Sporthoj på äventyr i Norra Thailand

Minns inte men hur funkar det dær med och inte få køra større maskin æn 400 cc?

Yes - det är någonstans på den vägen, vet inte exakt var dock:)

Du har så rätt vad gäller thaivisa, vet knappt varför jag är medlem där längre och än mindre varför jag går in på deras bike-sektion..

Sista gången jag postar ngt där med tanke på hur ämnena alltid förvrids och förbittras..

Cheers

ps.. ser att du också bor i Bkk - varit här länge?

Varit i Thailand över tre år nu, varav ett år i Bangkok. Skicka ett pm om du vill låna ut din Ninja nångång :tungan

Haha polisen här tog nyss körkortet eftersom jag kör utan skylt (ny moppe så jag har inte fått skylt än). Dom säger att boten inte kommer kosta över c:a 200kr. Kanske kan låta dom behålla kortet då det ändå är rätt gammalt och jag skulle vilja ha ett nytt ändå.

Haha polisen här tog nyss körkortet eftersom jag kör utan skylt (ny moppe så jag har inte fått skylt än). Dom säger att boten inte kommer kosta över c:a 200kr. Kanske kan låta dom behålla kortet då det ändå är rätt gammalt och jag skulle vilja ha ett nytt ändå.

Hade du inte kopia på inköpskvittot samt försäkringen? Det funkade alldeles utmärkt varje gång jag blev stoppad när hojen var ny och utan skylt..

Btw.. om det hände i Bkk borde det inte ha kostat mer än 500 baht att köra utan skylt - om inte annat står det på boten. Bara pysa ner till polisstationen närmast platsen var de stoppade dig och lösa ut det.

O nästa gång - Ge dem inte ditt körkort. Diskutera en finansiell lösning innan du ger dem lappen;)

Sitter pa Koh Tao. Hyrde vespa med crossdack igar. Och all enduro hemma kan slanga sig i vaggen jamfort med en crossdackskladd vespa i dom har vagarna (ja inte pa vagarna iaf).
Sjukt skoj men dum som man ar sa ar man sa dar skyddad i sina shorts o sandaler.
Din tur ser 100 ganger behagligare ut!

Sitter pa Koh Tao. Hyrde vespa med crossdack igar. Och all enduro hemma kan slanga sig i vaggen jamfort med en crossdackskladd vespa i dom har vagarna (ja inte pa vagarna iaf).
Sjukt skoj men dum som man ar sa ar man sa dar skyddad i sina shorts o sandaler.
Din tur ser 100 ganger behagligare ut!

hahaha.. "i vägarna".. låter mjukt och skönt förstås. Det vill jag testa - nästa semester får bli till Koh Tao! :tummenupp

Har inte hunnit fixa och dona med allt filmat material. En nyare video från bergsvägarna är dock upplagd och du kan kolla på: http://www.youtube.com/user/ThunderofBkk

Bra träningspass när vägarna aldrig slutar svänga:tummenupp

Du bör väl heja på de andra 2-hjulingarna du möter?

Den där filmen var mkt bättre. Härlig körning!
Fin asfalt! Själv la jag inte märke till hur vägen var då vi mest åkte nattbuss.

Om du skulle åka in i Vietnam så se upp för trafiken.
De är riktigt oberäkneliga och vissa påstår att de är sämst i världen på att köra - jag kan hålla med.
Respekt för andras liv är det dåligt med. På min första busstur prejade chaffören ut en moppe på fälten/diket och skrattade och ev försökte impa på oss?.

Du bör väl heja på de andra 2-hjulingarna du möter?

hoho.. då blir det till att köra utan händer i vanliga fall. Kan tänka mig att det enda landet som slår Thailand antalet scootrar är just Vietnam:)

Den där filmen var mkt bättre. Härlig körning!
Fin asfalt! Själv la jag inte märke till hur vägen var då vi mest åkte nattbuss.

Tack. mjo - norra thailand har massor av mycket trevliga vägar. Det gäller att ha huvudet på skaft dock.. Helt plöstligt står det ett par kossor och chillar på vägen; för att inte tala om alla 12åriga scooterförare som aldrig tittar bakåt innan de korsar vägen.. men man vänjer sig:tummenupp

Om du skulle åka in i Vietnam så se upp för trafiken.
De är riktigt oberäkneliga och vissa påstår att de är sämst i världen på att köra - jag kan hålla med.
Respekt för andras liv är det dåligt med. På min första busstur prejade chaffören ut en moppe på fälten/diket och skrattade och ev försökte impa på oss?.

Låter helt sinnesrubbat - men jag blir inte förvånad. Har läst en del om antalet dödsoffer i Vietnamtrafiken.. Har länge velat brassa över med hojen till Vietnam, men de släpper inte in en om man inte har vietnamesiskt körkort. Thailändskt körkort funkar dock till Kambodja och Laos om man känner för en gränsöverskridande tripp:)

god jul och gott nytt år blackis

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...