8.900rpm då CDI-Boxen börjar klippa, en 06'a med Alpha kittet gör med mig på (ca 90kg) och utan att plåga den på alla växlar runt 110-120kph....

DP says: Back to topic.......
 
Nej inte i sverige.

Om man inporterar en ostrypt va måste man göra då? Jag mennar importerar man en ostrypt som går bra så har man ju sluppit tänka på om de är 80 kmh och om den har avgasport etc. Eller tänker jag fel?
 
Last edited:
hur funkar det med mobile.de tar dem hem hojjen till sverige till en? eller? förklara så är ni rara
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top