Sporthoj Skellefteå

Olbraid

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
-99, Suzuki TL1000
Whopsi.... La ner hojjen i en sab igår på en liten grusväg =(
Blir nog att bygga om.

Men frågan är ju. När man street fightrar en hoj. Byter man kronan då, eller borrar man bara hål i den befintliga för att montera fästet för styret???
 

snigen

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
lidingö
Hoj
fjr 1300
[Alltså, E-son skulle ha 300 spänn för att byta däcket på hojen.. alltså demontering, byte av gummi, balansering och montering tillbaks på hojen igen.
Visst fan låter det billigt? jag menar, bara montering av däck kostar väl 200 spänn..

Det lät billigt, men chefen är i Spanien:Bugar:banana[/QUOTE]

måste tyvärr backa ur på onsdag måste till baka till fjollträsk så du får ha högst kåpa på återsende nu när jag vet hur trevligt det var trevlig sommar o kör med insidan vill träffa alla hela med hälsan ibehåll:krama:tuttar:fyllisar:fyllisar villsen 08 MVH Ola hör av er om ni åker villse
 

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Lämnade in bågen på E-son idag, vill inte sitta och vänta länge på däck. Köpte även däcket på E-son, ett Michelin Pilot Sport. Nästa gång får man ha lite framförhållning och beställa i tid :)
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Whopsi.... La ner hojjen i en sab igår på en liten grusväg =(
Blir nog att bygga om.

Men frågan är ju. När man street fightrar en hoj. Byter man kronan då, eller borrar man bara hål i den befintliga för att montera fästet för styret???

Tror inte att Tl1000 kronan går borra, har för mig att du har massvis med "ryggar" på undersidan, brukar gå bra borra annars bara beställa krona, finns en som gör dom här på SH.
 

Joppi

***
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
VTR
Själv har jag bevistat Tisdagsträffen för andra gången i år. Jag måste fanken sluta med det nu, håller på att tycka att det går an att köra så där sakta med en massa gubbar på glidare.
 

bladepete

Work hard and plays even harder!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda fireblade -00 (såld)
Själv har jag bevistat Tisdagsträffen för andra gången i år. Jag måste fanken sluta med det nu, håller på att tycka att det går an att köra så där sakta med en massa gubbar på glidare.

Ajdå, det där låter ju allvarligt:)
 

Dirty950

Grusbusare
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950 Adventure
Definitivt.
Jag får se till att jag är strängt upptagen med annat på tisdagarna hädanefter.

:öl ...eller nja blev bara en för att fira att jag gjort i ordning hojen för besiktningen idag ...fast finns nog fortfarande vissa bitar dom kan ha åsikter om.

/Johan
 

sogoth

Medlem
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsx-r 1000 k1, Gsx-r 750 -88 streetfighter, Husqvarna WR-360 -96
:öl ...eller nja blev bara en för att fira att jag gjort i ordning hojen för besiktningen idag ...fast finns nog fortfarande vissa bitar dom kan ha åsikter om.

/Johan

Låter ganska likt mig, fick färdigt det sista för besiktningen igår kväll. Men nu sitter man med ett blankt papper som belöning! (Kanske måste ut och ta en segerrök)
 

Dirty950

Grusbusare
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950 Adventure
Låter ganska likt mig, fick färdigt det sista för besiktningen igår kväll. Men nu sitter man med ett blankt papper som belöning! (Kanske måste ut och ta en segerrök)

Gick fint för mig också men när jag var klar och kom ut var det en besiktningsman på rast ute och rökte och hade lite frågor. Dom hade nog kunnat ha lite åsikter om vissa av mina modifieringar om dom varit hårda.

Körning ikväll eller kommer det att dra ihop sig så att det regnar?

/Johan
 

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Fyfan vilket skitväder idag! (inte skitväder egentligen) men satan va varmt det är... fick knappt av mig handskarna eller kläderna efter jag tagit en runda på stan, hoppas det är aningen svalare ikväll !
Jag röstar nästan på en mjukglass i bersan ikväll.
 

LiLl_JoN

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Hoppas Dirty 950 kan klippa ihop lite film material å lägga länk så man kan få kika hur de såg ut! :D
Vi körde botsmark idag.
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
...med trevligt besök av Mr. MCSnuten.. :angel från Sjungande till Medle > ..

Annars lite för varmt.. men nu ska vi inte klaga.. då vi har haft sämre väder förr..

Hade även för mig ett litet äventyr.. Rullade sista biten på Burträskvägen ner till Volvo-macken.. :D Soppatorsk..
 

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Riktigt skoj körning trots att man sket knäck då mc-poppo kom upp bredvid en :)
14 liter på 19 mil... märks att lillen varvar för mycket.
 

Joppi

***
Gick med
30 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
VTR
Han har varit aktiv ikväll den lille mc-polisen, han körde efter mig bra nog länge...han har kanske känt sig ensam och ville ha lekkamrater.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top