Sporthoj i Brasilien (Natal) ??

El Garto skrev:
Jag vill inte förstöra förhoppningarna om sköna turer på sporthoj i Brasilien MEN, vägarna där är INTE som vi är vana vid. Jag har varit i Brasilien 3 ggr, ca 6-8 veckor varje gång. Jag har kört både hoj och bil en hel del där nere. Inte ens den mest inbitne infödde bilisten i Brasilien lägger mer uppmärksamhet på trafiken än POTTHÅLEN i asfalten. De är gigantiska och MÅÅÅÅNGA.

Nä, jag rekommenderar INTE sporthoj på vägarna i Brasilien, däremot kan jag rekommendera offroad åkning eller grussmisk på vägarna ute på landsbygden och då helst i bergiga trakter (se bara upp för skorpionerna, de lurar bakom varje sten).
uppvuxen i sydamerika och jag kan säga att Brasilien har av de bästa vägarna tro det eller ej. :hihi Var grusbus isf jag skulle köra. Sporthoj därnere blir nog bara på bana isf.

tuppjuck skrev:
Volym, dvs omsätta många hojar. Om du kör en hoj i månaden från staterna ned till brasilien och säljer den så blir det inte pengar i vinst. Att ta hem en helt container däremot. Iofs så kommer väl förvaring och försäkringar att käka upp en del också.

Varför inte börja med grushojar och sen sikta på att bli husarepresentant? :)
Hojarna i USA ÄR jättebilliga och i brasilien är dom jättedyra. För en alltså 1 hoj är det nog en resa värd milen att köra en hoj ner till Brasilien från USA. Det tjänar man mycket pengar på men man har tur om man har hojen kvar när man är framme. :lol

philsson skrev:
uppvuxen i sydamerika och jag kan säga att Brasilien har av de bästa vägarna tro det eller ej. :hihi Var grusbus isf jag skulle köra. Sporthoj därnere blir nog bara på bana isf.

Hojarna i USA ÄR jättebilliga och i brasilien är dom jättedyra. För en alltså 1 hoj är det nog en resa värd milen att köra en hoj ner till Brasilien från USA. Det tjänar man mycket pengar på men man har tur om man har hojen kvar när man är framme. :lol

Nya pony express :tummenupp

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...