Sporthoj om man är lång

Rockbox

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
91 yamaha fzr 600r
Hej!

Tänkte börja med att hälsa mig själv välkommen, är ny här:)
jag kör just nu en gammal yamma FZR 600, är väldigt nöjd med den,
bortsett från att jag är 195 cm lång :huvet
och det jag undrar över är om det finns sporthojjar som är bättre för
längre personer.

Välkommen Är själv precis 195 lång och det är bara så att är man lång ser hojen liten ut om man inte åker buss, man undrar om de inte bygger för småväxta typer på 47 kg...
Jag struntar i detta och har nu en Trajja och den sitter jag bra på,
Hade´

192 å åker tt-600... funkar bra, iaf när man ska åka längre

jag är 195,5 och kör en r1 - 98 funkar bra för min körning (mestadels bana eller väldigt aktivt) men ska man åka långt så skulle jag nog satsa på fjr,blackbird eller dyl ingen zx9r dock för du får inte in knäna om du inte flyttar bak fotpinnarna eller är exremt taxbent!:)

Jag har en thundercat och den känns lite "stor", det är också en 600 men thunderace är i stort sätt samma fast med 1000cc och den borde funka för dig. (som tigare nämts)

Jag är runt 200cm och i hojköpartankar. Läst alla "lång vill ha sporthoj"s trådar på det här forumet tror jag. Jag har kommit fram till att alla motorcyklar passar långa människor.
Enligt han som har en cbr är cbr bäst, enligt han med en ninja är ninja bäst osv. Men förde lite statistik på några av trådarna och kom fram till att dom flesta tycker att en R1:a är bäst.
Felet är ju bara att det kan vara så att dom flesta svaren är gjorda av R1:a ägare.

Så verkar som att man helt enkelt får provköra sig fram. Men problemet här är att det inte är alltid en firma som säljer en typ R1:a från -99, och folk som säljer sina hojar inte vill att hojarna ska vara några provkörningsexemplar för vilsna långbenskillar.

Det är inte lätt när det är svårt!

Mvh: Jonathan

Drar upp en gammal tråd, jag vet. Alltid retar det någon :arsele

Last edited:
Enligt han som har en cbr är cbr bäst, enligt han med en ninja är ninja bäst osv. Men förde lite statistik på några av trådarna och kom fram till att dom flesta tycker att en R1:a är bäst.
Felet är ju bara att det kan vara så att dom flesta svaren är gjorda av R1:a ägare.

Det är väl ganska logiskt att man köper (och kan därför rekomendera) den hoj som passar en. Vore väl konstigt om man sa att "Jag äger en CBR, men R1'an passar mig mycket bättre".

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage