Sporthoj för A2?

Kan tipsa om kawasaki zxr 400 som jag själv köpt för a2. 48kw original, strypt den till 35kw med strypning från alphatechnik. Rolig hoj som är billig i inköp och försäkring (classic försäkring = 1600kr hel/hel). Dock inte så vanlig men det dyker upp några lite då och då, priser runtomkring 20k +-

Kan tipsa om kawasaki zxr 400 som jag själv köpt för a2. 48kw original, strypt den till 35kw med strypning från alphatechnik. Rolig hoj som är billig i inköp och försäkring (classic försäkring = 1600kr hel/hel). Dock inte så vanlig men det dyker upp några lite då och då, priser runtomkring 20k +-

Låter riktigt skysst precis den sortens hoj jag är ute efter :)

Låter riktigt skysst precis den sortens hoj jag är ute efter :)

Ibland ploppar dessa upp och titta noga på exemplar med 3000mil/6000mil då topplockspackningen har en tendens att ryka efter 3000mil, kan troligtvis pruta ner priset med 5000-7000kr i.o.m detta problem.

Om du vill ha en sporthoj nu och inte orkar vänta på att en 400cc ska dyka upp går det alltid att köpa dig en FZR600, modeller över 20år går på classica-försäkring och har även 68kw. Kolla dock upp detta på transportstyrelsens hemsida.

123 mil om året luktar ju dock bankad mätare :/ Kan ju iofs vara så att den stått merparten av åren, kan man kolla historik för av/påställningar?

123 mil om året luktar ju dock bankad mätare :/ Kan ju iofs vara så att den stått merparten av åren, kan man kolla historik för av/påställningar?

Min 400 är också en 92a som hade 3200mil på mätaren. Hojen vibrerar ungefär som enstånka i mellanregistret vilket gör att den inte är så bekväm att köra långa turer på raka vägar.

varför inte göra som jag och köpa en r6 som är reggad som 25kw då man får mer hoj för pengarna än att köpa en 400 eller något sånt skit:arsele
Du får inte köra en r6a på a2 för den har mer än 70kw i ursprungs effekt.

varför inte göra som jag och köpa en r6 som är reggad som 25kw då man får mer hoj för pengarna än att köpa en 400 eller något sånt skit:arsele

Varför inte köpa en tusen istället när du ändå kör olagligt? :glömdet

Rätt förare piskar dig på en 400cc på kurvig väg oavsett vad du kör för hoj.

Tillbaka till ämnet. Kollade runt lite på nyare hoj i helgen. Jävligt synd att nya CBR 600 F ligger på 75kw, hade ju varit en perfekt nybörjarsportis...

kanske inte världens snyggaste hoj men en trx850 borde vara en grym a2 hoj

Var det inte något lurt med Triumph Speed Triple T509? Vet att brorsan körde en sån för att den var billig att försäkra pga av låg effekt på papperet. Fanns den moroten i någon Daytona någongång?

Jag skulle satsa på en 400. Finns massor av dem i UK och Tyskland. Kostar ju en slant att hämta hem och regga men då får du också en hoj som är byggd för sin effekt och inte något strypt härke som inte går som den ska. Men strypningarna har kanske blitt bättre än de var för några år sedan. Måste det prompt vara en sporthoj, annars hade jag kikat på Suzuki GSX750 från slutet av 90-talet. Farsan hade en sådan för en del år sedan och den var helt okej faktiskt. Inget monster eller så men de ligger runt 20-tusen och borde inte vara svindyra i försäkring heller.

Jag skulle satsa på en 400. Finns massor av dem i UK och Tyskland. Kostar ju en slant att hämta hem och regga men då får du också en hoj som är byggd för sin effekt och inte något strypt härke som inte går som den ska. Men strypningarna har kanske blitt bättre än de var för några år sedan. Måste det prompt vara en sporthoj, annars hade jag kikat på Suzuki GSX750 från slutet av 90-talet. Farsan hade en sådan för en del år sedan och den var helt okej faktiskt. Inget monster eller så men de ligger runt 20-tusen och borde inte vara svindyra i försäkring heller.

får inte köra en gixxer 750 på A2

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...