Sporthoj till Svärfar

Carnage

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2009
Hoj
Ingen
Han kör en custom Suzuki Marauder. Grejen är att han gillar och köra fort och med ordentligt nerlägg i kurvor. Alltså, hojen han kör är inte rätt för det..

Han har kört min gamla 900 monster och blev helt frälst men säger att "köper jag en dör jag DireCKt" hur ska jag få honom att byta hoj?? El alternativt köpa en till??

WTF fortsätter han så med den hojen hamnar han ju i skogen..

Har är 55år och 167 lång så vad finns att erbjuda??

Om han blev frälst av en 900 monster, vågar jag föreslå ett monster med lite mindre kubik?
Billig att försäkra och en klassisk look som aldrig går ur tiden.

Han har rätt ålder för att försäkra en kåphoj,liter blir nog bra så slipper han växla så mycket.

Har du tur får du låna när han inte åker.

Henrik

Det beror lite på vart han kör också.

Skall han köra riktigt riktigt asfort med kraftiga nedlägg, som du skriver, på t.ex Bogesundsvägen (eller liknande sträcka) tycker jag att en R6, CBR 600 alternativt en Gixxer 750 passar bra.

Skall man köra super-super-fort På Bulten eller den typen av väg däremot så föredrar jag en R1 eller Fireblade tack vare att den vägens beskaffenhet ger utrymme att sträcka ut mycket mer.

Lycka till med köpet!

Han har rätt ålder för att försäkra en kåphoj,liter blir nog bra så slipper han växla så mycket.

Har du tur får du låna när han inte åker.

Henrik

Njaa jag behöver inte låna någons hoj. Tror min räcker när det gäller kurvtagning och acceleration.. Litern har jag ju över.. Tror Ducati Streetfighter S är nog :tummenupp

Njaa jag behöver inte låna någons hoj. Tror min räcker när det gäller kurvtagning och acceleration.. Litern har jag ju över.. Tror Ducati Streetfighter S är nog :tummenupp

Alltid kul att testa något annat,lär en att antingen uppskatta vad man har eller springa iväg och byta. :)

Henrik

Köp en BMW, då får du en mycket bra cykel till din svärfar. Jag och hustrun samt svågern åker BMW och vi har haft många trevliga mil på dessa :tummenupp

Det beror lite på vart han kör också.

Skall han köra riktigt riktigt asfort med kraftiga nedlägg, som du skriver, på t.ex Bogesundsvägen (eller liknande sträcka) tycker jag att en R6, CBR 600 alternativt en Gixxer 750 passar bra.

Skall man köra super-super-fort På Bulten eller den typen av väg däremot så föredrar jag en R1 eller Fireblade tack vare att den vägens beskaffenhet ger utrymme att sträcka ut mycket mer.

Lycka till med köpet!

Tack för svaret RoLLER, ska tänka igenom det innan jag tar han till handlaren

Farsan är 62år och kör med en Honda X11 :näsblod
Kan rekommendera den hojen. Sjukt bra med tryck, bra bromsar och går bra i kurvorna.

Jag tror att den är vettigt alternativ då man sitter riktigt bra på den, bra med tryck redan i de lägre registret och får inte en som är lite äldre att se fånig ut.

Jag var livrädd när han köpte den att han skulle köra ihjäl sig DireCKt men han sitter mest och flinar bakom hjälmen att han tar oss rakt fram om han vill och hänger på oss bra när det bli inspirerad körning.

abachofen_honda_x11_006.jpg

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...