Sporthoj-låt!

Shadow

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
I mitt liv är mina största intressen musik, :tuttar och att köra sporthoj. Men vad jag alltid har saknat är en låt som passar för alltihop! Det finns ju några hojåkarlåtar men som mest handlar om custom hojar, vilket inte är lika roligt för min del.

Så med tanke på att jag både är musiker och producent själv så jag valde en dag att skriva ihop och producera en låt som får med alltihop; Musik(då det är just musik man spelar), kvinnor och köra sporthoj.

Så mina damer och herrar.. Här är den möjligtvis officiella sporthojlåten med ett litet bildspel jag satt och flippra med lite i iMovie igår natt(Men fokusera på låten).

[YOUTUBE-ID]6j9yPpY2kBw[/YOUTUBE-ID]
Lyrics:
-Vers1-
Let the good times roll
We're spinning out of control
Take it to the extremes
It's the power of dreams

Not keeping it low
Never going slow
Sharp as a knife
It's our way of life
give me..

-Ref-
Adrenaline Devil
I am your throttle baby
Push me to the limit
ride me like crazy
and I'll take you're curves
hotter than fire
harder and faster
the rush takes me higher

-Vers2-
This machine is pulsing
a fast tempo is rising
Want me go crazy?
just twist your wrist baby

We're racing towards our goal
Maxing you're body, mind and soul
there's no were to hide
baby it's time to ride
give me..

*-Ref-*

Låten heter Adrenaline och kommer förhoppningsvis snart spelas av mitt band som heter Fuel'n'Fire. (och btw om det finns någon här som spelar trummor som bor i sthlm som skulle kunna tänka sig att lira den härmusiken, pm:a mig tack, vi behöver en trummis).

Något jag även lekte lit med var att jag slängde in lite slogans från olika slogans från hojreklamer i texten, kan ni höra vilka det är?

Vill även passa på att tacka användaren som hette Adrenaline-Devil som vars användarnamn jag snodde rakt av och satte in i refräng-texten.

Last edited:
Låter bra och passar faktiskt in i hojfilmer. Dock skulle jag vilja höra lite mer ryt i rösten. Mer attityd liksom.

Låter bra och passar faktiskt in i hojfilmer. Dock skulle jag vilja höra lite mer ryt i rösten. Mer attityd liksom.

Jo jag får höra det lite ibland.. aja det får jobbas på.

Vad proddade du i?

Allt är gjort i Logic Pro 8! använder addictive drums, logics förstärkar simulator och en bas som finns i logic. Sen har jag ju också en studiomikrofon jag spelar in min röst med:)

Last edited:
Misstänkte det. Har aldrig fastnat för Logic själv - så användarovänligt - men det går ju inte att klaga på resultatet när man vet vad man gör. Snyggt!

Bra :tummenupp

Men lite mer ryt i rösten som sagt så blir det båda tummarna upp :)

Misstänkte det. Har aldrig fastnat för Logic själv - så användarovänligt - men det går ju inte att klaga på resultatet när man vet vad man gör. Snyggt!

Det kansk dlåter löjligt när man säger det, men jag tycker det känns ganska "logiskt" när man väl börjat lära sig det!.. men sen har jag ju pluggat logic 7-9 timmar i veckan under tre år på gymnasiet av lärare som är producenter annars också:)

Men tack som fan att du gillar det!:D

Det kansk dlåter löjligt när man säger det, men jag tycker det känns ganska "logiskt" när man väl börjat lära sig det!.. men sen har jag ju pluggat logic 7-9 timmar i veckan under tre år på gymnasiet av lärare som är producenter annars också:)

Men tack som fan att du gillar det!:D

Ja, det går ju inte att undkomma från det faktum att du kan göra sanslöst skarpa produktioner med det. Själv körde jag dock Ableton Live.

Jag tyckte den var sjysst... Som andra har sagt får du dra i dig lite mer whiskey först så det blir mer ryt.. eller bråka med tanten och var skitförbannad... :hihi

Allt var bra på låten förutom som många andra sagt lite mer ryt i låten, nu låter du lite som Nick i Backstreet Boys när du avslutar orden.

Men bra text och musik!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...