Sporthoj i Brasilien (Natal) ??

rob

Member
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RSV4R
Har varit i brasilien några ggr nu, men aldrig lyckats o se en sporthoj där? Vet någon hur det ligger till i brasilien med sporthojar? Är dom dyra, försäkring??
Finns det kanske o hyra?

Ska nämligen åka ner några månader. :yoparty

När jag var där för ett antal år sen så minns jag asfalten som is så dom kanske har insett att det inte riktigt är nån vits... En gissning bara.
Var då i Sao Paulo kanske ska tilläggas...

inte brasilien men hyffsat när iaf.. en polare körde runt på en CBR600 när han va i mexico för en massa år sen.. körkortet köpte han på lokala polistationen för en spottstyver :tungan

Om jag lyckas få frisedel är det flytt till brasilien i juni nästa år. Till San Paolo faktiskt. Har kollat upp lite priser på hojar där och det finns sporthojar men alla hojar där är väldigt dyra. Skulle vilja säga dubbelt upp mot här i sverige eller tom ännu högre ibland. En begagnad r1 kostar runt 150k+ 2000 årsmodell. Har änsålänge bara hittat en husaberg. Det var en 650 02a för 110k :skrämd så det blir väl till att ta med en hoj härifrån.
Vad gäller vanliga hojar så är mindre offroad nog det som körs mäst därnere. 125-250cc.

philsson skrev:
Om jag lyckas få frisedel är det flytt till brasilien i juni nästa år. Till San Paolo faktiskt. Har kollat upp lite priser på hojar där och det finns sporthojar men alla hojar där är väldigt dyra. Skulle vilja säga dubbelt upp mot här i sverige eller tom ännu högre ibland. En begagnad r1 kostar runt 150k+ 2000 årsmodell. Har änsålänge bara hittat en husaberg. Det var en 650 02a för 110k :skrämd så det blir väl till att ta med en hoj härifrån.
Vad gäller vanliga hojar så är mindre offroad nog det som körs mäst därnere. 125-250cc.

OT men vad gör man i brazilien som ung svensk?

philsson skrev:
Hela familjen flyttar ner dit. Farsan är brasilianare. :D Varför inte följa med. :yoparty Sol och värme året runt.

Trodde det var grass and ass som lockade

philsson skrev:
Hela familjen flyttar ner dit. Farsan är brasilianare. :D Varför inte följa med. :yoparty Sol och värme året runt.

Låter gott, får komma till våren då och hälsa på...skulle vart med familjen ner nu, men förhindrades av sjukdom. Du får reka hojbeståndet tills dess... :tummenupp

Revelator skrev:
Låter gott, får komma till våren då och hälsa på...skulle vart med familjen ner nu, men förhindrades av sjukdom. Du får reka hojbeståndet tills dess... :tummenupp
Du är så välkommen så. Jag hoppas jag kan ta med mig husan ner och att allt funkar med registrering. Men isf måste jag få med mig ett par motardfäljar.

philsson skrev:
Du är så välkommen så. Jag hoppas jag kan ta med mig husan ner och att allt funkar med registrering. Men isf måste jag få med mig ett par motardfäljar.

Tackar, då blir det röj! :fyllisar Blir spännande att se om du lyckas få med hojen över och vad kostnaden för det blir...

Revelator skrev:
Tackar, då blir det röj! :fyllisar Blir spännande att se om du lyckas få med hojen över och vad kostnaden för det blir...
Eftersom pappa är brasilianare så kan han ta med hojen som flytt prylar och slipper alla avgifter. Betalar isf bara fraktavgiften men då måste ju hojen stå på honom först. Men kruxet är att det är inte lika förmånligt att vara Brasse mot svenk och eftersom han även har svenskt bedborgarskap så åker han heldre som svensk och sabbar för mig. :mad:

philsson skrev:

Börja importera från Tyskland då människa! :yoparty

tuppjuck skrev:
Börja importera från Tyskland då människa! :yoparty
Billigast är att åka upp till USA och ta sig en låg och fin MC semester ner till brasilien. Tycker det låter väldigt lockande faktiskt. :tummenupp

philsson skrev:
Billigast är att åka upp till USA och ta sig en låg och fin MC semester ner till brasilien. Tycker det låter väldigt lockande faktiskt. :tummenupp

Haha, lockande :yoparty

Men... blir det inte svårt att få volym på det då? :D

För hög brottslighet kanske :) När polaren var där nere med sin familj och hälsade på släktingar så fick de bo på ett inhägnat område bevakat av tungt beväpnade vakter :brinnerup
Btw, ligger inte Sao Paolo i chile? NU har jag givetvis fel, men det kanske finns fler paolosar?

Jag vill inte förstöra förhoppningarna om sköna turer på sporthoj i Brasilien MEN, vägarna där är INTE som vi är vana vid. Jag har varit i Brasilien 3 ggr, ca 6-8 veckor varje gång. Jag har kört både hoj och bil en hel del där nere. Inte ens den mest inbitne infödde bilisten i Brasilien lägger mer uppmärksamhet på trafiken än POTTHÅLEN i asfalten. De är gigantiska och MÅÅÅÅNGA.

Nä, jag rekommenderar INTE sporthoj på vägarna i Brasilien, däremot kan jag rekommendera offroad åkning eller grussmisk på vägarna ute på landsbygden och då helst i bergiga trakter (se bara upp för skorpionerna, de lurar bakom varje sten).

philsson skrev:
Nu måste jag missat nåt.. vad menar du med volym?.. :confused:

Volym, dvs omsätta många hojar. Om du kör en hoj i månaden från staterna ned till brasilien och säljer den så blir det inte pengar i vinst. Att ta hem en helt container däremot. Iofs så kommer väl förvaring och försäkringar att käka upp en del också.

Varför inte börja med grushojar och sen sikta på att bli husarepresentant? :)

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!