Sporthoj med bottenvrid?

- Jag tycker alla nudisthojar är ganska fula, men prestandan i den här kändes helrätt.
Varför bytte du bort RS:en för en KTM?
Flera anledningar, för opraktisk för mig då jag åker väldigt mkt både på resor och till vardags - behöver väskor. Fick aldrig till fjädringen - stenhård på roslagsvägarna som gjorde den nästan farlig. Lite för klinisk i motorn - bara ett jämnt drag som blev lite tråkigt. Men ljudet var det inge fel på.

Dömer inte ut hojen - gillade den verkligen men den passade mig inte bara.

Grattis till ett bra val av SportHoj med bottenvrid! :kär

Nu är jag inte helt uppdaterad på de senare modellerna men på de tidigare är det bättre att gå upp en kugge eller två bak än ner fram. Det sliter mindre på främre drevet men framförallt på gummislitskenan. Nu verkar de kanske förutsett det då det finns både en övre och undre, nr 4 och 5. På min gnuggar man snabbt aluminium.

1734867905429.png

Grattis till ett bra val av SportHoj med bottenvrid! :kär

Nu är jag inte helt uppdaterad på de senare modellerna men på de tidigare är det bättre att gå upp en kugge eller två bak än ner fram. Det sliter mindre på främre drevet men framförallt på gummislitskenan. Nu verkar de kanske förutsett det då det finns både en övre och undre, nr 4 och 5. På min gnuggar man snabbt aluminium.

View attachment 508074
- Tack för tipset, jag ska grotta ner mig i det innan jag hittar på något.

Vi råkar inte ha någon här som kan modda bilden på hojen (tidigare i tråden) så att den får halvkåpa o clip-ons?

Det är alltså en skärmdump från Triumphs hemsida på 1200RR-modellen 😜

men måste väl finnas en halvkåpa till SpeedTriplen också?
- Ja det tänker jag kika efter i så fall. Hade andats mer race med en sådan o rätt styre. O kanske lyfter inte fronten för lätt med mer vikt framåt på föraren.

Harviestoun är ett bra skotskt bryggeri, förutom, i mitt tycke, god öl brygger de även bra lager! :öl🍺🍻:hjarta:krama

Drack en sån här i helgen. Helt ok men lite för mycket vanilj för min smak. 10% alkohol är lite i det mesta laget för en öl oxå. Blir lite för mycket spritsmak.

Finns det någon öltråd på forumet?
10838664_400.png

Jag tycker att en bra stout ska över 10% för att få tillräckligt fyllig smak. Exempel på det är Coppersmith's Intermezzo, Ofrälse Big Oak och Uppsala Brygghus Slumber Joe.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back