Sporthoj Luleå

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Idag provade vi om skoterlederna skulle hålla för körning och visst gjorde de det! Det blev en fantastisk dag med ca 10 mil skoterled mellan Luleå och Rosvik.

Mycket blandad körning med släta fina leder på älven och på myrarna medan det var betydligt mer krävande körning inne i skogen där lederna mer liknade tvättbrädor.

Med facit i hand var det nog en av de absolut bästa vinterkörningarna jag gjort!

Nu däckar jag i soffan med en kall!

Slät och fin skoterled

Alternativ parkering

Lågt i tak

Någonstans i Sverige

Vita vidder

Hallå!

Hur körde ni? Utgångspunkt? Såg riktigt bra ut på bilderna!
Känner igen bron litegrann, nånstanns mot Alvik kanske?

Var själv ute i helgen och gasade en liten repa från Norra Sunderbyn mot Gammelstan till Rutvik men sen visste jag inte riktigt vars jag skulle ta vägen... måste läsa på lite om hur lederna går!
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Hallå!

Hur körde ni? Utgångspunkt? Såg riktigt bra ut på bilderna!
Känner igen bron litegrann, nånstanns mot Alvik kanske?

Var själv ute i helgen och gasade en liten repa från Norra Sunderbyn mot Gammelstan till Rutvik men sen visste jag inte riktigt vars jag skulle ta vägen... måste läsa på lite om hur lederna går!

Vi startade i Gammelstan och körde upp på skoterlederna på andra sidan älven vid Gäddvik. Sen följde vi leden parallellt med E4:an till Ersnäs där vi körde efter Aleån under E4:an. Det är den bron man ser på bilden. Sedan fortsatte vi efter lederna söderut ner till Rosvik. Sen var det nästan samma väg tillbaka.

Ledsen att jag inte kan vara mer exakt men jag hittar inte heller på lederna...:rodnar
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Tror jag förstod rätt bra hur du menade nu, vet i alla fall var jag ska köra upp från isen vid Gäddvik. Hoppas på sol till helgen bara!
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Vissa har kört idag och igår 3mil vardera! :tummenupp

Synd bara att jag har det sämsta bakdäck världen skådat. Men det ändras så snart jag tar upp hojen. (och tedelind har tid såklart...)

Ja, ja... Strö salt i såren bara. Man får hoppas att den där våren man hört så mycket om hittar hit upp också.

Kör så det ryker där nere, iaf!
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Någon här som kan hjälpa mig att kränga av och sen på ett nytt bakdäck under påsken. Bor i umeå nuförtiden och kan bara ta mig hem under helgen och måste ha det bytt då det börjar vara besikningsdax
 

Pettsonstreck

Knallkork
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Luleå
Hoj
BMW G650 Xchallenge -07
Haha, då var årets första vurpa avklarad. Hade satt dit ett stänkskydd till gpsen på hojen och tänkte ta en provsväng i garaget och se om det skymde instrumentingen väldigt mycket. Hoppade upp glad i hågen men missade att låsa upp skivbromslåset. :näsblod

Nåja, ingenting tog skada förutom självkänslan.
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
Haha, då var årets första vurpa avklarad. Hade satt dit ett stänkskydd till gpsen på hojen och tänkte ta en provsväng i garaget och se om det skymde instrumentingen väldigt mycket. Hoppade upp glad i hågen men missade att låsa upp skivbromslåset. :näsblod

Nåja, ingenting tog skada förutom självkänslan.

hehe en klassiker med andra ord =) Man är ju som ringrostig i minnet oxå..så det är inte lätt alla gånger komma ihåg allt. Speciellt när abstinensen pumpar på som rocco...:D
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Haha, då var årets första vurpa avklarad. Hade satt dit ett stänkskydd till gpsen på hojen och tänkte ta en provsväng i garaget och se om det skymde instrumentingen väldigt mycket. Hoppade upp glad i hågen men missade att låsa upp skivbromslåset. :näsblod

Nåja, ingenting tog skada förutom självkänslan.

Du vet att du gjorde min dag!

Zebrakittet klarade sig ju så det gjorde ju inget.
 

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Ja det hoppas jag...Grymt sugen nu. Kanske kan bli en lugn provtur under helgen/början av nästa vecka. Har dock inte variti Luleå på 2 veckor så jag vet inte direkt hur det ser ut.
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Nu får det f*n ge sig! Snöat oavbrutet i snart ett dygn...:huvet

Livet är inte rättvist. Jag har varit i Tokholm några dagarna nu (hjälpt bror att flytta) och här är det banne mig +18C och inte ett moln på himlen. Fjollträskarna brummar ju gata upp och gata ner. Stryk ska de ha! :6surkart
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Var ute en kort sväng idag för att känna lite på sommarsulorna på KTM:arn. De kändes bra men jäklar i min låda vad kallt det var! Det får gärna bli lite vår snart. Helst igår...
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Såg årets första sporthojar idag, en blåvit gixxer och en grön zx9 (tror jag) som smög förbi kvantum och vidare ut på bodenvägen. Var även lite annat 2hjuligt ute i det "fina vårvädret". Trevligt. =)
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top