Sporthoj på äventyr i Norra Thailand - Part 2

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Hoj
ZX-10R, 2009
Sporthoj på äventyr i Norra Thailand - Part 2 - Kringelkrok

Här är del 2 från min minisemester till Norra Thailand. Tyvärr sabbades det mesta av materialet av den lågt stående morgonsolen, men några minuter fick jag ihop trots allt.

Route 120 är ungefär 10 mil lång och den är mkt sporthojsvänlig. Vägen verkar inte ha några direkta fallgropar men det gäller att se upp för rullgruset i många av de skarpare kurvorna..:D

Tilto

[YOUTUBE-ID]fDFicu2-LN8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Fina vägar där uppe och bra att du kör med insidan och inte ligger på max och tokvässar :)

Jag kommer att åka tillbaka till TL på jobb redan i början på Januari och sedan flera jobbresor nästa år. Planen är att göra en lite längre hojtur likt den du gör nu. Chiang Mai ligger förstås högt på önskelistan.

Jag hör av mig via PM när det drar ihop sig för tips om hyra av sporthoj mm i Bangkok. Ett alternativ är också att flyga inrikes till Chiang Mai för att spara tid och hyra en ER6 eller liknande som fungerar bättre än en sporthoj på sämre vägar. Såvitt jag kan se finns även möjlighet till försäkingsskydd efter önskemål. http://www.gt-rider.com/motorcycles-in-thailand/renting-big-bikes-in-thailand

Keep up the good work :tummenupp

Last edited:
Ser nice ut...

Softa låtar! Vad är det för något? + fler liknande?

Fina vägar där uppe och bra att du kör med insidan och inte ligger på max och tokvässar :)

Jag kommer att åka tillbaka till TL på jobb redan i början på Januari och sedan flera jobbresor nästa år. Planen är att göra en lite längre hojtur likt den du gör nu. Chiang Mai ligger förstås högt på önskelistan.

Jag hör av mig via PM när det drar ihop sig för tips om hyra av sporthoj mm i Bangkok. Ett alternativ är också att flyga inrikes till Chiang Mai för att spara tid och hyra en ER6 eller liknande som fungerar bättre än en sporthoj på sämre vägar. Såvitt jag kan se finns även möjlighet till försäkingsskydd efter önskemål. http://www.gt-rider.com/motorcycles-in-thailand/renting-big-bikes-in-thailand

Keep up the good work :tummenupp

GT-riders hemsida är matnyttig. Speciellt om du tänkt ta dig norrut och vill ha tips på vägar etcetera. Dessutom har jag aldrig träffat en otrevlig medlem.. Nästan allt är bättre i norra Thailand:)

Hyra en försäkrad ER-6n eller en versys är ett ruskigt bra alternativ i Thailand. I Bkk är det dåligt med alternativ men i Chiang Mai finns det många uthyrare som har allt ifrån moppar till KLX250 till ER-6or. De flesta verkar dock föredra 250 klassen..

Tokvässa.. haha. Man gör bäst i att ta det relativt lugnt till en början på en ny väg - och speciellt på en nyfunnen thailändsk väg:Bugar

Sydney.. När åker du ner till Thailand igen? Flyger du till Bangkok? Skulle nämligen behöva svenskt kaffe o snus:) Har lite polare som e på väg ner, men de flyger direkt till Phuket och jag har inga planer på att åka ner dit på ett tag..

helt vilsen idag.. sry men det här skulle ha varit ett pm

Last edited:
Sydney.. När åker du ner till Thailand igen? Flyger du till Bangkok? Skulle nämligen behöva svenskt kaffe o snus:) Har lite polare som e på väg ner, men de flyger direkt till Phuket och jag har inga planer på att åka ner dit på ett tag..

helt vilsen idag.. sry men det här skulle ha varit ett pm

Är i Bangkok den 9/1 :)

Nyss hemkommen från Thailand där jag hyrde två väldigt olika fordon. Dels en GSX R1000 i Phuket som gick fint, dels en 125 CC tjejmoppe med världens smalaste bakhjul på Koh Samui. :)

Bifogat

• IMAG0118.jpg
    IMAG0118.jpg
    209.4 KB · Visningar: 125
  • IMAG0105.jpg
    IMAG0105.jpg
    133.9 KB · Visningar: 130
  • IMAG0101.jpg
    IMAG0101.jpg
    100.2 KB · Visningar: 92
Last edited:
Fan! jag drar till Thailand idag och tänkte inte på att man behöver internationellt körkort för att få köra där. Ser ju underbart ut...:(

Nyss hemkommen från Thailand där jag hyrde två väldigt olika fordon. Dels en GSX R1000 i Phuket som gick fint, dels en 125 CC tjejmoppe med världens smalaste bakhjul på Koh Samui. :)

haha.. jag diggar moppen med cykeldäck. Många kids som kör med liknande i bangkok och helvete vad det går undan:)

Det blev inget Chiang Mai den här gången?

Fan! jag drar till Thailand idag och tänkte inte på att man behöver internationellt körkort för att få köra där. Ser ju underbart ut...:(

Thailändskt eller internationellt körkort är vad som gäller. Ingen uthyrare kommer dock bry sig om du har körkort överhuvudtaget.. o det kostar 500 baht (lite drygt hundra bagis) att köra utan. Om du nu blir stoppad kan du alltid sticka med hundra baht tillsammans med ditt svenska körkort. Funkar 9 av 10 gånger

Ska du hyra hoj.. se över dina försäkringsvillkor hemma i Sverige. Det är svårt att få tag på en uthyrare med vettig försäkring o en krasch med personskador kan bli en osant dyr historia.

Last edited:
Hann inte med att besöka Chiang Mai denna gång. Men det kommer fler tillfällen i vår :)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back