Sporthoj Skellefteå

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Nån som ska till Sorsele idag.. ?
annars så kan man ju alltid dra till Norsjö... som förra året..

Ska sträcka kedjan och sånt nu.. så det är gjort.
Avfärd från X:et kl 12.00 för dom som drar från stan.. jag hakar nog på efter vägen.
(SKRIV HÄR VILKEN VÄG NI KÖR OCH VARS DET BÄR AV :) )
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Det har strulat hela våran för mig med hojen, larminstallation drog ut på tiden, batteri som jag beställde tog 3 veckor och när det komme hade jag en vecka i utlandet bokat och nu äntligen när jag ska ställa igång hojjen märker jag till min fasa att jag måste besikta den. Tidigaste tiden i skellefteå 5 juli :mad:

Men hittade en tid i sorsele till på måndag. Hur långt är det, ni borde ju ha bra koll på det nu :D Eller annars finns det drop in tider i skellefteå?
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Det har strulat hela våran för mig med hojen, larminstallation drog ut på tiden, batteri som jag beställde tog 3 veckor och när det komme hade jag en vecka i utlandet bokat och nu äntligen när jag ska ställa igång hojjen märker jag till min fasa att jag måste besikta den. Tidigaste tiden i skellefteå 5 juli :mad:

Men hittade en tid i sorsele till på måndag. Hur långt är det, ni borde ju ha bra koll på det nu :D Eller annars finns det drop in tider i skellefteå?

Finns inte drop in i ske-å. Kolla Piteå många som besiktar där.
Sätt dig o kolla på nätet, oftast folk som droppar och du får garanterat tid snabbare där.
Bara att köra ffs, hur många gånger har du blivit stoppad med hojen?

Sorsele är för övrgt 20mil från stan.
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Söndags körning 17/6!

Nån fler som vill åka imorgon söndag jag surrade med Pontus och han var på! Mitt förslag är 12:00 på Krysset! Kom igen nu jävlar ska här åkas!
/Ingemar
070-5527650
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Då var man hemma igen efter en långtur (6h). 4 personer blev vi; jag, Peppe (drzpeppe), Peter (Horn1 900) och Richard (fiat600).
Drygt 30 mil rullade vi med ett längre stopp i Norsjö för mat samt Bil- och MC-utställning.


Skellefteå - Myckle - Medle - Brutorp - Boliden - Renström -
"Wella" - Petiknäs - Kusfors - Bastutjärn - Norsjö -
Norsjövallen - Malå - Springliden - Baktjaur - Glommersträsk
- Jörn - Österjörn - Stavaträsk - Lillkågeträsk - Drängsmark
- Kusmark - Skellefteå
:hojraket
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    121.4 KB · Visningar: 80
  • 2.jpg
    2.jpg
    119.1 KB · Visningar: 88
  • 3.jpg
    3.jpg
    126.7 KB · Visningar: 106
  • 4.jpg
    4.jpg
    123.1 KB · Visningar: 102
  • 5.jpg
    5.jpg
    102.5 KB · Visningar: 77
  • 6.jpg
    6.jpg
    105 KB · Visningar: 98

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Nån fler som vill åka imorgon söndag jag surrade med Pontus och han var på! Mitt förslag är 12:00 på Krysset! Kom igen nu jävlar ska här åkas!
/Ingemar
070-5527650

Jag dyker nog upp, dock vet jag inte vart "krysset" är så jag slår nog en pling när jag närmar mig. Ska försöka komma ihåg att ta med din rygga också :tummenupp
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Trevlig sväng igår grabbar.

Dock är man lite för bakis för att hänga med på dagens sväng.. sprättade första rätt fort när jag kom på plats till Bastu, Badtunna och en Sjö.

Kör lungt!
ses
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Dödsolycka på Söndagen...?

Fick höra idag att det skett en Mc-olycka nånstans vid Åsträsk där vi brukar köra..

Passageraren omkom tydligen (V.I.F) och föraren ligger i Umeå..

Någon som vet nåt om detta?
Man blir ju orolig att det är nån härifrån.

Kör lungt!

Peace out!
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Om någon är sugen så kör vi både tisdag och onsdag här i ske-å i veckan.

Alltså imorgon Tisdag den 19/6 körning med start 18:00 från klubben så försök vara där åtminstonde ett par minuter före, om ni ska komma och blir nån minut sen så ring mig på 070 5684718.

Blir en lite längre sväng än vanligt då vi vill klämma in Kusfors vägen, Cafe finns på vägen och är en av orsakerna till att vi starta tidigare.

Pite/Lule och alla som vill är inbjudna så vill åtminstonde se ett par st från ske-å :)
 

bikeemike

noobie
Gick med
6 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
yz125
hejsan lite offtopic.. men skulle vara skjysst om ni kunde hålla ögonen öppna för en tranesläp oyx398 med blå dekaler stals i fredags morgon i kåge hemma på gråden.
den hade en upphöjd träbalk men den kan man ju ta bort.. förmodligen om ni såg den på fredag så hade den en fyrhjuling på eftersom den stals på samma gata å samma tid.

tack för att ni håller ögonen öppna!
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
hejsan lite offtopic.. men skulle vara skjysst om ni kunde hålla ögonen öppna för en tranesläp oyx398 med blå dekaler stals i fredags morgon i kåge hemma på gråden.
den hade en upphöjd träbalk men den kan man ju ta bort.. förmodligen om ni såg den på fredag så hade den en fyrhjuling på eftersom den stals på samma gata å samma tid.

tack för att ni håller ögonen öppna!

Vad var det för 4hjuling? sort/modell...

har ett svagt minne att jag sett en bil, släp med en 4hjuling på.. men när och vars.. det kommer jag inte ihåg... ska ut och kolla en sväng på Jörn nu få se..
det var iallafall en röd-färgad.. inte Quad.. mer en bruks-maskin..
 

bikeemike

noobie
Gick med
6 Jun 2005
Ort
skellefteå
Hoj
yz125
Vad var det för 4hjuling? sort/modell...

har ett svagt minne att jag sett en bil, släp med en 4hjuling på.. men när och vars.. det kommer jag inte ihåg... ska ut och kolla en sväng på Jörn nu få se..
det var iallafall en röd-färgad.. inte Quad.. mer en bruks-maskin..

ojdå.. tyvär fyrhjulingen var svart... fast kan ju vara sprayad? men tack iaf.. :tummenupp

fyrhjulingen var en billigare model typ sånn man får köra på b-kort.
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Om någon är sugen så kör vi både tisdag och onsdag här i ske-å i veckan.

Alltså imorgon Tisdag den 19/6 körning med start 18:00 från klubben så försök vara där åtminstonde ett par minuter före, om ni ska komma och blir nån minut sen så ring mig på 070 5684718.

Blir en lite längre sväng än vanligt då vi vill klämma in Kusfors vägen, Cafe finns på vägen och är en av orsakerna till att vi starta tidigare.

Pite/Lule och alla som vill är inbjudna så vill åtminstonde se ett par st från ske-å :)

Vi hade precis en regnskur här i Luleå och SMHI lovar mörka moln över Skellefteå ikväll.

Hur ser det ut på plats? Blire' nå?
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Långkörning avblåst!

Anders ville att jag skulle meddela att vi nog pga det ostadiga vädret avblåser långkörningen idag! Han & jag kommer ändå att åka upp på klubben vid 18 (om det inte står spön i backen) ifall det skulle dyka upp nån som inte sett detta. Skulle det inte spöregna kan det ju bli en liten tur ialla fall till ett mer närliggande fik om inte annat!
Långturen skjuts upp till nästa tisdag den 26/6 istället
Ha en trevlig midsommar alla glada! :yoparty
Mvh //Therese
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Själv är man på gång att bli förkyld.. så det blir inget för mig varken idag eller imorrn..

Trevlig midsommar! :dricka
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top