Sporthoj med billigast försäkring?

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
KTM 625 -06
Håller på att leta hoj till hyfsat pris (typ 30k och neråt..) och funderar på vad man kan få för roligt som inte kostar skjortan i försäkring..

Har kikat lite på FZR 600 och CBR 600. Vilken är billigast att äga tro?

Är 22år, bor i Karlskrona och får kortet snart :rolleyes:

fzr låter som ett bra köp ;) är hel nöjd med min! min kostar 5100kr på ett år och det är halvförsäkring på trygghansa! och jag är 20 år o bor i härnösand

Spelar iaf ingen roll vilken effekt de är reggade med... Ringde Trygghansa o kollade. Alla de större bolagen går på effekten de säljs med..

Dicken32 skrev:
2243204 Konstigt, förklara då varför jag betalar 3360:- för min zx9r -98 /helår i halvförsäkring :confused:

låter löjligt billigt....

innan jag köpte hoj kollade jag mycket på försäkringskostnaden... dom flesta lite äldre sporthojar har schyssta premier... en fzr600 från 93 hade dock dyrare försäkring än min gsxr750...trodde det skulle vara tvärt om...
förslag på lite hojar:
fzr o cbr som du kollat på..
äldre gsxr min 750 kostar runt 4000 halvförs./helår...är 23 år o bor i medelstor stad..
kawa zxr750 är riktigt billig...övervärderade på beg. marknaden enligt vissa..
hoppas du hittar nåt som passar!

Dicken32 skrev:
2243204 Konstigt, förklara då varför jag betalar 3360:- för min zx9r -98 /helår i halvförsäkring :confused:

Endel personal, vet inte om att effekten som dom får fram är strypt och räknar med den, andra mer erfarna vet om det och frågar efter orginal effekt...

Du har haft tur :banana

Vet iaf vilket bolag jag väljer nu :) Folksam var RIKTIGT billiga på de flesta äldre sporthojarna!
Så nu ska man bara hitta "rätt" hoj med..

Blir en GSX-R 750!
Både Folksam och Trygghansa hamnar under 5000kr/år trots min ringa ålder o nytt körkort :)

Funderar på att sälja min 29K
ger 116:- mån /helförsäkring ,, 25kw i pappren

Ligist skrev:
2250030 Blir en GSX-R 750!
Både Folksam och Trygghansa hamnar under 5000kr/år trots min ringa ålder o nytt körkort :)

stinsen skrev:
2252774 Välj rätt bolag så får man efter effekten som står i reg pappret

Vad händer om man t.ex försäkrar den på 25kw men åker ostrypt? Ogiltig försäkring eller? lika illa som att åka utan? :confused:

3200helår/halvförs TryggTramsa, 145hk i pappret.
eh, under 25, mellanstor stad.
Fzr1000, begär inte så mycket :7peta

köp min, 18år, gävle, GSX600f = 1432:- hel / hel .

anledningen är för att den är importerad från tyskland & strypt på 20kW där nere, när den togs in så reggas 20kW som orginaleffekt :)

billigt rockar .. :yoparty

SkaD skrev:
2252795 Vad händer om man t.ex försäkrar den på 25kw men åker ostrypt? Ogiltig försäkring eller? lika illa som att åka utan? :confused:

jaop . men det är smällar man får ta. har man tur kikar dom inte upp att den är ostypt. om ni kraschar, se till att göra det ordentligt så hela skiten brinner upp :hihi

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!