Sporthoj i LINKÖPING!

Ninjaboy skrev:
Kom just tillbaka efter 16 fina mil. Körde Sviestad-Sturefors-Åtvidaberg-Kisa där det blev en mjukglass. Några tonåringar hetsade mig att göra en liten wheelie ut ur Kisa :D men efter nästa krön mötte jag en hoj som vinkade frenetiskt åt mig, jag tog det lugnt och vid Shell-macken hade polisen en kontroll. Körde förbi i 40 på 6:an och hoppades att de inte skulle lägga märke till att jag inte har något skattemärke på min nya skylt. Sedan svängde jag in vid Brokind och körde över Bestorp tillbaka till Sturefors och en sista sväng förbi Sviestad.

Har börjat åka lägre växlar nu och den rackaren lyfter framhjulet så fort den får tillfälle över små krön och liknande. :banana

Åkte exakt samma sväng idag, fast åt andra hållet. Tror att jag mötte dig på Bestorps vägen i eftermiddags till och med. En fin tur är det :tummenupp

Thermal skrev:
Åkte exakt samma sväng idag, fast åt andra hållet. Tror att jag mötte dig på Bestorps vägen i eftermiddags till och med. En fin tur är det :tummenupp
Jag åkte bara förbi Bestorp mot Linköping på tillbakavägen, på nervägen mot Åtvid svängde jag innan, borde ha varit ungefär 16.00. Kommer inte ihåg att jag såg någon gul hoj, bara custom-hojar hela tiden och några typ Honda PanEuropean. :va

Tog också en liten tur idag. Nämligen denna: :D

Bifogat

• liten_runda.jpg
    liten_runda.jpg
    123.7 KB · Visningar: 104
Åka i helgen?

Är det någon som planerat någon åkning i helgen? Om vädret är ok tänkte jag ta en runda imorgon, Lördag.

ninan skrev:
Är det någon som planerat någon åkning i helgen? Om vädret är ok tänkte jag ta en runda imorgon, Lördag.

Skulle va gott! Har tyvärr trottelstopp monterat fram till tisdag, så jag är rädd att man blir lite seg i sammanhanget...

ninan skrev:

Funkar vädret så tänker då inte jag sitta inne iaf. Skitbra väder igår och då va man på 50-årskalas hela dagen så då blev det ingen körning och idag när man är ledig så regnar det =(

Men lossnar det så är jag sugen

/oXydex

Prognosen är just nu torrt väder så det blir nog åkning. Varför inte ta en glass på Smultronstället i Söderköping? Det är ju fin väg dit också.

Åka Lördag

Låter jättebra! Bara vädret tillåter är jag på. Säg en tid och en plats där jag kan ansluta. Kommer ju från Mantorpshållet via Malmslätt/Tokarp in till Lkpg.
/Nina

Smultronstället, har de öppnat nu? Jag och JoUh var nämnligen där för en glass för ett par veckor sedan, gissa om vi blev förvånade då det var heldött! Såg inte ut att ha öppnat för säsongen ens! Det var en söndag om jag minns rätt och fint väder var det också.

Men det finns ju Statoil i Söderköping åtminståne :-) Och där har de KAFFE, vilket de inte har på OK i Österbymo. Något som vi upptäckte till vår FASA under torsdagens 28 mila tur :)

Peace!
Ruff Ryder

Det blev ju en bra tur i dag. Trots att väderprognosen inte höll vad den lovade så var det ju bara hojarna som blev skitiga, vi hann ju inte bli blöta.

Fantastisk glass de har och vilken vägsträcka där mellan Ljusfallshammar och Hjortkvarn! :Bugar

Ninjaboy skrev:
Det blev ju en bra tur i dag. Trots att väderprognosen inte höll vad den lovade så var det ju bara hojarna som blev skitiga, vi hann ju inte bli blöta.

Fantastisk glass de har och vilken vägsträcka där mellan Ljusfallshammar och Hjortkvarn! :Bugar

Vet en kille som kör den vägen på tid, har även filmat när han kör så mycket det bara går på den vägen och det är inte lite.
Testa och klocka den vägsträckan nån gång :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...