Sporthoj Twin

Jag säger också Aprilia Mille. Årsmodell 98 - 03 är även bekväm att sitta på. Jag körde 60 mil med skjuts under en dag utan ansträngning. 186 cm lång. Bra krut i motorn, lättsvängd, riktigt bra bromsar och ordentlig fjädring, ingen svampig budgetlösning. Inte så många som kan tävla mot det. SP1 är nästa konkurrent, jag skulle säga att den är motsvarande i chassie och bromsar fast lite mer motor och ohyggligt mycket mer obekväm.

Vet du hur det är när det gäller nyare modeller av mille, från ´06 ? Är de obekväma att sitta på eller kan man "softa runt" på såna också? :)

Vet du hur det är när det gäller nyare modeller av mille, från ´06 ? Är de obekväma att sitta på eller kan man "softa runt" på såna också? :)

Går hur bra som helst att softa runt på dem också kan jag intyga eftersom jag har haft 01 och nu kör en 06a :)

Åk till närmsta Apriliahandlare och prova och prova och prova och prova. Då ser du samtidigt om designen faller dig i smaken, prislappen är tasty eller försäkringen blir mördande. Nu låter det som att du ska handla hoj i webbshop över nätet.

Jag är väl lite för ny på millen för att ha någon direkt åsikt egentligen men har haft den nu ett par veckor och kört knappt 100mil och jag är supernöjd. Jag tycker den är bekväm förutom det vanliga att det blir lite mycket tryck på handflatorna.. Superhoj!

Last edited:
Jag valde (till slut) mellan SP1 och RSV Mille när jag bestämde mig för att åka twin...de påminner mkt om varandra tycker jag: ingendera är några touringhojar men Millen är något bekvämare att leva med till vardags, mer allround. Den är också mer kvickstyrd än SP1 samtidigt som Rotaxmotorn går hårdare och vibrerar mer, Hondan känns lite mer förfinad. Prestandamässigt skiljer det inte mkt.

TL1000 har mullig motor men är i övrigt underlägsen Millen och SP1...dessutom är den rätt ful. VTR 1000 Firestorm är trevlig, nättare till formatet och mer touring men har varken motor eller fjädringskomponenter som kan matcha de övriga.

SV1000 gillar jag, den funkar till det mesta. Dessvärre faller det på utseendet där, tycker den saknar SP1 attityd i linjerna. Men det är ju såklart en högst personlig åsikt.

Som Sporttwin så är duccarna svårslagna i Sverige.. Mycket pga. den aktiva klubben, bandagar och gemenskapen med andra ducatister.

Sen gör givet Aprilia och Honda bra sporttwinnar också.

Jag har nu kikat även på Mille och SV1000. Designen på Mille är ok men SV 1000 är ful, jag vill ha lite kåpor (vill iallafall leva i illusionen att jag fortfarande kör spothoj). Sedan skall det inte kosta så hemskt mycket mer än 40 000 kr, då ligger ju VTR 1000F bra till. Helst vill jag inte åka 4000 mil för att hämta den heller... =)

Det är inte helt okomplicerat dethär asså...

Jag har nu kikat även på Mille och SV1000. Designen på Mille är ok men SV 1000 är ful, jag vill ha lite kåpor (vill iallafall leva i illusionen att jag fortfarande kör spothoj). Sedan skall det inte kosta så hemskt mycket mer än 40 000 kr, då ligger ju VTR 1000F bra till. Helst vill jag inte åka 4000 mil för att hämta den heller... =)

Är det för lite kåpor på Sv1000:va
http://www.blocket.se/vi/16354695.htm?ca=15_s

Kolla i mitt garage på min gamla Aprilia SL1000 Falco om du gillar designen.
Min var utrustad med magkåpa och det fullbordar designen tycker jag.

Borde gå att hitta en Falco kring 40 papp :)

/BW

För 40k är det egentligen bara TL1000 eller VTR Firestorm som är möjliga. Eller en och annan Ducati, 750/900 SS tex.

Mitt val skulle bli Hondan.

Gott om pengar? -Bimota DB7.
Hade jag 260papp att handla hoj för så hade min pengar hamnat där.
Det blir inte vackrare och mer detaljerat välbyggt än så, och 185kilo på 160hästar testastretta motorn från Ducati lär ju räcka en stund:)

Millen är väldigt trevlig, SV likaså. SP har jag inte kört, men är desto mindre bekväm efter vad jag har erfarit.

TL1000R låter bra, men det är ungefär det, tycker jag. Som att kasta ner en pråm i kurvorna.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back