sporthoj vs firestorm

noran67

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Thunderace
jag har aldrig kört nån firestorm ni som gjort det och kan jämföra hur är dom att köra tex acceleration toppfart vägegenskaper mm är dom lika roliga som typ fireblade o thunderace.

Har haft en VTR... Byggde om den till fighter o den blev skitkul !:tummenupp Att köra ?..Tja....som en v-twin ganska så precis... Varken mer eller mindre. Skön motorkaraktär , helt ok bromsar för körningen den är anpassad för , skön sittställning.
Minuset är bakdämparen som inte var justerbar... Blev vinglig som F.. vid slangning i högra hastigheter...

Topphastighet ??...Tja....240 km/h kanske ??... Acc ?...Beror som alltid på föraren om du ska sätta några bra tider , men en twin vid rödljus är alltid ok !:)
Rolighetsfaktor ?...I fighterkläder så slår den både thunderace o blade på fingrarna pga motorkaraktären......

Annars helt ok hoj !

Last edited:
Hel/hel 6700kr säger väl allt, men du kanske är rik, och isf köper man inte gamla hojar :)

Jag tycker inte att den är lika kul som t.ex. en Fireblade vid lite hårdare körning. Svårt att sätta fingret på vad som gör det, men VTR:ens chassi känns inte lika "vasst". Den skäms dock inte för sig på nåt sätt. Bromsarna är bra och motorn mysig. :tummenupp

sen kan man faktiskt piffa till sin firestorm:tummenupp denna tillhör eller ja tillhörde min kompis men tyvärr så sålde han den nu för ett par veckor sen, jag tror att jag gråter mer än han:tungan den är sjukt snygg ivf och jävligt trevlig att köra:tungan

Bifogat

• henkes firestorm.jpg
    henkes firestorm.jpg
    61.9 KB · Visningar: 164
Last edited:
Jag tycker inte att den är lika kul som t.ex. en Fireblade vid lite hårdare körning. Svårt att sätta fingret på vad som gör det, men VTR:ens chassi känns inte lika "vasst". Den skäms dock inte för sig på nåt sätt. Bromsarna är bra och motorn mysig. :tummenupp

Jag hade en VTR i flera år och jag vill svara på nästan samma sätt, Bladen känns lite bättre på allt utan att Firestormen för den skull är dålig.
Jag trivdes bra med Stormen

Efter att man gjort en del nödvändiga uppdateringar så kan man skämma ut de flesta Fireblade ägare i de kurvigare partierna...:)

Fjädrarna fram är dimensionerade efter 45Kg asiat... inte 90Kg nordbo...

Vem som tänkte efter och monterade en huvudcylinder från en moped vet jag inte... (14 mm) Uppgraderas lämpligen med en 17/19 mm från en blade av valfri årsmodell före -02... (kombineras givetvis med stålomspunnet...)

Orginal utväxling (16/41) är anpassad för att ge 250 knyck i toppfart, alltså orkar den knappt varva ut i sista växeln... Peta dit 16/43 för en bra allround karaktär med mycket acc, välj 15/43 om du vill minska slitaget på framdäcket...

Sen skall givetvis alla strypningar bort om det finns sådana och ljudförskönare monteras...

Med de här små justeringarna så har du en mycket rolig och kompetent hoj... blir du frånåkt på allt utom en flygraka så kan du iaf inte skylla på hojen...:)

Men håller med ovanstående... VTR'en är en jäkligt bra allround hoj... inte lika knivvass som en blade, men om man inte kör GP lopp är den mer användbar på gata...

Jag hade en VTR i flera år och jag vill svara på nästan samma sätt, Bladen känns lite bättre på allt utan att Firestormen för den skull är dålig.
Jag trivdes bra med Stormen

Bah, du är bara kinkig för att du inte har kört tvin på ett tag...:)

Hej på dig förresten...:) hälsa gärna på nångång på det där andra forumet...:)

Last edited:
Hej på dig förresten...:) hälsa gärna på nångång på det där andra forumet...:)

"Efter att man gjort en del nödvändiga uppdateringar så kan man skämma ut de flesta Fireblade ägare i de kurvigare partierna...:)"

Du skulle bara våga:mad:........... :D

Tjena! :) Jag brukar faktiskt vara där och tjyvläsa, måste ju kolla att ni sköter er.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT