Sporthoj ryggsäck för fart

Swedishg33k95

Medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Derbi Drd -07 [SÄLJES]
Tjena behöver en ryggsäck som klarar av en hel del grejer. Behöver inte vara gigantisk. Men precis som man får ner en mindre hjälm i nödsituation.

Storleken är inte så viktig som min andra önskemål, det är att väskan inte öppnar sig i höga farter. Ska köra autobahn i sommar och jag har haft två väskor nu som dragkedja har öppnat sig på. Finns det väskor som löser detta bekymmer? Blivit av med (tack och lov inte min plånbok som var längst ner i väska) kalsonger, badbyxor och handdukar. Kanske ett i-lands problem. Men man tycker väl ändå att en ryggsäck ska hålla stängd även i ganska höga hastigheter?

Berätta gärna era erfarenheter ??

Ett trick att slippa att dragkedjan öppnar sig är att dra båda slädarna så långt ner på sidan som det går. Har man dem i överkant kommer ryggan öppna sig. Har kört med alla möjliga risiga ryggor och så länge jag ser till att stänga den så så har de inte öppnat sig. Däremot har jag råkat ut för att en billig skräprygga blåste sönder i ... lite momsad motorvägshastighet. :hihi
Nu har jag en KLIM-rygga som är både stor, hållbar och vattentät.

Säkra dragkedjan med buntband, litet snöre, liten karbinhake el.dyl.

i

Det hjälper inte då vinden slår hål i dragkedjan. Det är inte så att draget öppnar väskan. Aldrig öppnat dragkedja i mitten med typ en penna?
Det har jag aldrig råkat ut för trots många mil på motorväg i skaplig hastighet. :hihi
MEn valfri rygga specifikt för MC bör klara av det tycker jag. Typ den här:

Tänkte just skriva det. Kriega gör fina grejor. Inte billigast, men bra. Har en 25 liters som jag haft i många år (25 l = rymmer inte en hjälm, dock). Fortfarande i skick som ny efter bra många år. Använder den även vid skidåkning - den sitter tajt och har inte en massa stroppar som fastnar överallt.

Last edited:
Köp Kriega. Jag har en R20 och en R35 och båda rekommenderas varmt. De kostar lite men man får vad man betalar för.

Kriega är bra för de belastar bröstkorgen inte axlarna. Mycket bättre för mc-åkare. köp,

Kan bara hålla med när det gäller Kriega. Har en R25 och den har funkat utmärkt även på autobahn.

Gekås rygga 30L funkar fint på motorväg i farter 200+km/h.

Har jag hört berättat för mig.

Brukar klippa av alla lösa tampar som inte används om det inte är en specefik mc-rygga

Xlmoto har en svinbillig hardshell rygga som funkar toppen i högre farter och som inte skapar nått jobbigt vindfång eller turbulens. Du får nog inte ner en hjälm i den dock

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag undviker ryggsäck men har två som fungerar bra, den ena är XLmotos billiga med rullstängning och den andra är en Lowe Pro kameraryggsäck med alla lösa band borta eller ihoptejpade.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT