Sporthoj Twin

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Jag skall köpa hoj igen, har snöat in på en VTR men undrar om det finns fler sporthojstwins som ni kan tipsa om. De jag har kikat på är VTR, VTR SP1, TL1000... Vilka sport/touring med twin finns mer?

Frågan är om den är förmycket supersport för mig? Eller är det en bekväm fin hoj om man för ett svagt ögonblick vill softa runt lite oxå?

Kommer funka bra att softa runt med också...Sp1,Sp2 är jobbigare att softa runt med pågrund av sittställning m.m

Frågan är om den är förmycket supersport för mig? Eller är det en bekväm fin hoj om man för ett svagt ögonblick vill softa runt lite oxå?

tycker du att millen är för mkt supersport!!! då får du nog stryka sp1/2 på din lista:gnissla

Mille mellan 99 och 03 är mycket trevlig och sitter hur bekvämt som helst med mina 186 cm på min 03:a :)

SL1000 är också bra och tycker personligen att den är snyggare och mer rejäl än VTR...men det är ju jag det...

Men som alltid är finns det bara ett riktigt svar...prova och jämför :tummenupp

/BW

Last edited:
:felämne sorry, men vad är skillnaden på Sp1:an och Sp2:an??

det är väl bara på tre punkter dom gjorde ändringar på sp2:an, endast kosmetiska om jag inte är fel underrättad

Last edited:
Jag säger också Aprilia Mille. Årsmodell 98 - 03 är även bekväm att sitta på. Jag körde 60 mil med skjuts under en dag utan ansträngning. 186 cm lång. Bra krut i motorn, lättsvängd, riktigt bra bromsar och ordentlig fjädring, ingen svampig budgetlösning. Inte så många som kan tävla mot det. SP1 är nästa konkurrent, jag skulle säga att den är motsvarande i chassie och bromsar fast lite mer motor och ohyggligt mycket mer obekväm.

Dessutom så är ju Mille 01-03 en av världens kanske snyggaste hojar... :banana

Jag håller med till 800%. Jag trodde att jag var ensam att tycka att den är grymt snygg. Alla säger att MV Agusta och Ducati är snyggast, men jag tycker ju att Millen 01-03 är klart snyggare, den mattsvarta ska det vara. Jag ska köpa en sån nån gång i framtiden när jag får pengar.

Jag har kollat lite på Millen, tycker dem ser lite... ... ...ful ut... Det måste finnas snyggare för jag vill ha en snygg cykel oxå, mycket vilja!

1098 är helt ok, ganska sportig.
Även 916/996/998/999/848 är trevliga för lite mindre pengar.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back