Sporthoj för 35Tkr?

Pratade med Torbjörn nu och spikade att ja hämtar den till helgen för ett bra pris! Tack för samtliga svar och tipps men det får bli HONDA igen:tummenupp så blir far nöjd också:hej

Jag har kört R1 -01 och -04, Kawa ninja 12R, R6 -07 och Gixxer 750 samt 1000 i de flesta modeller. Din nuvarande hoj har jag också kört några mil. I MITT tycke gillade jag R1 -01 mer än den nyare då den inte var bekväm e längre sträckor. Anser den vara mer racestukad än bekväm gathoj. R6 vill jag inte ens nämna, fick nog av den lilla maskinen efter tio minuter. Gixxrarna gillade jag, samt 929. Jag har själv haft min första cykel 954 i fem år nu och blev kär i den från de första minutrarna till än idag! Jag tyckte den va bekväm att sitta på, pigg som en sporthoj ska vara och rejäla bromsar!! Tänk dig din hoj fast med mer pulver. Lägg till finare fotpinnar, nya koppling/bromshandtag, Power Commander, hel/halv-system och du kommer ha en hoj du sent kommer tröttna på!
Jag behöver inte 200hp för att mitt tredje ben ska synas. Men jag håller med om att en 954 för 35tkr lär va risig eller ett riktigt kap! Du får MYCKET hoj för pengarna. Pigg, bekväm, mycket plats i bagaget som i mitt fall 1 skivbromslås, 1 kättinglås, kompaktkamera, PC3, larm och stödplatta. Enda hojen jag kan tänka mig byta upp mig till (gathoj) är isf Fireblade 08-uppåt. Extremt fin hoj att köra!
Ps. Jag e normalbyggd kille på 187cm.

Hoppas du blev klokare :)

Såg precis ditt inlägg om köpet! Grattis!!! Hoppas du blir nöjd! Själv ska jag hämta min Fireblde -05 (banhoj) nästa fredag :yoparty

Min farsa har ockssssså hypnotiserat mig att Honda is the shit haha :hihi

Tack, tror den blir jäkligt fin! Kan vara goare att skjutsa på med om en ev dama skall åka med:rofl

Jahopp då är Lilltjejen såld med en tår i ögat! Hoppas hon får ett nytt varmt hem med mycket smisk och kärlek! Längtar som ett barn på hjulafton nu när man bett han hålla 954:a.. Verkade vara seriös och sa att han skulle hålla den så det vart väl inprincip bara att åka och hämta den! Nu håller jag tummarna för att han står för sitt ord :Bugar:Bugar

Ordpolis

35Tkr = 35 Tera kronor = 350 000 000 000 00kr

Tips från coachen: 35 tusen kronor brukar förkortas 35k eller 35kkr.
k = kilo = tusen. kkr = kilo kronor.

Inom Kommunen använder man sig faktiskt av "t" framför kr alltså tkr..vet inte varför men så är det :tummenupp

Ja när du säger det så... Dock använde TS stora "T" och därav blev betydelsen ofantligt mycket större.

...Men det är egentligen skitsamma, vi alla fatta va han menade. :)

Hondas försäkring gjorde valet för mig iaf cbr600 f sport och if med hondas märkesförsäkring sparar man några lappar per år på. Sen kanske inte det är den grymmaste race hojen som går hitta dock ganska smidig om man jämför med de större hojjarna

Fan vilken miss, nu hade min gamla fysiklärare på högskolan blitt bitter!:huvet

Jag fick min Daytona T595 -98 för 32, det är ju min första sporthoj iofs. Men ack va kär jag är. Mer karaktär i en brittisk hoj än en japansk enligt mig, men det kanske bara är jag :)
Jag som är ungefär lika lång som dig sitter bra på en Daytona.

Med en på/avställnigsbar försäkring 857 mån trafik! 1100 halv.. Trafik helår 3XXKR MÅN O HALV 4XX HALV HELår

Avställningsbar får du alltså betala:

857 SEK mån/trafik
1100 SEK mån/halv

Ej avställningsbar:

3xx SEK mån/trafik
4xx SEK mån/halv

Har jag fattat rätt då?

Vilket försäkringsbolag är detta om man får fråga? :)

Jajjemen du har fattat helt rätt!! Folksam tror jag det vart, vart överlägset billigast på min 600 med! :) En icke avställningsbara är if hondas märkesförsäkring tror ja!:fyllisar

Avställningsbar får du alltså betala:

857 SEK mån/trafik
1100 SEK mån/halv

Ej avställningsbar:

3xx SEK mån/trafik
4xx SEK mån/halv

Har jag fattat rätt då?

Vilket försäkringsbolag är detta om man får fråga? :)

Ni bor i rätt del av landet och är betydligt äldre :gnissla Men det är fen helt klart värt att kolla! Pratade med ett sånt där titta upp försäkringsbolag men dom sa att dom inte hade avställningsbar till mig! Sicka :arsele .... Tack för tippset!!

Jag betalar ca 1400kr/mån helförsäkrad och avställningsbar hos Gjensidige

Imorgon, tidigt skall det packas underställ, ställ plus resten och regnkläder för vind/kyla.. Kommer se ut som en jäkla sumogubbe på den stackars CBREN! 27mil i kylan men längtar som fan!

Inget grus och en onödig vurpa som förra våren håller jag tummarna för!:död

wish me luck boys and girls!:yoparty

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!