Sporthoj, max 35.000:-, minst 600cc...?

Om FZR:en som enligt någon tidigare talare toppar 230 får den nog se sig avhängd av en fräsh CBR. Min 95:a, iofs uppdaterad motor f.o.m 95... men iaf, den gjorde 270 på mätaren vilket jag tippar på är ung. 250 ärliga. Skillnaden mellan en 91:a och en 95:a kan knappast vara så enorm, den angivna effekten är trots allt 100hk på båda. 98 angavs den till 105hk om jag inte har helt fel. En 93:a skulle du kunna, den är ju äldre än 10år nästa år. Dessutom så fick den ny bakdämpare 93 med möjlighet att justera lite. Annars e 92:an snygg i rött och vitt.

Har faktiskt en dyno från den förra ägaren av 95:an någonstans i gömmorna.

CBR CBR och åter CBR 600.... kan inte tänka mig bättre radfyra, vilken årsmodell som helst.... partisk? Javisst!!!!

gladh skrev:
Puss på dig Zigge. Men nu var jag här först och försökte kränga min Viffer :7peta
Skämt å sido, VFR är den mes kompletta hoj som kan köpas för pengar :mattias
Synd bara att så många tror att det är ett touringlok, det är allt annat än just det. Tror Chrille uttryckte det bra. "inte bäst på något, men jävligt bra på allt"

gladh

Hehe, ledsen...
Dock, min är ju svart, då är vi ju inte på samma planhalva. Man väljer ju färg först och hoj sedan, eller hur var det nu igen...? :va :rolleyes:

När man talar om trollen, väntar bara på att Chrille ska få syn på den här tråden, då blir ni nog varse!

:4skrika "VFR VFR VFR!!!"

Och för er smarta arslen som tänker "Höhö, varför säljer du då, höhö" kan jag berätta att det är ibland är ganska knapert att vara student. Och att det minsann inte är :tomten som står för julklapparna jag ger bort... :tungan

Silwer skrev:
saken var att killen inte ville ha en klass 7 hoj vad jag förstår?
och det mesta av 600- uppåt som är sportigt och nyare än 10 år är väl i den klassen.

Det stämmer bra, klass 7 är jag inte intresserad av, men jag tror i alla fall en del 600-hojar från tidigt 90-tal ligger i klass 6, så det e väl det som är intressant.

PacMan skrev:
Det stämmer bra, klass 7 är jag inte intresserad av, men jag tror i alla fall en del 600-hojar från tidigt 90-tal ligger i klass 6, så det e väl det som är intressant.
Är det inte vad det kostar per år som är intressant? Jag ska själv titta på en T595 -98 i helgen och den är 1500:-/år billigare än Fajerbladen -93 :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park