Sporthoj Umeå

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Jaha då har de hänt!! :huvet
Lär inte bli nå mer Degernäs på ett tag, iaf inte i år, om de nu inte är någon som är relativt modig...
Strax efter att Freddy och hans 2 kompisar åkt från rakan, kom polisen.. :huvet x 10
Jag och didde fick blåsa och visa körkort, vartefter ett samtal ringdes till.. ja förmodligen stationen, och vi 2 är härmed "kända av polisen" så att säga
De uttryckte även fraser som:
"kör fort någon annan stans än här där det är bostäder, barn osv"
"om körning fortfarande görs kommer det bli efterföljder"
"barn och föräldrar är rädda när ni kör här"

och slutligen:
"nu vet ni - att vi vet"

Tur dom inte såg mitt "icke godkända" lyse :)
Tur dom inte såg när framhjulet ville "flyga" :rolleyes:

Hur som hellst... de lär inte bli fler svarta streck på vägen detta år...

Sorry kock term jobbar 7,00 tills man är klar runt 16-17tiden

du är kock alltså! de är du som fixar grillfesten innom kort då? :tungan :D
 
Last edited:

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Jaha då har de hänt!! :huvet
Lär inte bli nå mer Degernäs på ett tag, iaf inte i år, om de nu inte är någon som är relativt modig...
Strax efter att Freddy och hans 2 kompisar åkt från rakan, kom polisen.. :huvet x 10
Jag och didde fick blåsa och visa körkort, vartefter ett samtal ringdes till.. ja förmodligen stationen, och vi 2 är härmed "kända av polisen" så att säga
De uttryckte även fraser som:
"kör fort någon annan stans än här där det är bostäder, barn osv"
"om körning fortfarande görs kommer det bli efterföljder"
"barn och föräldrar är rädda när ni kör här"

och slutligen:
"nu vet ni - att vi vet"

Tur dom inte såg mitt "icke godkända" lyse :)
Tur dom inte såg när framhjulet ville "flyga" :rolleyes:

Hur som hellst... de lär inte bli fler svarta streck på vägen detta år...



du är kock alltså! de är du som fixar grillfesten innom kort då? :tungan :D

Åh fy fan, Vilken tur att man körde därifrån igår i tid,, Blir nya cyklar eller nylackeringar för er nu då:gnissla
Fan jag som böjar få till växlingen på millen, får bli en annan raka då

Jajemän Bara säga till så fixar jag biffen:yoparty
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Åh fy fan, Vilken tur att man körde därifrån igår i tid,, Blir nya cyklar eller nylackeringar för er nu då:gnissla
Fan jag som böjar få till växlingen på millen, får bli en annan raka då

Jajemän Bara säga till så fixar jag biffen:yoparty

vare du som också va me? kände ju inte igen dig me hjälmem och huvtröjan på :tungan

Edit: de står ju igår... de va en mille där idag med :va
 
Last edited:

TTudor

Die Hard
Gick med
13 Feb 2004
Ort
sverige
Hoj
R46 05:a
Grattis, barn som leker, jo satan vad barn de är där=)
skulle vara vi då förväxta barn=)

Grattis, barn som leker, jo satan vad barn de är där=)
skulle vara vi då förväxta barn=)
 
Last edited:

Speedy84

STENHÅRD MC
Gick med
12 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1000-03 GSX-R 750(såld)
ja man får väl ta och hitta nått annat bra ställe. vart tipsad om ett ställe mot bjurholm. men det är ju så jävla lågnt dit. man får väl ta med sig depåtält, så får vi väl ställa upp efter vägen som man gör när det är bankörning. en heldag på nån flyg raka kan man ju också anordna.
 

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Nee hade inte tänkt fara till Degernäs. Bara sugen på att fara ut en sväng och köra.

Men någon som ska upp till fällfors i helgen då eller hur blir det?
 

D_fox

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R6:a -06
Jag ska till Fällfors !!!
Vore bra om vi som ska dit kan bestämma tid och plats på söndagmorgon så vi kan samköra upp..
 

BoMMeN

Hoj är skoj
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki ZX-12R
Jag har bestämmt mig för att INTE fara till Fällfors imorgon. Får bli nästa sommar istället för min del.
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Jag undrar om inte folket runt degernäsrakan börjar bli lite irriterad, idag när jag och SPID va där kom de fram en gudde och va lite.. ja irriterad..
han sa att i de röda huset vid vägen låg de folk och sov som hade jobbat natt.
"jag förstår att de är kul att köra hoj, men ni är ju här varje dag nästan, lite respekt får man allt visa..."

Jaha då har de hänt!! ...
Strax efter att Freddy och hans 2 kompisar åkt från rakan, kom polisen...Jag och didde fick blåsa och visa körkort, vartefter ett samtal ringdes till.. ja förmodligen stationen, och vi 2 är härmed "kända av polisen" ...

Ja, man får ju ändå uttrycka viss sympati för "gudden". Osvenskt nog hade han ju stake nog att själv prata med er först på ett normalt sätt och han hade väl hoppats att det skulle räcka med det. Nu när ni ändå var där och körde fast han sagt att han inte tyckte att det var okej så kan man ju förstå att det blev polissak till slut. Synd för er men ni kanske skulle hitta er ett lämpligare ställe att köra på oavsett? Jag har tyvärr inget förslag på rak arm. Finns det inget företag som har en herrejössesstor parkering som skulle passa er? Då kunde ni fråga snällt om ni får vara där och så kan ni fixa mittuppslag i VK och bjuda in både företagets VD och polisen och så kan ni alla stå och posera där i fyrfärg. Då kan dom känna sig nöjda som gör något för stans "motorburna ungdom" och mot "mc-döden på vägarna". Win-win situation är det som gäller.

Jaja, lycka till menar jag. Hoppas att det ordnar sig så kanske jag kan få gå i ueeeliiskola hos er någon gång. :tummenupp
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Ja, man får ju ändå uttrycka viss sympati för "gudden". Osvenskt nog hade han ju stake nog att själv prata med er först på ett normalt sätt och han hade väl hoppats att det skulle räcka med det. Nu när ni ändå var där och körde fast han sagt att han inte tyckte att det var okej så kan man ju förstå att det blev polissak till slut. Synd för er men ni kanske skulle hitta er ett lämpligare ställe att köra på oavsett? Jag har tyvärr inget förslag på rak arm. Finns det inget företag som har en herrejössesstor parkering som skulle passa er? Då kunde ni fråga snällt om ni får vara där och så kan ni fixa mittuppslag i VK och bjuda in både företagets VD och polisen och så kan ni alla stå och posera där i fyrfärg. Då kan dom känna sig nöjda som gör något för stans "motorburna ungdom" och mot "mc-döden på vägarna". Win-win situation är det som gäller.

Jaja, lycka till menar jag. Hoppas att det ordnar sig så kanske jag kan få gå i ueeeliiskola hos er någon gång. :tummenupp

Ja de är inte konstigt att de blev som de blev, är snarare förvånad att de inte tog längre tid egentligen.
har varit runt och kollat lite vägar här och där och trodde vi hittat en bra plats mitt ute i ingenstans.. visade sig att de råkade vara en hästhage aldelens bakom en gran/tall, så där blev vi bara i 10 min innan de kom nån som va lite arg skulle man kunna säga... får leta vidare helt enkelt..

De där med en stor parkering är inte så lätt som de kan verka, alltid är det nån som bor i närheten eller nån som blir förbannad, en parkering är även för liten för vissa som vill lära sig detta, men tanken är god, jag personligen skulle kunna köra på en större parkering..

jag tror ingen av oss vill vara ivägen för någon, men jag förstår folk när de blir irriterad/arg, de lever om ganska mkt

Edit: ber om ursäkt för stavfelet: "gudden" :tungan
 

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
Se bild
fan att man missade det då...dom får börja posta info här så man inte missar sånt ;)

/F
 

FightRR Matte

Hård Som Sten..
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
1917cc CB/R RR
Du skulle ha ringt!! Jag Petter o Mange va på Norrlands o körde hoj o åt burgare! :tummenupp ooooooh va R hojarna går gott....:yoparty

Aaaa va F-n :huvet ... tänkte göra det, men var som säker på att du var hemma o gnetade på huset...
Jaja, kommer ju fler dagar..kan man hoppas.

imorn då, imorn..om vädret är med??
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top