Elfie skrev:
Tack för era svar, RS250 är ju en fin hoj. Men ang. 600/750, får jag köra dom enligt lag eller behöver jag strypa dom?
Om strypningarna av hojarna har du redan fått svar. Att jag lyfte RS250 var för att det nog blir mest hoj kvar efter stryp där. Många kör (även om alla inkl. jag inte gillar det) inte många mil inna strypningarna ryker, med en 250 är inte skillnaden lika uppenbar, men aj vad kul!
En 600-750 blir tyngre i sitt sätt om den e så strypt, märkbart på ett annat sätt. Är man hatisk mot att skruva 2-takt är det iofs ändå ett bättre alternativ antar jag.
Jag ser det såhär..
Även en strypt hoj har toppfart nog att vara kul, det roliga börjar liksom inte 200+.
Ett stabilt chassie och bra bromsar är viktigare än motor alltid, säger lager att du inte FÅR ha motor, då är det inte mkt att diskutera.
Vill du ha en sporthoj by look, så finns det väl en hel del att välja på.
Vill du ha en sporthojs karaktär, då är det nog till att krypa nedåt i vikt (250).
Vill du ha nåt som e kul att köra.... MOTARD
Om du söker lite i ämnet här så hittar du flera som redan har, eller planerar att strypa vassa litermaskiner till 25 Kw. Vad tror du händer om fru fortuna tar semester och olyckan är framme??
Fundera på vad du vill ha. En sporthojs utseende, karaktär, bara jävligt kul, milplöjarförmåga osv..
Sen kom nog tipsen här från rätt många som inte ens kan stava till kompromiss. Du verkar ju faktiskt vilja kunna åka bekvämt också
Fråga på, många kan mycket om mycket här... Jag spånar mest lite...